• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (pua)
    Pripps Vichy skrev 2017-02-12 15:30:03 följande:
    Det är mänskligt att vara "needy" och behöva kärlek. Alla behöver kärlek, och den som förnekar det inför sig själv ljuger för sig själv. Men det är så lätt för er kvinns att säga så som själva kan välja och vraka och alltid kan få sällskap och kärlek om ni känner er ensamma. Men ni förväntar er alltså samtidigt att män/killar ska kunna gå år ut och år in och vara ensamma utan att visa minsta tecken på frustration, behov eller att vara "needy". Verkar som om ni inte förstår att män/killar är människor med behov precis som ni. Och trygghet behöver vi alla. Sedan vad tryggheten eller känslan av tryggheten består i är ofta individuellt, men ofta känns det tryggt att ha en människa man älskar i sin närhet och som finns där.

Jag tycker för övrigt att det är många kvinnor som är ihop med män som är både "needy" och svartsjuka. Så det du säger/påstår stämmer uppenbarligen inte. Det kanske handlar om att vara "needy" på "rätt sätt"? Tror inte jag har mött en enda kille som inte fått något svartsjukt i blicken när jag pratat med deras kvinnor.

Precis som du säger är det mänskligt att behöva kärlek och närhet och det är inget jag nekar men aldrig till punkten att det blir needy för då blir det något annat. 

Som du säger har män samma behov som kvinnor men nu är det så att vi lever i ett samhälle där 98% av kvinnor har en viss syn på att män ska vara på ett visst sätt även om vi jobbar oss bort därifrån. 
    Om vi skulle ge ts råd om 50 år kanske vi hade gett helt andra råd men om du i dagsläget tar på dig offerkoftan och går och är sur för att kvinnor/samhället förväntar sig att du ska ta steget och vara "klippan" i förhållandet så kommer du aldrig ha tur i kärleken. 

Kan aldrig vara needy på rätt sätt men som du säger kan man alltid bli svartsjuk om någon flörtar med dig tjej. 
    Det du kan styra är hur du reagerar i den situationen, du kan antingen visa att du är osäker genom att bli sur på din tjej. 
    Eller så agerar du som ingenting, alternativt lämnar henne med killen och går och pratar med andra. 
    Detta kan låta som att det skulle förstöra relationen men i verkligheten verkar du extremt självsäker eftersom du utåt visar att du inte känner att den killen är något som helst hot för dig. 
    Om tjejen skulle ta upp att killen flörtade med henne för att få lite validering när hon märkte att det ej påverkade dig säger du bara "jasså?  jao det är ju inte så konstigt du är ju en vacker tjej".
    Då får hon den validering hon ville utan att du blir svartsjuk och du verkar opåverkad.  

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (pua) skrev 2017-02-12 13:44:01 följande:

Du har missuppfattat vad jag menar tror jag, jag säger inte att dina beslut ska kretsa kring att träffa någon tvärt om. 
    Man lägger fokus på annat och sen kommer det automatiskt, do by not doing. 
    Det du skriver om att det du egentligen vill är att umgås med en underbar flickvän är en rätt giftig tanke. 
    Ingen vill umgås med en man vars lycka inte är självförsörjande, tjejer är väldigt duktiga på intuition och beteendet du beskriver känner dom igen direkt.
    Kallas för att vara needy och det är något många killar har problem med, jag hade samma problem. 
    Alla tjejer har haft en sån kille, han stannar hellre hemma med dig på helgen.
    Vardagarna blir tråkiga, han svarar på sms direkt, blir lätt svartsjuk, inga passioner, snackar mest om saker han vill göra, tappar kontakten med kompisar och snart är det ingen som hör av sig ----> spola fram några månader och sen är hon otrogen med en kille som varit ute och rest och precis startat ett eget företag och har massa driv. Killen skyller på flickvännen och säger att hon är en slampa som varit otrogen när det egentligen var ditt fel eftersom du hamnade i en trygghetsbubbla och slutade utvecklas.

Du kommer säkert att bli arg på mig och inte alls hålla med men ingen vill komma in i en relation där killen sitter och väntar på att tjejen ska ta hans liv från bra till amazing. 

Så dålig anger management har jag inte. Jag är här för att jag söker förståelse. Du är ärlig med vad du tycker och hur du ser på saker och det uppskattar jag, även om jag inte håller med på allt. Jag ser med din text att du inte försöker sparka på mig eller trolla så det finns ingen anledning för mig att ignorera dig eller bli arg. Jag är tacksam över att du tar dig tiden snarare. Däremot så tror jag att du har fått en för svart/vit bild av mig.

Jag är självförsörjande, FÖR självförsörjande och om jag inte hade stannat upp och sökt mig utanför mina grejer så hade jag gått igenom livet ensam. Jag har det stabilt på det mesta runt omkring mig (men ändå inte alla bitar på sin plats pga min ålder bla) förutom den viktigaste biten i livet, att få dela det med någon och att få visa min riktiga kärlek till henne. Ok, riktig kärlek är inte så lätt men att till en början få vara med någon och visa hur mycket jag uppskattar henne i alla fall. Jag har skrivit tidigare att jag inte kommer bli någon toffel. Vissa säger också att de aldrig skulle dejta mig för att jag tränar 7 gånger i veckan. Det finns många mellansteg mellan att vara en toffel och träna 7 dagar i veckan och det är där någonstans jag vill hamna genom att vara ärlig, och kommunicera fram en hållbar vardag både för mig och min flickvän.

Jag tar inte upp skölden här utan jag vill bara förklara hur jag ser på exemplen du radar upp.

Svarar direkt på sms - Jag jobbar om dagarna och svarar när jag kan. Taktiker som "vänta 20 minuter innan du svarar henne" finns inte på min karta. Kan jag svara direkt gör jag det annars får hon vänta. Är det något akut så ringer hon väl?

Blir lätt svartsjuk - Aldrig varit i den situationen men är jag och min flickvän ärliga med varandra och vet var vi står så har jag inga problem att om hon pratar med andra killar om det skulle vara så. Att vara en pojkvän som flåsar min tjej över axeln bara för att hon pratar med en kille känns inte så lockande, hon måste ju få leva också.

Inga passioner - Passioner finns och samtidigt viljan att testa på nya saker med en partner i livet, som att resa med henne t.ex.

Actions speak louder than words. Handlingar är viktigare för mig än ord och så försöker jag leva. Inte sitta hemma i soffan och önska att jag gjorde något. Jag har kompisar genom jobbet men även barndomskompisar som jag håller kontakten med dagligen också.

Jag är inte ens 26 år fyllda, jag har inga planer på att säga upp mitt liv för att ta in en tjej i det. Jag vill fortsätta mitt liv och mina grejer men vill modifiera dem för att få plats för en tjej. Vi två blir starka tillsammans där vi har en ärlig relation till varandra, kan prata om saker, leva tillsammans och ha respekt för varandra. Få ett hållbart liv tillsammans. Nyckelord: Ärlighet, kommunicera, förståelse, tydlighet, ge och ta.

Skulle jag träffa en tjej skulle jag få känna känslor som jag aldrig känt förut. Inget jag haft förut så jag kan ju inte säga att jag saknar dem men någonstans kan jag på ett hum försöka sätta mig in i vad det är jag inte har fått uppleva ännu. Se henne djupt i ögonen och hålla om henne och veta att vi är varandras och allt sånt magiskt men även göra vardagliga saker tillsammans.

Fortsätt skriva om du känner för det, jag uppskattar det som sagt och blir allt annat än arg! :)
  • Anonym (pua)

Tror inte heller på att vänta med att svara utan snarare att inte avbryta något vad det än är för att svara på ett sms, om min fru skickar ett sms så kanske jag ser det direkt men är det inget akut så väntar jag tills jag verkligen inte har något för mig. 
    Det låter lite som att du drömmer om förhållandet innan det existerar vilket kan vara farligt. 
    Det är lite som när man träffar en tjej första gången och får någon slags förälskelse direkt och man börjar tänka på en framtid med henne. 
    Sånt är riktigt giftigt och när jag dejta fick jag ibland liksom ta ett steg tillbaka och kanske skriva med en annan tjej bara för att inte sväva iväg och bli jätte besviken när det inte blir som man tänkte. 
    Eller att du får tjejen men scenariot av er två tillsammans blev inte alls som du tänkte. 
    Kul att höra, många har svårt att ta kritik oavsett om personen endast vill väl, speciellt när det gäller relationer och tjejer. 

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (pua) skrev 2017-02-12 19:19:08 följande:

Tror inte heller på att vänta med att svara utan snarare att inte avbryta något vad det än är för att svara på ett sms, om min fru skickar ett sms så kanske jag ser det direkt men är det inget akut så väntar jag tills jag verkligen inte har något för mig. 
    Det låter lite som att du drömmer om förhållandet innan det existerar vilket kan vara farligt. 
    Det är lite som när man träffar en tjej första gången och får någon slags förälskelse direkt och man börjar tänka på en framtid med henne. 
    Sånt är riktigt giftigt och när jag dejta fick jag ibland liksom ta ett steg tillbaka och kanske skriva med en annan tjej bara för att inte sväva iväg och bli jätte besviken när det inte blir som man tänkte. 
    Eller att du får tjejen men scenariot av er två tillsammans blev inte alls som du tänkte. 
    Kul att höra, många har svårt att ta kritik oavsett om personen endast vill väl, speciellt när det gäller relationer och tjejer. 

Håller med dig absolut på första där om sms.
    Håller även med om att det är farligt att drömma sig bort efter att ha sett tex två bilder på en tjej på Tinder och snackat med henne i några dagar. Jag kommer aldrig rusha in i någonting eller låta någon slags desperation styra. Jag har folk runt omkring mig som ska bli farsor inom de närmaste månaderna och de kan inte ens hålla koll på sina egna fötter.
    Ibland drömmer jag mig bort och försöker förstå vad det är att känna att man är varandras men i verkligheten är känslorna avstängda(jobbar som f*n på att försöka hitta tillbaka) eller tex konversationer på Tinder hanteras från ruta 1 -> Lära känna personen bättre -> Träffas och sen jobba därifrån. Allt annat är bara tecken på att man är desperat. Jag vill! men jag vill på "rätt sätt" så att säga. Det får och ska ta sin tid. Det viktigaste för mig är att jag öppnat den dörren nu efter att den har varit stängd i cirka 10-12 års tid pga negativa tankar och käftsmällar tidigt i tonåren.

Är jag ute på fotbollsplanen finns möjligheten att få en passning. Sitter jag på bänken kommer jag aldrig få en passning. Det jag försöker säga är alltså att jag äntligen har tagit beslutet att vara aktiv på planen och kan därmed få en passning, istället för att sitta på avbytarbänken. Ja du hajade nog redan innan.. haha!

Hade jag inte startat tråden hade jag fortfarande suttit med massa frågetecken. Nu har jag fått massa svar och ideer som kan påverka mig positivt framåt. Troll och bajskastare ska alltid ha sin plats - det är internet - men det får man räkna med och bara filtrera bort.

Fortsätt gärna skriv och ifrågasätt mitt tänkade och hur jag ser på saker och ting - det tar mig framåt.
  • Anonym (Tjejj)

men vilka konstiga svar du fått här i tråden ts.

Jag tycker du låter som en vettig o trevlig kille. De killar jag träffat i den åldern har mer bara varit ute efter sex tyvärr.. Så min uppfattning är just det att de flesta yngre killar bara är ute efter en sak. Men tydligen finns det yngre killar som vill ha något mer seriöst! Det är ju bara bra.

O sen det här med träningen tycker jag bara låter positivt och det visar ju att du är mån om din kropp o hälsa. Min sambo tränar o sportar nästan varje dag. Han tar det direkt efter jobbet eller tidigt på morgonen så jag tänker faktiskt inte på det. Men skulle han direkt efter middagen sticka och träna ja då skulle jag nog tycka det vore trist.

• Pripps Vichy
    Anonym (Tjejj) skrev 2017-02-13 00:33:37 följande:

Jag tycker du låter som en vettig o trevlig kille. De killar jag träffat i den åldern har mer bara varit ute efter sex tyvärr.. Så min uppfattning är just det att de flesta yngre killar bara är ute efter en sak. Men tydligen finns det yngre killar som vill ha något mer seriöst! Det är ju bara bra.

O sen det här med träningen tycker jag bara låter positivt och det visar ju att du är mån om din kropp o hälsa. Min sambo tränar o sportar nästan varje dag. Han tar det direkt efter jobbet eller tidigt på morgonen så jag tänker faktiskt inte på det. Men skulle han direkt efter middagen sticka och träna ja då skulle jag nog tycka det vore trist.

Visst är dagens tjejer bortskämda? När det för en gångs skull dyker upp en kille som inte är ute efter sex utan något seriöst, då blir han också nedvärderad och hånad av kvinnsen. Det verkar inte spela någon roll längre hur man är som man. Det är alltid något som är fel och felen ligger alltid hos mannen. Som om kvinnor skulle vara så j-a perfekta?

• Cerena

Det är ju inget konstigt egentligen att killar är ute efter sex. Det är ju ett primärt behov. Om de inte var ute efter sex skulle jag se det som en tydlig signal att man inte är tillräckligt attraktiv i deras ögon. Ibland blir det mer än bara sex när känslor kommer in i bilden. Ibland inte. Inget konstigt alls.

Ärligt talat förstår jag inte problemet som en del tjejer tycks ha kring detta. Känner man sig lurad på nåt sätt bara för en kille vill ha sex? Bara för att man letar efter den stora kärleken och att det är svårt att hittar den? Är det killars fel för att de vill ha sex och finner dig attraktiv? För mig är det en helt naturlig process.

Visa vad du själv vill då har du gjort vad du kan. Om det inte "klickar" med killen känslomässigt så acceptera det. Alla måste ju göra det. Kärlek är inte nåt man finner i första bästa. Ibland blir det bara sex och själv tycker jag det är rätt okej. Sex är skönt. Så mitt tips till andra tjejer, släpp lös lite och lita till ditt eget omdöme. Vill man, gör det, känns det inte bra, så tackar för dig.

Hur svårt kan det va?!

• Anonym (pua)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-02-12 23:59:16 följande:
    Håller med dig absolut på första där om sms.
    Håller även med om att det är farligt att drömma sig bort efter att ha sett tex två bilder på en tjej på Tinder och snackat med henne i några dagar. Jag kommer aldrig rusha in i någonting eller låta någon slags desperation styra. Jag har folk runt omkring mig som ska bli farsor inom de närmaste månaderna och de kan inte ens hålla koll på sina egna fötter.
    Ibland drömmer jag mig bort och försöker förstå vad det är att känna att man är varandras men i verkligheten är känslorna avstängda(jobbar som f*n på att försöka hitta tillbaka) eller tex konversationer på Tinder hanteras från ruta 1 -> Lära känna personen bättre -> Träffas och sen jobba därifrån. Allt annat är bara tecken på att man är desperat. Jag vill! men jag vill på "rätt sätt" så att säga. Det får och ska ta sin tid. Det viktigaste för mig är att jag öppnat den dörren nu efter att den har varit stängd i cirka 10-12 års tid pga negativa tankar och käftsmällar tidigt i tonåren.

Är jag ute på fotbollsplanen finns möjligheten att få en passning. Sitter jag på bänken kommer jag aldrig få en passning. Det jag försöker säga är alltså att jag äntligen har tagit beslutet att vara aktiv på planen och kan därmed få en passning, istället för att sitta på avbytarbänken. Ja du hajade nog redan innan.. haha!

Hade jag inte startat tråden hade jag fortfarande suttit med massa frågetecken. Nu har jag fått massa svar och ideer som kan påverka mig positivt framåt. Troll och bajskastare ska alltid ha sin plats - det är internet - men det får man räkna med och bara filtrera bort.

Fortsätt gärna skriv och ifrågasätt mitt tänkade och hur jag ser på saker och ting - det tar mig framåt.

Blid glad för det känns som att du har en bra attityd och förstår att dejting och relationer handlar om chanser tagna. 
    Verkligheten är att 80% av gångerna kommer tjejen inte vara intresserad / har pojkvän / irriterad över något som inte har med dig att göra etc. 
    Det handlar om att nå dom där 20% som tycker att du är snygg, rolig etc. 
    Enda sättet att nå dessa 20% är att försöka väldigt många gånger och det är därför man måste trotsa trygghets zonen och våga gå på misslyckade tinder dejter men någon tjej som inte alls passar dig. 
    Eller ragga på tjejen på krogen med intent att misslyckas. 
    Varje gång du blir nekad slutar du bry dig, sakta men säkert blir du immun mot att bli avisad och det är då det går riktigt bra. 
    När jag var mindre kände jag att killar som pratade med alla tjejer verkade desperata men det var dessa killar som hade ett överflöd av kvinnor i deras liv. 
    Dom låg inte med alla men dom stängde aldrig dörren för att potentiellt dejta någon vilket var nyckeln till framgång och i slutändan var det nog dom som var mindre desperata än mig för dom låg inte med varje tjej dom hade chans med för dom hade flera medans jag låg med den jag lyckades få hem. 

Förstår att du kan känna så som tjej och det tror jag beror mycket på privilegiet ni har där ni ej behöver initiera något med en främling.
    Det krävs fruktansvärt mycket mod och det är en hel psykologisk vetenskap eftersom du blir nekad så mycket.
    Även om du som kille ser bra ut och är trevlig så kommer det finnas många tjejer som bara säger "fuck off" eller " nej dra".
    Smällen ditt självförtroende tar vid den typen av rejection kommer nog aldrig en tjej behöva uppleva så mycket som en kille.
    Därför kanske råden man ger känns konstiga. 

• Anonym (Jaha ok)

Ursäkta mitt sena svar.
    Ja en del svar kan vara lite oklara i mångas ögon men jag har samtidigt fått många bra svar som givit mig mycket positivt och förståelse.
    Tack för de vänliga orden! Jag tycker inte det är fel att bara vara ute efter sex, däremot på vilket sätt många försöker få det på(och lyckas?!) är väl inte så snyggt alla gånger. Jag vill tro att såna beteenden sätter sin spår i personer som blir "utsatta" för det och blir då mer på sin vakt och försiktig, om denne inte vill spela det KK / ONS-spelet så klart. Många snackar även om att "leka av sig" innan man låser sig. Jag förstår det men det är inget jag är intresserad av.

Kort sagt: Var tydlig med vad man vill. Sen kommer det tyvärr alltid finnas idioter som säger att de vill ha något seriös men egentligen bara vill ha sex och sen dra.

Träningen. Tack för din förståelse. Jag undrar såhär på efterhand hur många(tjejer) som slutat läsa mitt inlägg när det läst att jag tränar 7 dagar i veckan, hehe. Jag är singel och måste göra något med min tid som jag hade kunnat spendera med en partner. Jag väljer att lägga den på träning istället för på alkohol, droger, tv-spel eller sitta och stirra på mina tapeter i hopp om att "den rätta" ska komma och knacka på min ytterdörr och fråga om vi ska bli tillsammans. När jag tränar mår jag bra och socialiserar mig. Det kan man även göra ute på krogen med alkohol och droger men jag föredrar träningen eftersom det är roligare och intresserar mig mer än de två andra sakerna jag nämnde.

Om du tycker något är trist i det han gör så hoppas jag, för er, att du tar upp det med honom så han får en chans att förstå att du inte gillar det han gör och får chansen att ändra på sig. Alternativt att ni kompromissar fram något som håller för er båda. Det hade jag i alla fall velat att min tjej hade gjort om hon tyckte jag gjorde något som hon inte gillade.
  • Anonym (Jaha ok)
    Pripps Vichy skrev 2017-02-13 01:10:19 följande:
    Visst är dagens tjejer bortskämda? När det för en gångs skull dyker upp en kille som inte är ute efter sex utan något seriöst, då blir han också nedvärderad och hånad av kvinnsen. Det verkar inte spela någon roll längre hur man är som man. Det är alltid något som är fel och felen ligger alltid hos mannen. Som om kvinnor skulle vara så j-a perfekta?
    Ursäkta även här för det sena svaret.
    Tack så mycket för dina fina ord men bli inte arg, det är den sämsta investeringen man kan göra. Det finns bara X mycket som vi kan kontrollera här i världen och någonstans kanske det är mig själv jag får skylla också för att jag är i den sitsen jag är. Jag kanske inte har anpassat mig tillräckligt efter hur dagens samhälle fungerar och hur majoriteten(jag väljer att använda det ordet) av dagens tjejer fungerar. Någonstans måste jag i slutändan av dagen ändå vara mig själv och göra / bete mig på mitt sätt men ändå ha hänsyn till andra så klart. Men att anpassa mig helt efter andra, det finns inte.

Tack också för att du skriver i tråden. Jag tycker samma på många av dina åsikter och syn på saker.
  • Anonym (Jaha ok)
    Cerena skrev 2017-02-13 11:43:09 följande:

Det är ju inget konstigt egentligen att killar är ute efter sex. Det är ju ett primärt behov. Om de inte var ute efter sex skulle jag se det som en tydlig signal att man inte är tillräckligt attraktiv i deras ögon. Ibland blir det mer än bara sex när känslor kommer in i bilden. Ibland inte. Inget konstigt alls.

Ärligt talat förstår jag inte problemet som en del tjejer tycks ha kring detta. Känner man sig lurad på nåt sätt bara för en kille vill ha sex? Bara för att man letar efter den stora kärleken och att det är svårt att hittar den? Är det killars fel för att de vill ha sex och finner dig attraktiv? För mig är det en helt naturlig process.

Visa vad du själv vill då har du gjort vad du kan. Om det inte "klickar" med killen känslomässigt så acceptera det. Alla måste ju göra det. Kärlek är inte nåt man finner i första bästa. Ibland blir det bara sex och själv tycker jag det är rätt okej. Sex är skönt. Så mitt tips till andra tjejer, släpp lös lite och lita till ditt eget omdöme. Vill man, gör det, känns det inte bra, så tackar för dig.

Hur svårt kan det va?!

Är tjejer aldrig ute efter bara sex? Det snackas det aldrig om utan bara om att killar är kåta och ute efter sex.

Sen är det ju sant det du säger. Försöker man inte så kommer man ingen vart. Det lär ju finnas hur många par som helst där ute som bara var ute efter sex från början men att det sedan utvecklades efter tidens gång till något mer seriöst.

Tjejer som släpper lös får oftast hoe-stämpel tyvärr. Många killar tror jag även beter sig som svin och gör vad som helst för att komma innanför byxan på tjejer. Tar till smörmetoder etc och sen bara sticker när de fått sitt.

Det är svårt det där även om jag i mitt fall hade önskat att tjejer hade släppt loss lite mer ;) Min uppfattning är att tjejer(många, inte alla) har blivit löjligt kräsna pga de kan få ligg när de vill, alla dessa appar som gör att man kan få instant kontakt med en ny kille men att de också är på sin vakt för att de vet att det finns många svin till killar där ute som bara tänker med lillkillen mellan benen.

Om EN kille beter sig som ett svin och TRE killar beter sig schysst - Vem kommer bli mest ihågkommen? - Jag röstar på den förstnämnda.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (pua) skrev 2017-02-13 20:55:48 följande:

Blid glad för det känns som att du har en bra attityd och förstår att dejting och relationer handlar om chanser tagna. 
    Verkligheten är att 80% av gångerna kommer tjejen inte vara intresserad / har pojkvän / irriterad över något som inte har med dig att göra etc. 
    Det handlar om att nå dom där 20% som tycker att du är snygg, rolig etc. 
    Enda sättet att nå dessa 20% är att försöka väldigt många gånger och det är därför man måste trotsa trygghets zonen och våga gå på misslyckade tinder dejter men någon tjej som inte alls passar dig. 
    Eller ragga på tjejen på krogen med intent att misslyckas. 
    Varje gång du blir nekad slutar du bry dig, sakta men säkert blir du immun mot att bli avisad och det är då det går riktigt bra. 
    När jag var mindre kände jag att killar som pratade med alla tjejer verkade desperata men det var dessa killar som hade ett överflöd av kvinnor i deras liv. 
    Dom låg inte med alla men dom stängde aldrig dörren för att potentiellt dejta någon vilket var nyckeln till framgång och i slutändan var det nog dom som var mindre desperata än mig för dom låg inte med varje tjej dom hade chans med för dom hade flera medans jag låg med den jag lyckades få hem. 

Förstår att du kan känna så som tjej och det tror jag beror mycket på privilegiet ni har där ni ej behöver initiera något med en främling.
    Det krävs fruktansvärt mycket mod och det är en hel psykologisk vetenskap eftersom du blir nekad så mycket.
    Även om du som kille ser bra ut och är trevlig så kommer det finnas många tjejer som bara säger "fuck off" eller " nej dra".
    Smällen ditt självförtroende tar vid den typen av rejection kommer nog aldrig en tjej behöva uppleva så mycket som en kille.
    Därför kanske råden man ger känns konstiga. 

Som jag nämnt vid några tidigare tillfällen i tråden så är jag här för att utvecklas och försöka få förståelse. Jag vill bli bättre på de saker som jag är dålig/sämre på och få se hur andra tycker och tänker. Att sitta och vara arg på tjejer och kalla dem för X och Y tycker jag är fel ände att försöka lösa mitt "problem" på. Att starta en sådan tråd hade nog varit att skjuta mig själv i foten lite.

Det jag har lite problem med att förstå är att om en tjej finner mig intressant så ska ändå jag behöva "dra" i henne. Det här med att killar alltid ska ta initiativ har jag lite svårt för, varför ska det vara så? Finns det bara enstaka tjejer som utvecklat förmågan att ta initiativ och visa intresse först eller är det bara en löjlig oskriven regel?
    Det är ju flera tjejer i tråden här som har skrivit att de tagit initiativet och är nu tillsammans med sina killar. Vad hade hänt om de inte tagit initiativet? Undra hur det hade sett ut i världen om flera tjejer hade suttit med facit i hand på hur det hade blivit om de hade tagit initiativet med en kille istället för att leka svåra eller väntat på att killen ska visa intresse först. Där kan vi snacka om att ta sig utanför sin comfort zone. Jag har svårt att köpa det här "one way street"-tänket där killen alltid ska ta initiativet först. Tjejer måste väl också kunna doppa fötterna i okänt vatten först eller?
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker