• Anonym (Hjälp)

Behöver hjälp med min rumpa! (Bild)

Nej jag har inte världens hängigaste röv, men jag upplever den som mer plufsig och "slapp" än vad den var innan jag fick barn (10 månader sen) har tänkt att börja köra squats och någon mer övning för rumpa/lår. Har ni några bra tips på övningar samt hur ofta jag ska köra? Vet att det är individuellt innan man ser resultat, men tänkte mer på vad som är bra att börja med

• Svar på tråden Behöver hjälp med min rumpa! (Bild)
  • i-o

Kan du göra en gif på detta så man får en bättre uppskattning kring hur mycket det "fjädrar" eller "dallrar"?

Tänker på andra män. Jag själv har ingen koll alls på sådant här ärligt talat vad som är eftersträvansvärt, men jag talar utifrån vad jag, om jag nu hade koll skulle behöva för att kunna ge ett kvalificerat svar.

Har absolut en baktanke, och det är inte kanelbullar.
  • Anonym (Man42)

Squats

Utfall

Marklyft!

Tre superbra rumpövningar, som även stärker ben och rygg. Marklyft är en superövning för ryggen (viktigt efter grav.), kanske den bästa.

Vill du träna hela kroppen med bara 5 övningar, lägg till bänkpress och axelpress. Både tids- och träningseffektivt.

Lycka till!

• Studsbollsthlm

På mina benpass kör jag 4-5 övningar. Sen 3x8 eller 4x10.

Här är förslag på några och våga ta i och köra tungt om du ska få resultat! Och träna regelbundet.

En bens knäböj

Höftlyft med vikter (mirakel för bygga rumpa)

Sneda utfall tar mkt på rumpan

Utfall

Raka marklyft

Step up på låda ett ben i taget

Knäböj

Breda knäböj

• Anonym (Sigrid)

Men stå normalt på fotot, istället för att spänna dig så där. Om man gör en ansträngd Kardashian sexpose så ser man ju inte hur din röv verkligen ser ut.

Utan ställ dig med ryggen helt mot kameran och händerna utmed sidorna och flexa inte. Det är först då vi får en sann bild och kan se eventuellt häng, slapphet, daller, celluliter osv. Och hur det ser ut till förhållandet med midjan och höfterna.

• Anonym (Bekräftelsebehov och tröst)
    Anonym (Sigrid) skrev 2017-01-29 01:01:48 följande:

Men stå normalt på fotot, istället för att spänna dig så där. Om man gör en ansträngd Kardashian sexpose så ser man ju inte hur din röv verkligen ser ut.

Men... tror du inte att det är så att ts fiskar efter lite bekräftelse, att folk ska säga att hon är fin som hon är? Att det är därför hon posar.

Hon känner sig kanske inte bekräftad av maken/sambon efter att hon blivit mamma och känner att kroppen inte är densamma och så vill hon visa rumpan för folk, för att känna sig lite sedd och få höra folk som säger att hon är fin och att hon duger som hon är?

Hade hon bara velat ha rumpträningsövningar så hade hon ju enkelt kunnat hitta massor av övningar bara genom att googla.

• Bibbidi
    Anonym (Bekräftelsebehov och tröst) skrev 2017-01-29 01:17:43 följande:

Men... tror du inte att det är så att ts fiskar efter lite bekräftelse, att folk ska säga att hon är fin som hon är? Att det är därför hon posar.

Hon känner sig kanske inte bekräftad av maken/sambon efter att hon blivit mamma och känner att kroppen inte är densamma och så vill hon visa rumpan för folk, för att känna sig lite sedd och få höra folk som säger att hon är fin och att hon duger som hon är?

Hade hon bara velat ha rumpträningsövningar så hade hon ju enkelt kunnat hitta massor av övningar bara genom att googla.

Lägg till också att hon valde en flört-smiley till inlägget. ;)

Ts din rumpa är jättefin. Om du vill göra något så förlorar man aldrig något på knäböj.
  • i-o
    Anonym (Sigrid) skrev 2017-01-29 01:01:48 följande:

Utan ställ dig med ryggen helt mot kameran och händerna utmed sidorna och flexa inte. Det är först då vi får en sann bild och kan se eventuellt häng, slapphet, daller, celluliter osv. Och hur det ser ut till förhållandet med midjan och höfterna.

Jag blir kåt av din ärlighet Sigrid. Är du singel? Kan du tänka dig att träffa den bäste mannen i världen?
  • Aniiee
    Anonym (Bekräftelsebehov och tröst) skrev 2017-01-29 01:17:43 följande:

Kan vara så. Kan också vara så att det faktiskt är skitsvårt att fotta sig själv bakifrån och man ofta får ta till diverse konstiga krumbukter. Either or....
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 51. Bara 49 kvar.
  • Anonym (Sigrid)
    Aniiee skrev 2017-01-29 04:02:25 följande:

Kan vara så. Kan också vara så att det faktiskt är skitsvårt att fotta sig själv bakifrån och man ofta får ta till diverse konstiga krumbukter. Either or....

Haha, ja verkligen vettu. Man ser ju hur TS verkligen s-k-j-u-t-e-r ut röven för att få den att se fylligare ut än vad den egentligen är. Sååå svårt är det inte att ta en ärlig bild. Hennes bild ser ju ut som om hon vill lägga ut en profil på en dejtingsida för kåta.

OM vi ska bedöma måste vi ju se verkligheten. Annars, what's the point? Och varför punktbedöma, allt hänger ju ihop med helheten. Om midjan är plufsig, höfterna feta, magen bullig så kanske rumpan ser platt ut, jämfört mot att se bullig ut om allt det andra är smalare.

Lite uppenbarlig bekräftelsetråd. TS, igen, ta en ny, ärlig bild och försök igen!! Kardashian called, she wants her ass sexpose back, haha!
  • Anonym (Sigrid)
    i-o skrev 2017-01-29 03:42:45 följande:

Jag blir kåt av din ärlighet Sigrid. Är du singel? Kan du tänka dig att träffa den bäste mannen i världen?

Ja visst vet du vart han kan finnas nånstans? För det kan ju inte vara du i alla fall, du låter som en översexad våldtäcktsman eller nåt.
Svar på tråden Behöver hjälp med min rumpa! (Bild)