Inlägg från: Anonym (Längre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längre)

Tips på parterapeuft runt Göteborg. Hjälp!

Alla tappar taget någon gång i livet. Det svider men är man hyfsat stabil går sådan här saker att lösa och komma ut bättre på andra sidan. Det kan handla om en livskris eller att vardagen bara rullar på och att just det blivit betungande. Alla klarar inte av att ta sig vidare utan hjälp. Kanske räcker det med att din man just försöker få samtalsterapi och utgår därifrån.

Har man evt ihop i 20 år och haft det bra? så tror jag att man inte skall vara orolig utan stöd honom om han nu är uppriktig.

• Anonym (Längre)
    Anonym (Ledsen fru) skrev 2017-01-22 00:08:53 följande:
    Han har gått hos en psykolog genom företagshälsovården, innan han berättade allt för mej. Han säger att han inte längre vet vem han är och vad han vill längre. Han har skaffat hem skilsmässopapper och kollar efter lediga lägenheter. Nästa stund pratar han om att vi behöver nya madrasser till dubbelsängen. Jag känner mej helt förvirrad och vet inte hur jag ska vara mot honom längre. I bland vill jag bara skriva på dom där jäkla papperna och dra, men innerst inne vill jag bara att han ska kunna älska mej igen.
    Åhh fy tusan. verkar vara något allvarligt då han svänger såhär. Svårt att veta men kan du ge mer information om hans situation/mående/släkt eller andra trauman som finns? Det låter konstigt i mina öron att det helt plötsligt skulle eskalera till denna nivå.
Svar på tråden Tips på parterapeuft runt Göteborg. Hjälp!