• Anonym (G)

Tips på parterapeuft runt Göteborg. Hjälp!

Anonym (Ledsen fru) skrev 2017-01-21 23:31:48 följande:

Hur hittar man dom? Jag vill hitta någon som vi dels kan prata med och också kan hjälpa oss konkret så vi kan hamna på rätt spår. Just nu känns det som varken kommer frammåt eller bakåt. Min man vet inte, jag är som ett nervvrak. Kan inte sova eller äta. Jag vågar knappt ens vara nära honom

Rekommenderar också KBT-gruppen i Göteborg. Min man och jag har varit där på familjerådgivning. De identifierade lite mönster som vi jobbar på att bryta. Det blir samtal med partner tillsammans med psykolog men också enskilda samtal. Vi kom dit via kommunens familjerådgivning så vi hade subventionerat pris. Kan vara värt att kolla om er kommun har avtal med dem. Har ni barn ihop? I så fall får ni snabbt en tid.

www.kbtgruppen.se
  • Anonym (G)
    Anonym (Ledsen fru) skrev 2017-01-22 00:08:53 följande:

Han har gått hos en psykolog genom företagshälsovården, innan han berättade allt för mej. Han säger att han inte längre vet vem han är och vad han vill längre. Han har skaffat hem skilsmässopapper och kollar efter lediga lägenheter. Nästa stund pratar han om att vi behöver nya madrasser till dubbelsängen. Jag känner mej helt förvirrad och vet inte hur jag ska vara mot honom längre. I bland vill jag bara skriva på dom där jäkla papperna och dra, men innerst inne vill jag bara att han ska kunna älska mej igen.

Det låter som om han går igenom en livskris.
Svar på tråden Tips på parterapeuft runt Göteborg. Hjälp!