• Windsor N

Laddar du telefon /surfplatta /dator på natten

Det har förekommit att laddbara enheter eller laddare fattar eld.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Laddar du telefon /surfplatta /dator på natten
  • cosinus

Ja det händer, dessutom är själva laddarna oftast i jacken typ jämt.

Jag kör även torktumlare och tvättmaskin när jag inte är hemma eller efter vi lagt oss.

• Aniiee

Det är till 90% apples laddare som brinner, och 99% av dem är off-brand.

Jag är inte det minsta orolig, mina laddare blir inte ens varma. Och jag har inte apple-prylar, bland annat för att laddaren inte är säker.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 44. Bara 56 kvar.
  • volvo142

Japp laddar på natten gör jag känns inte riktigt bra men vad ska man göra? Vill ha batteri för dagen då man inte är hemma.

• driver28
    Aniiee skrev 2017-01-24 20:39:41 följande:

Det är till 90% apples laddare som brinner, och 99% av dem är off-brand.

Jag är inte det minsta orolig, mina laddare blir inte ens varma. Och jag har inte apple-prylar, bland annat för att laddaren inte är säker.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 44. Bara 56 kvar.
    Eh, 90% Appleladdare som brinner? De olyckor som varit med Appleprylar har varit med tredjepartsladdare som apple erbjudit sig att byta ut mot originalladdare utan kostnad i t.ex. China där det inträffat 3 dödsolyckor med tredjepartsladdare som överladdat mobiler eller gjort dem strömförande.

Detta är dock en väldigt liten andel i skuggan av samsung galaxy note 7 där hela produktionen, 25 miljoner enheter, återkallats på grund av att de exploderar av sig själva. Även de ersättningsmobiler samsung tillverkade återkallades.

Med det sagt laddar jag allt på natten. Mobilen, surfplattan, datorn och bilen...
  • volvo142

Bla bla alla laddare är en risk. Sen behöver man ju inte ta extra risk men bara trams att man kan va säker.
    exakt som standby på tvn osv. Skillnaden är att man får ersättning om  man har äkta grejer om man överlever ;)

• Monchichier

Mobilerna laddas på natten plattorna och datorerna när de behövs (dvs både dag och natt), bilen laddas när den inte kör. Tvättar och torktumlar när jag inte är hemma, diskmaskinen är också på ofta när ingen är hemma. Har alltid sladden i alla grejer, brödrost, mikro, kaffemaskin etc etc. Men med ett undantag och det är vattenkokaren. Den sladden är bara i när den används, vilket jag egentligen inte förstår då det var vattenkokaren som vi hade innan den som vi hade innan den vi har nu som gick igång av sig själv. Det var liiite läskigt när det inte fanns något vatten i den..

• Aniiee
    driver28 skrev 2017-01-24 22:37:32 följande:
    Eh, 90% Appleladdare som brinner? De olyckor som varit med Appleprylar har varit med tredjepartsladdare som apple erbjudit sig att byta ut mot originalladdare utan kostnad i t.ex. China där det inträffat 3 dödsolyckor med tredjepartsladdare som överladdat mobiler eller gjort dem strömförande.

Detta är dock en väldigt liten andel i skuggan av samsung galaxy note 7 där hela produktionen, 25 miljoner enheter, återkallats på grund av att de exploderar av sig själva. Även de ersättningsmobiler samsung tillverkade återkallades.

Med det sagt laddar jag allt på natten. Mobilen, surfplattan, datorn och bilen...
    Eh... det var ju typ det jag skrev.

Dock.

Även Apple återkallar sina produkter. De har ett AKTIVT recall-program för HELA iPhone och iPad-linjen, men de gör det tyst, genom att just erbjuda att byta ut, inte bara laddare och även telefonen och plattan om något går fel. Det skulle nämligen vara förödande för dem att ställa sig upp och säga "Skit-prylen funkar inte, läma tillbaka den till oss så får ni en ny skit-pryl". Samsung har i alla fall stake att göra just det.
  • IsDimma

Ja, på dagarna används dom ju!
    Laddar telefon, platta, extrabatteri på nätterna. Drar dessutom aldrig ur sladdarna ur väggen.

• Stårschan

Nej, jag har faktiskt slutat med det. Jag brukar inte vara lättskrämd, men så tänkte  jag att det är ju en enkel sak att göra för att slippa oroa sig för självantändningar. Jag sätter mobilen på laddning när jag går och lägger mig, och så drar jag ur sladden när jag har läst färdigt i min bok, eller slösurfat färdigt, och vid det laget brukar den ha hunnit bli fullt tillräckligt laddad. Men jag kan ladda på dagarna också.

• Fru Ve

Ja det gör jag, laddar telefonen. Men har den alltid precis bredvid sängen. Och är mycket lättväckt. Har också brandsläckare i sovrummet.

• sextiotalist

Ja, det är då telefonen inte ligger i fickan eller i handväskan, ibland laddas den när jag arbetar.
    Våra laddare är knappt varma

Svar på tråden Laddar du telefon /surfplatta /dator på natten