• alesig

3 barn, vilken bil?

Hej :)

Vi väntar tvillingar. Sambon har en dotter sedan tidigare som fyller 7 år i sommar och använder bilkudde. Vad rekomnderar ni för bil så alla 3 barn ryms i baksätet? :)

• Svar på tråden 3 barn, vilken bil?
  • Lynxsa

Funderar också. Vi väntar tredje i sommar och maken har två tonåringar. Kommer ha alla små 3 år, 1,5 år och bebisen bak i v70 till att börja med om vi inte slår till på en 7 sitsig. Vore smidigt att få in alla i en bil istället för två.

• nnnnnnnn

Vi bytte till 7-sitsig när vi blev 5 i familjen, trots att alla inte använder kudde/stol. För då kan man lätt ta med 1-2 kompisar...

• Malimari

Vi har en VW Sharan och är supernöjda än så länge. Nummer tre kommer i sommar. Kommer bli rymligt och bra. Bebis får åka fram första tiden och en vuxen kan sitta mellan barnen där bak. Sen kan vi fälla upp två stolar till om vi har kompisar med.

• Nelah

Peugeot 307 sw, tre enskilda säte bak, normal stor kombi med möjlighet till 2 extra säte i bagaget och airbagen kan kopplas ur med nyckel.

Jag vill och jag kan...
  • narie24

Ingen som planerar att ha "en vanlig storlek" på bilen? Vi tänker ha lillen fram, och vuxen mellan barnen. Alternativt sitter äldsta barner fram.

• Nelah
    narie24 skrev 2017-01-29 18:15:11 följande:

Ingen som planerar att ha "en vanlig storlek" på bilen? Vi tänker ha lillen fram, och vuxen mellan barnen. Alternativt sitter äldsta barner fram.

Vi har en vanlig kombi storlek på vår :)

Vår äldsta ska sitta fram på bältesstol, en bakåtvänd i mitten där bak och babyskyddet bredvid.
    Jag vill och jag kan...
  • Heily

Vi har en kia sorento. Den är 7-sitsig om man vill men 3 barn tänker vi ska rymmas med 5 säten bara. Då har vi dessutom ett rejält bagage.

• Lynxsa

Är sugen på både Kia sorento och Kia karneval. Hur mycket drar sorenton blandad körning? Hade en diesel på jobbet förut som var väldigt törstig

• Jelin92

Tipsar om den bilen vi har, Honda C-rv. Mycket rymlig och bra bil :) tror man kan välja till 7 sits om man skulle vilja ha 2 extra säten vid behov. Standard är 5 sits! 

• Heily
    Lynxsa skrev 2017-01-30 11:40:40 följande:

Är sugen på både Kia sorento och Kia karneval. Hur mycket drar sorenton blandad körning? Hade en diesel på jobbet förut som var väldigt törstig

Den ligger strax under litern men det tycker jag ändå är helt ok med tanke på storleken
  • Anotherone

Min syster har tre barn där alla har haft bilbarnstol/babyskydd/bälteskudde samtidigt och det har funkat jättebra i deras Ford S-Max!

• Norrskensmor

Honda fr-v ! Tre platser bak & 3 fram. Man kan fälla ned mitten fram när den inte används.. vi har 2 barn bak, en framåtvänd, en bakåtvänd och babyskyddet sitter i mitten fram. Funkar utmärkt. Drar mindre soppa än dessa 7-sitsiga bilar. En får plats med barnvagn utan problem i skuffen. :)

Hej
  • Fru Ve
    narie24 skrev 2017-01-29 18:15:11 följande:

Vi har en V70 som vi tänkt ha kvar. Har en 9-åring, en 5-åring och snart en nyfödd. Tror det blir att 9-åringen får sitta fram och en vuxen bak med de andra. Hade varit smidigt med en 7-sitsig bil men har inte råd att byta nu. Har två bilar så i de fall vi måste åka någonstans och ta med någon får vi ta båda bilarna. Om jag hämtar barnen på förskola och skola och 9-åringen vill ta med e kompis hem får de helt enkelt gå.
Svar på tråden 3 barn, vilken bil?