• Anonym (Ella)

Varför kommer killar tillbaka till en?

Jag har träffat killar, väldigt ytligt ( pratat lite, setts ett par gånger men inget intimt på något sätt ) som sen antingen bara försvinner eller beter sig konstigt som gör att jag valt att bara sluta prata med dom.. 

MEN varför kommer de tillbaka ? En kille skrev nyss att han ville ses efter kanske ett år? Då han bara försvann. Hans orsak var nu att han blivit mognare och seriös. 
    En annan kille kom tillbaka efter någon månad och ville att vi skulle ses ..

VARFÖR ? Söker de bekräftelse eller? 

• Svar på tråden Varför kommer killar tillbaka till en?
  • i-o
    Anonym (36879,8) skrev 2017-01-31 13:52:36 följande:
    Harem kallas det. Många pratar om att dom är singel och "dejtar", men det dom egentligen gör är att samla potentiella sexpartners som de återanvänder vid behov.
    Det här är underligt. Varför skulle man samla på sexpartners? Låter som hög maintenence.
  • i-o
    Stårschan skrev 2017-01-31 13:55:18 följande:

Eller är bekanskaper bara slit och släng?

Inte direkt. Trots det har jag blivit kontaktad av mindre än 10% av min gamla Facebook-skara sedan jag tog bort det.

Antar att det är något kollektivt masspsykostrams.
  • Anonym (a)

Jag har också varit med om att killar jag bara haft kontakt med, eller via nätet, har hörts av månader efteråt och försökt att på nytt få till en dejt. Det verkar vara vanligt. Förr hade ju folk en "svart telefonbok" med tjejernas nummer,  nu kanske man har dem på nätet, vad vet jag, men uppenbarligen är det vanligt att killar inte alls skäms för att ta kontakt igen, trots dålig framgång innan, med samma tjej.

• Anonym (Sant)
    Anonym (Fool) skrev 2017-01-31 16:52:08 följande:
    Retsamt, möjligen cyniskt men kan också ha en liten ironisk twist. Men bitterhet ser jag inte.

Tack för din support Fool men du anstränger dig i onödan. Dessa män som tjafsar om bittra feminister ser antagligen kvinnan som en förbrukningsvara man kan återanvända lite då och då. Bra sex inom ett kärleksfullt, monogamt förhållande är inget de någonsin upplevt
  • Stårschan
    Anonym (Ella) skrev 2017-01-31 16:53:07 följande:

Jag har gjort klart för de tidigt att jag inte är någon som ligger med någon sådär och att jag inte är intresserad av de på sättet. Men ändå så vill de ha kontakt.

Så eh ah!

Och du är säker på att de är intresserade av dig "på det sättet"? Har du överhuvutaget killkompisar?
  • Anonym (man)
    Anonym (Fool) skrev 2017-01-31 16:52:08 följande:
    Retsamt, möjligen cyniskt men kan också ha en liten ironisk twist. Men bitterhet ser jag inte.
    Intressant att när en kvinna uttrycker sig på det sättet om män så är det bara "retsamt, möjligen cyniskt" men om en man skulle uttrycka sig på det sättet om kvinnor så är han ett svin med taskig kvinnosyn
  • Anonym (man)
    Anonym (Sant) skrev 2017-01-31 19:04:31 följande:

Tack för din support Fool men du anstränger dig i onödan. Dessa män som tjafsar om bittra feminister ser antagligen kvinnan som en förbrukningsvara man kan återanvända lite då och då. Bra sex inom ett kärleksfullt, monogamt förhållande är inget de någonsin upplevt
    Det som tjafsas om är varför det är ok för kvinnor att välja mellan flera män men inte ok för män att stöta på flera kvinnor samt varför det är ok att uttrycka sig nedlåtande om män men inte om kvinnor?

Men det kanske är bekvämare att dra på sig offerkoftan....
  • Anonym (Sant)

1. Jag har massor av skönt och tillfredställande sex. Varför skulle jag känna mig som ett offer? 2. Anonyma signaturen Fool är en man. Inse att alla män inte tycker som du.

• Anonym (Rocket science)

Superenkelt svar. De kollar om dom kan få sex. Som har också visat att dom inte respekterar dig eller tycker om dig eftersom som länge ignorerat dig. Sen kollar dom om du är en dörrmatta dom kan ligga lite med en gång om året mellan bättre alternativ.

• Anonym (man)
    Anonym (Sant) skrev 2017-02-01 12:16:02 följande:

1. Jag har massor av skönt och tillfredställande sex. Varför skulle jag känna mig som ett offer? 2. Anonyma signaturen Fool är en man. Inse att alla män inte tycker som du.

Jo jag inser att det verkar vara väldigt stor skillnad på vad som är acceptabelt för män och vad som är acceptabelt för kvinnor enligt FL standard...

Du vet lika bra som jag att hade en man uttryckt sig om kvinnor som du gjorde om män så hade det blivit ett jäkla liv och inte alls bara "retsamt", och om det hade varit en tjej som hört av sig till gamla ex så hade det bara varit gulligt och kärleksfullt
  • Anonym (Sant)
    Anonym (man) skrev 2017-02-01 14:03:07 följande:

Jo jag inser att det verkar vara väldigt stor skillnad på vad som är acceptabelt för män och vad som är acceptabelt för kvinnor enligt FL standard...

Du vet lika bra som jag att hade en man uttryckt sig om kvinnor som du gjorde om män så hade det blivit ett jäkla liv och inte alls bara "retsamt", och om det hade varit en tjej som hört av sig till gamla ex så hade det bara varit gulligt och kärleksfullt

Så du menar att kvinnors sexualitet är lika fri som mannens?

Att tjejer och kvinnor inte blir kallade för eller sedda som slampor, horor och madrasser om de skulle leva ut som män gör?

Att hon antagligen är en bitter manshatare/feminist som bär ansvar för att det finns vissa desperata män som vill knulla allt som rör sig trots att deras exflickvänner, ex-kk:s eller whatever slutade knulla med dem av en anledning?
  • i-o

Att vilja knulla mycket som rör sig och faktiskt inte gör det, det är något helt annat.

Jag säger upp mig liksom. #ridå

• Anonym (man)
    Anonym (Sant) skrev 2017-02-02 14:59:36 följande:
    Så du menar att kvinnors sexualitet är lika fri som mannens?

Att tjejer och kvinnor inte blir kallade för eller sedda som slampor, horor och madrasser om de skulle leva ut som män gör?

Att hon antagligen är en bitter manshatare/feminist som bär ansvar för att det finns vissa desperata män som vill knulla allt som rör sig trots att deras exflickvänner, ex-kk:s eller whatever slutade knulla med dem av en anledning?
    Absolut inte, fast är det en ursäkt för att uttrycka sig så om män?

Om det inte är ok att kalla kvinnor som lever ut för horor och slampor, hur kommer det sig att det är ok att kalla män som lever ut för liknande saker?

Vad är det man är ute efter egentligen jämlikhet eller kvinnors rätt att bete sig lika svinigt åt som vissa män?

Skulle du anse att kvinnor som hör av sig till sina ex för "desperata som vill knulla alt som rör sig trotts att deras exkillar, ex-kk eller whatever slutade knulla dem av en anledning"?
  • Anonym (Sant)
    Anonym (man) skrev 2017-02-02 15:32:07 följande:

Absolut inte, fast är det en ursäkt för att uttrycka sig så om män?

Om det inte är ok att kalla kvinnor som lever ut för horor och slampor, hur kommer det sig att det är ok att kalla män som lever ut för liknande saker?

Vad är det man är ute efter egentligen jämlikhet eller kvinnors rätt att bete sig lika svinigt åt som vissa män?

Skulle du anse att kvinnor som hör av sig till sina ex för "desperata som vill knulla alt som rör sig trotts att deras exkillar, ex-kk eller whatever slutade knulla dem av en anledning"?

Jag kallade män som gör så kåta stycken, ett passande namn även för kvinnor som beter sig likadant. Desperat är också en bra beskrivning för detta beteende.

Oavsett om du är kvinna eller man.

Min personliga åsikt är dock att den som kontaktar sitt ex för sex är oftare en man än en kvinna.
  • Anonym (man)
    Anonym (Sant) skrev 2017-02-02 17:00:10 följande:
    Jag kallade män som gör så kåta stycken, ett passande namn även för kvinnor som beter sig likadant. Desperat är också en bra beskrivning för detta beteende.

Oavsett om du är kvinna eller man.

Min personliga åsikt är dock att den som kontaktar sitt ex för sex är oftare en man än en kvinna.
    Jag skulle vilja påstå att den som kontaktar någon alls för sex oftast är en man, punkt.... men på vilket sätt skulle det vara konstigt, det är ju trotts allt män som förväntas ta första steget. Om man istället ser på hur många (kvinnor och män) som har sex med sina ex tror jag det är klar jämnare fördelning mellan könen.
Svar på tråden Varför kommer killar tillbaka till en?