Inlägg från: MammaMalin83 |Visa alla inlägg
  • MammaMalin83

Hypospadi

Min son är född med uttalad hypospadi.

Var på kontroll vid ett års ålder, blev då bestämt att kan ska opereras i två seanser när han är 4,5-5 år.

Enligt min läkare bra att vänta med operation om det går, då barnet måste vara still en tid efter operationen pga läkning.

Har hört att man gör olika i hela Sverige, vi bor i Malmö.

Jag har också många funderingar kring denna diagnos.

• MammaMalin83
    ceciliajohansson skrev 2017-01-23 14:58:21 följande:

Ja det verkar vara väldigt olika... till oss sa läkarna att han helst inte ska kunna gå när man gör operationen eftersom han ska vara så stilla som möjligt. Han ska ligga mycket i vagnen, leka lugna lekar osv... konstigt att det är så olika åldrar man opererar!

Vad menad med uttalad hypospadi?

Min son kommer vara sängliggande i ca en vecka efter operationen! Inte lätt att få en 1-åring att ligga stilla i en vecka! En 4-åring kan man resonera och aktivera på ett annat sätt. Så har jag iaf fått förklarat för mig gällande att bli opererad senare.

Mindre komplikationer om dem är stilla.

Uttalad hypospadi, gissar att det beror på att penis inte är rak och att man måste räta upp den. Men vet inte säkert!
  • MammaMalin83
    ceciliajohansson skrev 2017-01-24 20:56:04 följande:

Ja men precis, så tänker jag med... När ska ni operera?

Han är nästan 3 1/2 år nu, ska på återbesök till hösten. Så gissar operation om ca ett år då han är 4 1/2 år.

Försöker att inte tänka på det för mycket, får ta det till hösten när vi ska till läkaren. Och då även börja prata om det med min son!
Svar på tråden Hypospadi