• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Busfrö10

Blä vad jag mår illa... Och det känns som att jag går omkring med stora klasar till äggstockar... Ömmar liksom när jag går... Hoppas att det är ett bra tecken...
    Ikväll ska jag ta ovitrellen kl 1930. Slutar dock jobba kl 2000, så får väl ta den inne på toan =/

Hoppas ni andra mår bra!

• pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-05 10:18:39 följande:

Blä vad jag mår illa... Och det känns som att jag går omkring med stora klasar till äggstockar... Ömmar liksom när jag går... Hoppas att det är ett bra tecken...
    Ikväll ska jag ta ovitrellen kl 1930. Slutar dock jobba kl 2000, så får väl ta den inne på toan =/

Hoppas ni andra mår bra!

Trist att behöva medicinera på jobbet men man kan ju inte bestämma allt. Det går säkert bra att du "gömmer" dig, tar ju som tur är inte så lång tid att ta sprutorna :)

Lycka till
  • ammela

Jag hoppar gärna in här också. Har försökt i snart 2 år. Utredningen visar manlig faktor, spermier finns men de är många missbildade och dåliga på att simma (det får vi träna på när liten är stor sen :) )

Kör långa protokollet på Sahlgrenska, nässpray har jag kört i 2,5 vecka nu. Sprutstart på onsdag (om jag är nedreglerad som jag ska... väntar på resultat av blodprovet)

Äggplock v 8 om allt går som det ska!

• CarolineJL
    Fru Justitia skrev 2017-02-03 19:30:32 följande:

Lycka till!

Går igenom precis samma sak. Återföring på sön dock.

Sen börjar det tuffa med att vänta och hoppas tills det är ett faktum - att man lyckats eller misslyckats....

Det sista som överger en är hoppet...!!

Kram

Vad spännade, då är vi synkade! Kanske kan vi följas åt på vår resa? Har en väldigt fin och stöttande sambo men han vill inte att jag pratar så mycket med vänner och bekanta om detta, hade dock känts bra att få dela det lite med någon mer. Vart gör ni er ivf? Vi går på Nordin ivf center i Gbg :) Stort lycka till och kämpa på med väntan. Vi har massa roliga saker inplanerade så att dagarna ska gå lite snabbare - det hjälper faktiskt!
  • CarolineJL
    ammela skrev 2017-02-05 12:29:45 följande:

Jag hoppar gärna in här också. Har försökt i snart 2 år. Utredningen visar manlig faktor, spermier finns men de är många missbildade och dåliga på att simma (det får vi träna på när liten är stor sen :) )

Kör långa protokollet på Sahlgrenska, nässpray har jag kört i 2,5 vecka nu. Sprutstart på onsdag (om jag är nedreglerad som jag ska... väntar på resultat av blodprovet)

Äggplock v 8 om allt går som det ska!

Lycka till! Har precis genomgått det du ska (dock ingen nässpray) och går nu och väntar.. Går på Nordic ivf center men vi köar till Sahlgrenska ifall det behövs fler försök. Tycker ni det är bra på Sahlgrenska? Hur länge fick ni köa? Kämpa på! :)
  • CarolineJL
    Caarina1985 skrev 2017-02-04 00:05:55 följande:

Jag är så lyckligt lottad som har en man som engagerar sig för detta minst lika mycket som jag - om inte ännu mer. Men då bor det väl en kvinna i honom :)

Han springer på apoteket och hämtar ut alla preparat, på ultraljuden är han delaktig: hissar mig upp å ner i stolen, applicerar glidmedel på staven, är sekreterare när äggblåsorna mäts m.m. m.m.

Han brukar vara som ett Nervvrak genom denna resa, medans jag till motsats är lugnet själv. Trots att han är spruträdd så sitter han med mig varje kväll när jag blandar ihop dom och även när jag tar dom.

Nässprayen ska tas samma tid 3ggr om dagen, min första dos tar jag kl 6.00 så på helgerna kliver han upp med mig när jag sprayar och sen går jag och lägger mig en stund till för att sen vakna till lukten av nykokt kaffe.

Brukar nypa mig i armen ibland och tänka på hur lyckligt lottad jag är som har en klippa till äkta make. Fast även solen har sina fläckar och jag brukar hota med att annonsera bort honom på blocket ;) Samtidigt som jag vet att många relationer aldrig skulle fixa en så tuff resa som det här innebär. Så alla medsystrar i den här tråden kan nog skriva under på att vi och våra partners har ett band som inte går att beskriva. Vi har blivit utredda, granskade, ut och in vända av sjukvården, visat oss sårbara... Många relationer har nog gått åt innan man ens kommit fram till kliniken. Men här är vi och kämpar ända in i bänken, så nått extra besitter vi och våra käresta.

Fint beskrivet! Jag är lika lyckligt lottad, det är så skönt i denna annars jobbiga process. Vi båda upplever att vi aldrig varit varandra så nära förut och trots att vi efter fem år tillsammans är väldigt kära i varandra har vi nu blivit som nykära - vi klarar den här skiten tillsammans!
  • CarolineJL
    Popetot skrev 2017-02-03 22:35:17 följande:

Välkommen hit! Vet precis vad du känner. Håller tummarna för dig i morgon!!

Tack! Allt gick bra igår, nu är det bara vänta...
  • ammela
    CarolineJL skrev 2017-02-05 22:25:10 följande:
    Lycka till! Har precis genomgått det du ska (dock ingen nässpray) och går nu och väntar.. Går på Nordic ivf center men vi köar till Sahlgrenska ifall det behövs fler försök. Tycker ni det är bra på Sahlgrenska? Hur länge fick ni köa? Kämpa på! :)
    Jo då än så länge bra! En bm jag pratade med i veckan hade inte full koll på ett blodprov jag lämnar som ställde till det lite men mänskliga misstag får man ju räkna med. Alla vi haft kontakt med än så länge har varit bra!

Vi fick vänta 6 månader till första mötet.
  • Fru Justitia
    CarolineJL skrev 2017-02-05 22:22:48 följande:

Vad spännade, då är vi synkade! Kanske kan vi följas åt på vår resa? Har en väldigt fin och stöttande sambo men han vill inte att jag pratar så mycket med vänner och bekanta om detta, hade dock känts bra att få dela det lite med någon mer. Vart gör ni er ivf? Vi går på Nordin ivf center i Gbg :) Stort lycka till och kämpa på med väntan. Vi har massa roliga saker inplanerade så att dagarna ska gå lite snabbare - det hjälper faktiskt!

Hur gick det för er? Känns det bra?

Skönt att ni har varandra. Jag känner precis som du skriver att ni blir mer sammansvetsade pga detta för INGEN vet vad vi går igenom och kämpar med. Det är VI mot världen.

Jag har inte heller nån annan att prata med och min man har inte samma behov av att prata dom jag har... Vi gör vår behandling privat och har alltid gjort det pga att vi har fått ett barn på naturlig väg. Första el andra försöket faktiskt.

Samma sak andra gången vi ville bli gravida, men det var då det gick snett. Fick magsmärtor och kräktes pga smärtan. Slutade med att vi fick åka in till Gyn mottagningen.

Visade sig att jag fått ett utomkvedshavandeskap. Hade en blödning i buken.

Fick ligga kvar på SJKHS och min man åka hem då vi hade en dotter att ta hand om. Sov inte bra den natten med kanyl i armvecket, trång säng och ensam.

För att göra en lång historia kort så slutade det med att man mot min vilja gjorde ett ingrepp. Jag ville äta tabletter och åka hem men de ville göra en "titthålsoperation".

När jag vaknade upp hade de tagit bort min ÄGGLEDARE!!!!

Hur man kan göra så på en ung kvinna som vill ha fler barn är för mig obegripligt...?!?

Jag var inte i nån fara och hade inte ont alls dagen efter att vi åkt in därför jag inte ville bli opererad. Jag ville bara hem och självläkande.

Sen dess har vi inte blivit gravida trots oskyddat sex i flera år från att ha blivit gravida på direkten innan...

Så jag är såklart ledsen och besviken över att det blev så, speciellt då jag inte blev informerad om vad som skulle ske, men har fått lov att acceptera. Tycker dock att det känns orättvist att behöva betala så mkt för att vi idag ska lyckss med något som vi klarade galant förut (läs känner mig stympad mot min vilja!).

Min magiska ÄL är borta och nu är IVF vårt enda hopp!!

Få se hur det går den här gången - om det blir TREDJE gången gillt!

Vi skulle behöva det efter en hel del andra motgångar på sistone.

Ha en fin dag och vecka!!
Svar på tråden IVF februari 2017