• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-01-31 21:41:09 följande:

Lite OT men kanske en del av varför TS inte träffar någon på nätdejtingen...

Jag har JÄTTELÄNGE följt en tråd om nätdejting på ett annat ganska stort forum. Det är i stort sett bara tjejer som skriver där. SHIT vad de är hårda och kritiska i sina möten på nätet. 

Visst, vissa av männen de beskriver verkar vara intellektuella stolpskott men i många fall har jag inte ens fattat (efter deras beskrivning) VAD den stackars mannen sagt för subtilt fel för att fått dem att helt dissa och i vissa fall även blocka. Om många är som denna grupp kvinnor i blandade åldrar så förstår jag att många är kvar som singar.

Som jag skrev tidigare i denna tråd så träffade jag ju min partner på nätet. Han var en av två högst normala, trevliga och snygga män jag dejtade. Fast i ett tidigt skede i vår konversation (innan vi setts) så skrev han något töntigt/konstigt som fick mig att rygga lite. Hade jag varit så där kritisk hade jag missat den bästa, finaste mannen i hela världen för mig. 

Det där du skrev i ditt första stycke var ju inge vidare positivt direkt, tråkigt..

Tur att din partner fick en "extra" chans då, om man uttrycker det så. Som vi varit inne på en del tidigare i tråden så har killar och tjejer i dagens samhälle tappat det där känns det som. Det är lättare att få upp en ny person på några sekunder i displayen istället.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (sl) skrev 2017-02-01 20:10:48 följande:

Du tänker för mycket.

Jo.. den tanken har slagit mig väldigt många gånger och du är inte den första som säger det.

Jag känner bara att jag vill minimera chanserna så mycket det går till att bli bränd eller sårad. Ibland kan det trassla till knuten mer än knyta upp den.

Det är lite som att hellre sitta på avbytarbänken i fotboll än att spela för att man vet att när som helst kan det komma en tackling som avslutar ens karriär.
    Men det har blivit mycket bättre och jag har insett att på avbytarbänken får man inget gjort, risken kommer alltid finnas där samtidigt som möjligheten till att hitta någon öppnar upp sig, så äre.

Jag är på fotbollsplanen nu så att säga, jag är med i spelet och visar intresse för att bli funnen.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-31 20:02:07 följande:
    Kul att du känner så. Jag vet dock inte vad du skulle tycka i verkligheten efter att ha läst så många inlägg här där tjejer har beskrivit mig med såna fina ord som perfekt, snygg, har hela paketet och höjt med upp till skyarna. Dina förväntningar har kanske omedvetet blivit väldigt höga på mig. Eller så är du en go tjej och hade sett mig för den jag är istället :)

Hur som så hade det varit trevligt att träffa dig också eller åtminstone prata utanför FL, även om du verkar tycka att det är för långt bort..

Får jag fråga var du bor?
    Dina inlägg jag går efter och inte vad dom andra skriver =)  

Visst får du det, jag bor ändå uppe i Luleå. Jag håller med dig, det hade varit trevligt att prata utanför fl. :)
  • Klickerträna
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-30 20:55:41 följande:
    Wow först och främst tack för de vänliga orden men du målar upp en för perfekt bild av mig som inte är sann. Du höjer mig till skyarna. Skulle jag träffa en tjej i verkligheten som läst det här fina inlägget skulle hon nog bara bli besviken.

Jag ser helt ok ut och ser lite manligare ut nu när jag sparat ut skägget. Är ingen person som drar åt sig tjejernas blickar i ett rum fullt av killar och det har jag inga problem med. Jag försöker bara vara mig själv utan att det ska kännas ansträngande eller påklistrat, varken för mig eller min omgivning och det känner jag inte heller. Jag vill inte att människor (tjejer) ska känna så - att de inkräktar, måste visa att de är någon speciell eller känna sig osäkra omkring mig, vilket jag inte fått känslan av heller. Jag har jättebra arbetsrelation till flera tjejer på jobbet (alla har pojkvänner och det är inget mer än just en arbetsrelation jag har till dem). Jag kan ha uppfattats som att "jag:et" är viktigast för mig men så är det inte. Mitt jobb går bokstavligen ut på att hjälpa andra och som grupp är det viktigare att vi når våra mål än jag själv. Sen har jag så klart egna delmål också någonstans.

Jag tycker du har byggt upp en för perfekt bild utav mig som inte stämmer. Jag kan ligga hemma i mjukisbyxor en hel dag, städa, tvätta och stryka också som vilken annan människa som helst. Jag klär mig också i t-shirt, jeans och sneakers. Har jag målat upp en annan bild av mig så är den fel. Det sista jag vill är att tjejer är på sin vakt omkring mig, på jobbet är det inte verkligen inte så. Behöver de hjälp har de inga problem att fråga och jag är inget annat vänlig, pedagogisk och hjälpsam.

Jag vill att en tjej ska kännas sig trygg och säker hos mig - inte att hon är en i mängden. Här även nämnt tidigare att de få gångerna jag klickat med någon tjej på Tinder så har jag lagt min fokus på henne. Killar som säger "jag pratar bara med dig" är ju oftast bullshit och jag vet inte hur jag ska kunna bevisa för en tjej som jag lägger min fokus på att jag inte sitter och flirtar med andra. Jag vill inte dejta fler i taget.
    Det låter kanske för bra för att vara sant men återigen såhär över nätet vet jag inte hur jag ska kunna bevisa det för dig. Jag vill bygga något med en tjej, inte hoppa runt för att "bocka av" så många tjejer som möjligt.
    Jag har haft Tinder i 3-4 veckor och väldigt casual varit inne på Bodycontact. Jag har inte haft möjligheten att träffa någon tjej i verkligheten ännu via dessa Appar / siter.

Mina verkliga intentioner är att hitta en tjej som jag kan vara trygg och säker med. En tjej som känner sig uppskattad och vet att hon är omtyckt av mig, som jag kan se djupt i ögonen och känna hur det går varma vågor av rysningar genom hela kroppen och veta att vi är varandras, cheesy kanske men jag har aldrig känt så. Tinder och BC är väl inte de bästa ställena att leta efter det jag beskrev ovan men jag måste börja någonstans. Sen så tänker jag inte varje gång jag matchar med någon på Tinder att henne ska jag kunna se djupt i ögonen bla bla direkt.  

Tonåren var en tuff period för mig och det började tidigt och det höll i sig ett bra tag. Då menar jag inte alkohol och droger. Jag skärmade av ganska mycket och var mycket för mig själv. Så är det inte längre.

Jag svammlar iväg nu märker jag...
    Jag har inte hela paketet. Jag hade gärna pratat med dig utanför FL och om vi gått vidare från casualsnack hade jag öppnat upp mig för dig för att visa mina intentioner men du verkar ju ha ditt på det torra om man ska tro din profil :) Jag är mänsklig ok? Tro inte något annat. Jag svävar inte på moln. Jag gör fel och om någon annan tycker att jag gjort fel vill jag att den personen ska vara ärlig emot mig och säga det. Ärlighet - säg till mig att jag har gjort fel så kan jag rätta till det eller att vi åtminstone pratar om det, speciellt om man är i ett förhållande. Säg till så fixar vi det och går vidare tillsammans ännu starkare. Med det menar jag inte att jag är en hundvalp som frågar "hur högt?" när någon säger hoppa.

Om jag vill vara med dig är det inte för att hjärntvätta dig för att sedan forma dig efter någon sorts "optimal-flickvän-mall". Vi accepterar saker hos varandra och jobbar på det som går och tar oss igenom saker tillsammans och blir starkare.

Jag förstår helt vad du menar och jag hoppas att du förstår mig också och kan få ur något vettigt ur min långa svammeltext ovan.... På något sätt hade det varit spännande att träffa dig i verkligheten. Jag tror din bild av mig hade ändrats och insett att jag inte är omänsklig.
    (Ursäkta att mitt svar dröjde så.)
    Tack för ett jättebra och utförligt svar. Jag ljuger om jag säger att jag inte är nyfiken på dig.

Och jag förstår ju att alla är mänskliga och sådär egentligen, men jag menar att man (jag) behöver känna av det för att våga ta kontakt. Att det liksom behöver kännas lätt och avslappnat att ta första steget. Som du säger kan man ju lätt höja någon till skyarna om personen verkar intressant och har de kvaliteter man letar efter - lite som att vinna på lotto: plötsligt händer det, och så blir man allt för exalterad . Och om det då känns "för bra för att vara sant" så finns det risk att man avstår, om man inte kan se att personen faktiskt är lätt att ha att göra med. Och både före - men särskilt efter - ditt svar så uppfattar jag dig som väldigt lätt att ha att göra med, och att du har sunda värderingar och ser saker på ett sätt som jag själv också gör och/eller uppskattar hos andra. Så det framgår ju här i tråden att du är approachable, i brist på ett bättre ord, men gör det det på Tinder till exempel? Jag tänker att det är svårare där att visa sin personlighet, vilket därmed riskerar att leda till att om någon - baserat på mycket begränsad information - verkar lite svår att nå; ja, då kanske man inte provar ta kontakt. Är du med på hur jag tänker? Dessa appar gör dig nog inte rättvisa, liksom. Och på grund av det blir det svårt att lyckas hitta någon. Det är ju säkert så med apparna att man blir bortvald baserat på många andra saker med - förslagsvis utseende eller formulering i skrift - just för att informationen där är så begränsad och inte ger en rättvis bild av människan bakom. Vilket är synd när det finns guldkorn som dig som inte upptäcks.
  • Anonym (Jaha ok)
    Klickerträna skrev 2017-02-03 05:56:26 följande:
    (Ursäkta att mitt svar dröjde så.)
    Tack för ett jättebra och utförligt svar. Jag ljuger om jag säger att jag inte är nyfiken på dig.

Och jag förstår ju att alla är mänskliga och sådär egentligen, men jag menar att man (jag) behöver känna av det för att våga ta kontakt. Att det liksom behöver kännas lätt och avslappnat att ta första steget. Som du säger kan man ju lätt höja någon till skyarna om personen verkar intressant och har de kvaliteter man letar efter - lite som att vinna på lotto: plötsligt händer det, och så blir man allt för exalterad . Och om det då känns "för bra för att vara sant" så finns det risk att man avstår, om man inte kan se att personen faktiskt är lätt att ha att göra med. Och både före - men särskilt efter - ditt svar så uppfattar jag dig som väldigt lätt att ha att göra med, och att du har sunda värderingar och ser saker på ett sätt som jag själv också gör och/eller uppskattar hos andra. Så det framgår ju här i tråden att du är approachable, i brist på ett bättre ord, men gör det det på Tinder till exempel? Jag tänker att det är svårare där att visa sin personlighet, vilket därmed riskerar att leda till att om någon - baserat på mycket begränsad information - verkar lite svår att nå; ja, då kanske man inte provar ta kontakt. Är du med på hur jag tänker? Dessa appar gör dig nog inte rättvisa, liksom. Och på grund av det blir det svårt att lyckas hitta någon. Det är ju säkert så med apparna att man blir bortvald baserat på många andra saker med - förslagsvis utseende eller formulering i skrift - just för att informationen där är så begränsad och inte ger en rättvis bild av människan bakom. Vilket är synd när det finns guldkorn som dig som inte upptäcks.
    Sen svar här också, ursäkta för det.

Jag håller helt med på vad du menar och tycker likadant.
    Utanför jobbet har jag mina X antal timmar fritid. Det känns inte så lockande att testa något nytt med syfte i baktanken att försöka hitta någon eller "tänk om jag gör det här, då kanske jag hittar någon" och så finns risken att man blir besviken för att man inte hittar någon.

Svårt det här men hade det varit lika lätt som det är att gå in på McDonalds och beställa en cheeseburgare hade det inte känns nå vidare speciellt heller, när man väl träffar någon. Tänker man "sluta leta, du träffar din partner när du minst anar det" så kanske jag sitter där, nyss fyllda 35 liksom i samma sits.

Jag vet inte, jag kanske övertänker saker och ting - det vore inte första gången direkt.

Hade varit intressant att få din uppfattning av mig om vi hade träffats i verkligheten. Tror du hade fått se en mjukare kille som inte alls är så perfekt eller stel.
  • Klickerträna
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-02-06 21:03:42 följande:
    Sen svar här också, ursäkta för det.

Jag håller helt med på vad du menar och tycker likadant.
    Utanför jobbet har jag mina X antal timmar fritid. Det känns inte så lockande att testa något nytt med syfte i baktanken att försöka hitta någon eller "tänk om jag gör det här, då kanske jag hittar någon" och så finns risken att man blir besviken för att man inte hittar någon.

Svårt det här men hade det varit lika lätt som det är att gå in på McDonalds och beställa en cheeseburgare hade det inte känns nå vidare speciellt heller, när man väl träffar någon. Tänker man "sluta leta, du träffar din partner när du minst anar det" så kanske jag sitter där, nyss fyllda 35 liksom i samma sits.

Jag vet inte, jag kanske övertänker saker och ting - det vore inte första gången direkt.

Hade varit intressant att få din uppfattning av mig om vi hade träffats i verkligheten. Tror du hade fått se en mjukare kille som inte alls är så perfekt eller stel.
    Det är precis som du säger - tudelat. Hade man inte behövt kämpa lite så hade det inte varit värdefullt.

Absolut
    Jag är övertygad om att det skulle vara en annan bild i verkligheten. Allting är/förväntas vara så tillrättalagt och finjusterat på internet. Man tar 100 bilder för att få till en riktigt snygg bild som kan sälja in en, man lägger upp väl valda bilder på mat/dryck/intressen och man lägger till ett djupt citat från någon låt/film, eller skriver hur himla lyyyyyckliiiiig man är att man har sååååå fiiiiiina vänner och familj.

Internet är lika jävla dåligt som det är bra, alltså. Det hindrar oss lika mycket som det frigör oss och det höjer våra krav i minst lika stor utsträckning som det utökar utbudet.

Det är sorgligt att man behöver leva hälften av sitt liv på internet på 2000-talet för att över huvud taget vara á jour med verkligheten och ha en chans att komma någon vart. Många gör ju sig bättre utanför nätet.

Trist att jag bor så långt ifrån Stockholm. Du är säkert helt i min smak annars
  • Anonym (Jaha ok)
    Klickerträna skrev 2017-02-07 13:19:20 följande:
    Det är precis som du säger - tudelat. Hade man inte behövt kämpa lite så hade det inte varit värdefullt.

Absolut
    Jag är övertygad om att det skulle vara en annan bild i verkligheten. Allting är/förväntas vara så tillrättalagt och finjusterat på internet. Man tar 100 bilder för att få till en riktigt snygg bild som kan sälja in en, man lägger upp väl valda bilder på mat/dryck/intressen och man lägger till ett djupt citat från någon låt/film, eller skriver hur himla lyyyyyckliiiiig man är att man har sååååå fiiiiiina vänner och familj.

Internet är lika jävla dåligt som det är bra, alltså. Det hindrar oss lika mycket som det frigör oss och det höjer våra krav i minst lika stor utsträckning som det utökar utbudet.

Det är sorgligt att man behöver leva hälften av sitt liv på internet på 2000-talet för att över huvud taget vara á jour med verkligheten och ha en chans att komma någon vart. Många gör ju sig bättre utanför nätet.

Trist att jag bor så långt ifrån Stockholm. Du är säkert helt i min smak annars
    Ja, vad kan jag säga mer än att jag håller med helt. Jag har själv varit inne en del på, tidigare i tråden, vad "instant access" till det mesta i dagens samhälle gör med oss och hur det påverkar oss. 

Trist att vi verkar bo så långt ifrån varandra, hade varit kul att träffa dig som sagt.
    Kanske kan ta några av de där timmarna som spenderas på gymmet och lägga på en flygbiljett till var du än befinner dig ;)

Vet inte hur mycket längre vi kommer i den tråden men några utav er har varit väldigt hjälpsamma och att ni ens har tagit er tiden.. tack verkligen!

Det har varit väldigt intressant och nyttigt för mig att få se såpass många tjejers(hoppas jag, haha) syn och åsikter på saker och ting som jag undrat över. En inblick och förståelse för hur ni tänker. Jag tar med mig mycket härifrån.

Kikar väl in lite då och då framöver för att se om någon fortsätter skriva, annars kan jag nås via privata meddelanden. Kontonamn 
    Hejsvej123

Tack så mycket!
  • Anonym (Jaha ok)
    MrsTM skrev 2017-01-29 22:46:00 följande:
    Bra där! Tycker att du verkar vara en kanonkille och den tjej som fångar dig kan skatta sig lycklig. Kram!
    Se mitt svar över det här, till Klickerträna.
    Vill rikta ett stort tack till dig också!
  • Klickerträna
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-02-10 22:30:58 följande:
    Ja, vad kan jag säga mer än att jag håller med helt. Jag har själv varit inne en del på, tidigare i tråden, vad "instant access" till det mesta i dagens samhälle gör med oss och hur det påverkar oss. 

Trist att vi verkar bo så långt ifrån varandra, hade varit kul att träffa dig som sagt.
    Kanske kan ta några av de där timmarna som spenderas på gymmet och lägga på en flygbiljett till var du än befinner dig ;)

Vet inte hur mycket längre vi kommer i den tråden men några utav er har varit väldigt hjälpsamma och att ni ens har tagit er tiden.. tack verkligen!

Det har varit väldigt intressant och nyttigt för mig att få se såpass många tjejers(hoppas jag, haha) syn och åsikter på saker och ting som jag undrat över. En inblick och förståelse för hur ni tänker. Jag tar med mig mycket härifrån.

Kikar väl in lite då och då framöver för att se om någon fortsätter skriva, annars kan jag nås via privata meddelanden. Kontonamn Hejsvej123

Tack så mycket!
    Du får gärna PM:a mig
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker