• Aniiee

Jordnötsringarna försvinner

Alltså...
    1: Det är bara OLW som tar bort sina jordnötsringar. Estrellas kommer vara kvar.

2. Det är inte mycket jordnötter i de ringarna.....

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 44. Bara 56 kvar.
  • Aniiee

Alltså...
    1: Det är bara OLW som tar bort sina jordnötsringar. Estrellas kommer vara kvar.

2. Det är inte mycket jordnötter i de ringarna.....

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 44. Bara 56 kvar.
  • Aniiee

Ursäkta dubbelposten =/

• Aniiee
    Anonym (ts) skrev 2017-01-25 23:04:27 följande:
    Ubbebubb skrev 2017-01-25 22:21:48 följande:
    Bara OLW slutar tillverka dem (och jag visste inte ens att de hade jordnötsringar...), Estrella kommer fortsätta.

Estrella har bara jordnötsbågar... inte lika goda. Men det får väl duga.
    Jasså, vad är i så fall det här?

Sen om OWLs ringar är godare låter jag vara osagt.....
  • Aniiee
    Softyy skrev 2017-01-25 23:11:53 följande:

Estrella har jordnötsringar också, tror till och med att de är originalet..
    och supersmaskiga är dem!

Jag har också för mig att OWLs jordnötsringar kom senare. Mycket senare. Som i ett par decennier.
  • Aniiee
    Anonym (ts) skrev 2017-01-25 23:15:38 följande:
    Jaha, det hade jag missat! Sorry! 
    Svårt att hålla reda på allt som finns =P
  • Aniiee
    record collector skrev 2017-01-25 23:19:20 följande:

Jag som stor potatischipsätare (Estrella Grillchips med vitlök) och ostbågeätare (OLW Cheeze Doodles) kan ge mig fan att de slutar tillverka jordnötsringarna bara för att jag aldrig någonsin stoppat en jordnötsring i munnen. Har faktiskt aldrig någonsin smakat en jordnötsring.

Får omg köpa en påse i morgon så jag hinner smaka innan tillverkningen slutar.

Köp en av varje (OWL och Estrella) så du kan rapportera till oss om vilken som är godast =)
  • Aniiee
    Hanky Panky skrev 2017-01-26 00:21:59 följande:

Estrellas jordnötsringar är ju förjävla goda rent ut sagt, så om OLWs försvinner stör det inte mig iallafall. OLW är bäst på vissa saker, Estrella på andra.

Jag brukar äta jordnötsringar samtidigt som jag trycker i mig Never stop. Av någon lustig anledning passar det sjukt bra ihop Hjärta Never stop funkar också kalas med sour cream & onion- chips, som jag vanligtvis inte gillar alls. Till grillchipsen funkar vanlig mjölkchoklad bättre.

Ja jag är ett litet monster Drömmer

Gonna top you one (för jag äter också sånt där skumt): McDonalds-pommes och dito mjukglass med chokladsås.

Yeah. I just made most people throw up in their mouths. Sorry, not sorry.
  • Aniiee
    Dumbledore skrev 2017-01-26 00:55:48 följande:
    Hmhrm. Jag sa ju just det. Förutom chokladsås.
    Tråden släpade efter, så ditt inlägg syntes inte förän jag skriv mitt inlägg. Sowwy =)
  • Aniiee
    record collector skrev 2017-01-26 01:02:51 följande:
    Det ska jag absolut göra.
    Låter awesome! Så ska  jag köpa de nya västkustchipsen med vinäger och havssalt, och kanske några andra nyheter i chipslådan. Jag älskar nyheter överallt i mat/godis/snacksväg. Finns något nytt så ska det testas.
  • Aniiee
    record collector skrev 2017-01-26 01:06:47 följande:
    Jag tror att det beror på att jag för många år sedan blev bjuden på jordnötssmör eller något liknande. Något man bredde på mackan i vart fall. Och jag får ju lugnt säga att det definitivt INTE var någon höjdare. Annars tycker jag vanliga salta jordnötter är supergott.
    Jordnötssmör är gott. OM det är av rätt märke (INTE sockerstinna Skippy, gärna någon variant med havssalt, typ Markatta eller Green choice), och helst, i mitt tycke, slät. MEN den måste brytas av mot något antingen chokladigt *host*nutella*host* eller något syrligt, typ hallonsylt (klassiska PB&J) eller, faktisk, lingonsylt. Jordnöts-chokladsås på glass är också super.
  • Aniiee
    Anonym (Anna) skrev 2017-01-26 01:16:27 följande:
    Aniiee skrev 2017-01-26 01:11:49 följande:

Jordnötssmör är gott. OM det är av rätt märke (INTE sockerstinna Skippy, gärna någon variant med havssalt, typ Markatta eller Green choice), och helst, i mitt tycke, slät. MEN den måste brytas av mot något antingen chokladigt *host*nutella*host* eller något syrligt, typ hallonsylt (klassiska PB&J) eller, faktisk, lingonsylt. Jordnöts-chokladsås på glass är också super.

OK. Jag har visserligen bara ätit det en gång för massa år sedan, minns inte märket, men du har kanske rätt i att det finns goda sorter beroende på märket.
    För "en massa år sen" fanns bara Skippys i Sverige, och det är bokstavligen mer socker i än jornötter. Testa och köp en liten burk från Kung Markatta och smaka istället, kostar en tjuga.

Snabb liten jämförelse.

Ingredienslista, Skippys:
    Jordnötter
    Socker
    Härdad palmolja
    Salt

Kung Markatta:
    Rostade Jordnötter
    (havsssalt i saltversionen)

Vilken låter godast? =P

(Markatta har en "american style" också, med i princip samma ingredienser som Skippys....)
  • Aniiee
    Hanky Panky skrev 2017-01-26 01:23:21 följande:
    Jag köper alltid jordgubbsmilkshake till min burgare och pommes så jag tycker inte det där låter så lustigt ändå Tungan ute
    Doppar du pommesen i milkshaken? =P
  • Aniiee
    Anonym (ii) skrev 2017-01-26 08:05:24 följande:
    Alltså... inte för att vara sån, men det är en otroligt vanlig kombo så så väldigt många kräktes nog inte av att läsa det. Kommer ALLTID upp i trådar om "konstiga kombinationer av mat" och folk fattar ändå inte att det uppenbarligen är vanligt :P
    Det roliga är att det är vanligt på internet, men IRL... jag har faktiskt inte träffat någon som gör så IRL. Jo, någon, men inte direkt så man kan kalla det vanligt. 
  • Aniiee
    Duckan skrev 2017-01-26 12:00:13 följande:

Det är ju för jävligt! Jag älskar jordnötsringar!!

syntharen skrev 2017-01-26 12:05:19 följande:

NEEEEEJ! Jag älskar jordnötsringar! Det var det enda jag kunde äta utan att spy när jag väntade mitt andra barn. Och det enda snacks som min katt inte tigger om att få, han älska chips men avskyr jordnötsringar.

Gråt inte. Ringarna finns kvar. 

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 51. Bara 49 kvar.
  • Aniiee
    Anonym (Hepp) skrev 2017-01-26 12:18:13 följande:
    Man äter dem väl inte för att de innehåller jordnötter utan för att de smakar jordnötter.
    Det där är ju lite som att säga att man äter zucchini för att det smakar apelsin..... =p
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 51. Bara 49 kvar.
  • Aniiee
    Tom Araya skrev 2017-01-27 16:49:04 följande:
    Synd! Älskar jordnötsringar och jordnötsbågar.
    Aniiee skrev 2017-01-26 14:01:06 följande:
    syntharen skrev 2017-01-26 12:05:19 följande:

NEEEEEJ! Jag älskar jordnötsringar! Det var det enda jag kunde äta utan att spy när jag väntade mitt andra barn. Och det enda snacks som min katt inte tigger om att få, han älska chips men avskyr jordnötsringar.

Gråt inte. Ringarna finns kvar. 

Svar på tråden Jordnötsringarna försvinner