• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Witttra

Tack! Icsi är det för vår del! Blev ett av 5 befruktade med vanlig ivf och med icsi blev 3 av 5 befruktade så nu kör vi bara icsi. Trodde det berodde på slöa spermier men nu sa de att det även kunde bero på dåliga ägg! Även om de ser bra ut. Vi har gjort totalt fyra insättningar men inget plus i sikte. Visst kör ni också icsi? Lycka till nu vid starten! Jag ska på ul på fredag och har höjt dosen lite sedan senaste så hoppas på fler ägg.

Popetot skrev 2017-01-30 22:40:48 följande:

Välkommen! Jag gissar att jag startar någon gång tis-tors. Mensen lär komma vilken sekund som helst. Gör ni vanlig ivf eller icsi?

• A S E

Hej!

Hoppar in här :) Ska göra vårt andra försök nu i februari (inväntar mens vilken dag som helst så ska snart börja med sprutor).

Första försöket gjorde vi i oktober men var så överstimulerad så det resulterade i många omogna ägg. Fick ut 19 st vid äp, 11 befruktades men bara 1 överlevde till dag 5. Det hamnade i frysen o sattes tillbaka i december (resulterade inte i graviditet).

Så nu ska jag starta med låg dos puregon så får vi hoppas det går bättre denna gång!

Ev äp vecka 7 :)

• Popetot
    Witttra skrev 2017-01-31 16:05:42 följande:

Tack! Icsi är det för vår del! Blev ett av 5 befruktade med vanlig ivf och med icsi blev 3 av 5 befruktade så nu kör vi bara icsi. Trodde det berodde på slöa spermier men nu sa de att det även kunde bero på dåliga ägg! Även om de ser bra ut. Vi har gjort totalt fyra insättningar men inget plus i sikte. Visst kör ni också icsi? Lycka till nu vid starten! Jag ska på ul på fredag och har höjt dosen lite sedan senaste så hoppas på fler ägg.

Ja, icsi blir det här. Vill bara komma igång nu. Känns som det är jättelänge till torsdag :) hoppas du har många blåsor för er på fredag!
  • Popetot
    A S E skrev 2017-01-31 21:08:04 följande:

Hej!

Hoppar in här :) Ska göra vårt andra försök nu i februari (inväntar mens vilken dag som helst så ska snart börja med sprutor).

Första försöket gjorde vi i oktober men var så överstimulerad så det resulterade i många omogna ägg. Fick ut 19 st vid äp, 11 befruktades men bara 1 överlevde till dag 5. Det hamnade i frysen o sattes tillbaka i december (resulterade inte i graviditet).

Så nu ska jag starta med låg dos puregon så får vi hoppas det går bättre denna gång!

Ev äp vecka 7 :)

Hej o välkommen hit! Då är vi några stycken som ligger dagarna efter varandra. Jag har varit nära överstimulering vid båda mina ivfer men klarat mig tack och lov. Jag har också lägre dos än de båda andra gångerna nu. Hoppas på många mogna ägg. Haft 20 resp 16 ägg de andra gångerna men få befruktade och inga till frysen :(
  • pigan86

Ni som använder gonal-f har ni feberliknande symtom eller inbillar jag bara mig att de är sprutorna? Känner mig annars frisk så tror inte jag håller på att bli sjuk iaf :/

• Popetot
    pigan86 skrev 2017-02-01 16:10:05 följande:

Ni som använder gonal-f har ni feberliknande symtom eller inbillar jag bara mig att de är sprutorna? Känner mig annars frisk så tror inte jag håller på att bli sjuk iaf :/

Inget jag har märkt av. Men jag är ju en av de "lyckliga" som slipper de flesta biverkningarna. Står inget på packsedeln om det?
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-01 16:27:26 följande:
    Inget jag har märkt av. Men jag är ju en av de "lyckliga" som slipper de flesta biverkningarna. Står inget på packsedeln om det?
    Jag brukar sällan och aldrig heller få nå biverkningar, men nångång ska väl vara den första.

Huvudvärk står som biverkning, men jag känner mig mer tung i huvudet och lite små frossa.. Har inte alls tid med nån förkylning just nu känns det som.. Får väl ta de som en anledning till att gosa ner mig under filten antar jag..
  • FiaW
    pigan86 skrev 2017-02-01 17:23:48 följande:

Jag brukar sällan och aldrig heller få nå biverkningar, men nångång ska väl vara den första.

Huvudvärk står som biverkning, men jag känner mig mer tung i huvudet och lite små frossa.. Har inte alls tid med nån förkylning just nu känns det som.. Får väl ta de som en anledning till att gosa ner mig under filten antar jag..

Ja gosa du ner dig! Det är hälsosamt att ta det lite lugnt, förkylning eller ej :)
  • FiaW

Hej på er superwomen! :)

Är det någon här som ska börja med sprutorna runt den 15/2?

Jag har det långa protokollet och håller på med nedregleringen just nu..

• pigan86

Har en liten fundering.

Karl min har varit ganska tystlåten ända fram tills idag då han ringde från jobbet och berättade att han också börjar bli nervös och lite otålig på den här väntan. Han har alltid stöttar mig och varit delaktig från dag 1 men då han har barn sedan tidigare har jag aldrig upplevt att han har samma längtan som mig. Men idag fick jag äntligen bekräftelse på att han längtar precis lika mkt som mig efter att skaffa en familj tillsammans. Känns kanske fånigt för vissa men jag blev så glad så tårarna tittade fram.

Hur är de för er andra? Upplever ni att era karlar har lika stor längtan som er och är dem i så fall såna som gärna vill prata om de eller är dem lika tystlåtna som min karl har varit?

Svar på tråden IVF februari 2017