• flygrl

Hjälp mot torr hud!

Som vanligt tipsar jag om Shea butter som jag tycker e en fantastisk hudvårdsprodukt. Viktigt då e att man väljer ORAFFINERAD shea butter då den raffinerade saknar flera av dom fina egenskaper den oraffinerade har. Min mamma brukar blanda eget body butter med shea butter som bas och sen bl.a. mandelolja. Jag kan fixa receptet till dig om intresse finns.

Eucerin som jag förstått e bra för många funkade inte alls för mig. Det kan va högst individuellt va som funkar.

• flygrl
    Anonym (Sofie) skrev 2017-01-25 05:11:53 följande:
    Jag har atopiskt eksem också, men får det inte lika ofta som jag hade som barn.
    Huden är dock alltid en fråga. Och jag har pga det svårt med smink, stram hud och mjäll. Extra torra fingrar och fötter.

Har nästan gett upp att testa nya saker, för det blir oavsett inte löst permanent. Men, näst på tur är Eucerin. Sedan kanske shea. Eller någon drickbar olja, så det kommer inifrån.

Och under tiden ber vi för ett genombrott som löser det för gott...
    Jag tycker som sagt shea butter e underbart bra och det e anti inflammatoriskt med. Men sen e det nog också individuellt va som funkar.

Lycka till!
Svar på tråden Hjälp mot torr hud!