• Callisia

Följas åt i väntan på bim?

Mijjan skrev 2017-02-05 09:48:09 följande:

Jag har en son på 15 månader och fick missfall för några veckor sedan. Första gången visste jag ganska direkt att jag var gravid och tog väl test någon dag efter BIM men visste redan resultatet. Sist hade jag inga symtom/känslor alls men då det var väldigt efterlängtat så testade jag varje månad ändå. Fick svagt plus på julafton, klart plus på juldagen men hade typ inga känningar alls mer än trötthet. Var på ultraljud 9/1 och såg ett litet hjärta slå. 16/1 började missfallsblödningen :'( Men som sagt sista graviditeten hade jag inga känningar alls mer än lite trötthet kanske. Nu tror jag att jag är gravid igen och känner liksom första gången att ett test nästan inte är nödvändigt att ta :P Kanske önsketänkande iofs (har trott att jag varit gravid nästan varje månad ändå men nu känner jag det liksom ganska starkt :P)  Har dock aldrig haft ömma bröst! Visar väl sig om några veckor om intuitionen är rätt eller inte :)

Ang att ta test så brukar jag inte ta innan BIM mest för att inte plåga mig själv :)

Tråkigt att det blev som det blev förra gången för er! Håller tummarna för er nu då, så får du hålla tummarna för oss här :)

Jag har inte haft missfall men tänker att det ändå är bra att kroppen stoppar om något håller på att bli fel. Samtidigt måste det vara fruktansvärt tråkigt att börja blöda och veta att det inte tog sig. Så jobbigt att vänta när man är otålig och vill få till det.

Snart att inte ta test för tidigt. Det är ju egentligen helt idiotiskt när det handlar om att vänta kanske två-tre dagar!

Idag är det molar det igen här. Tänk att man kan njuta av lite molvärk. ????
  • Callisia
    Mijjan skrev 2017-02-05 12:43:15 följande:

Ja det var jättetråkigt och tydligen är chansen bra mycket mindre om hjärtat börjat slå - vilket vi ju såg att det hade. Men troligen gick väl något annat fel. Mest trist är det för att det blir så "långt" mellan barnen och en till höstbebis var ju inte mitt förstahandsval direkt :) Men men ett barn är ett barn och mycket välkommet. 

Ja de där dagarna innan BIM är hemska men hellre leva lite på hoppet någon dag till än att få negativa test och bli ledsen känner jag. Är lättare att hantera mens än ett negativt test :) Så resonerar jag iaf. Tror min BIM är ca 10e nu. Får se hur längre jag härdar vänta med att testa mig ;)

Ja det är sant. Helt klart lättare att ta att mensen kommer än att få ett minus. Betyder samma men ett minus är klart mer negativt.

Jag skulle vara överlycklig om vi lyckas med en höstbebis igen. :) Jag tycker det var suveränt att slippa gå och vara höggravid i kyla och massor av kläder. Semester och sensommar och höst är ju perfekt tid att avsluta graviditeten på :D

Ikväll har det inte känts något alls. Mer som vanligt. Så nu vart jag lite deppig här. Går mellan hopp och förtvivlan haha
  • Callisia
    RipNikita skrev 2017-02-05 18:37:54 följande:

Hej! Jag har bim runt den 12 februari. Efter första gången med pergotime. Har haft riktigt ont i äggstockarna dom senaste dagarna. När vi hade sex i går så gjorde ont i nedredelen av magen. Är så nervös..var och tog progesteron blod prov i fredags. Hoppas på bra provsvar.. kram

Jag har BIM 13, hade sex igår och fick superont i nedre magen. Jag blev livrädd att det "förstört" en eventuell nyligen startad graviditet. Man blir ju supernojig men måste ju ändå fortsätta leva som vanligt! Jag har också haft molande värk till och från. Tyvärr inga känningar nu idag. Hoppas sååå.
  • Callisia
    Puffmajs skrev 2017-02-05 08:14:36 följande:
    Ja antingen det eller ingenting alls som händer haha!

Vart brukar du läsa om sånt? Jag googlar röva av mig hela tiden och kommer alltid till typ familjeliv haha!

Okej dem med veckoindikator är jättebra med! Gillar dem mest.
    Jag hittade ett par olika faktasidor med information om de första veckorna i graviditeten. Jag googlade och såklart undviker man att leta fakta på Familjeliv haha. Livsfarligt. Komma detta: mammasidan.se/bli-gravid/dagarna-efter-aegglossning-vad-haender-nu
  • Callisia
    LinaJ87 skrev 2017-02-05 22:55:39 följande:
    Vilken bra länk! Informativ utan allt förmånga detaljer, bara det viktigaste. :)
    Ja det tyckte jag också :)
  • Callisia
    RipNikita skrev 2017-02-05 22:49:22 följande:
    Ja man blir super nojig :( nä det tror jag absolut inte. Jag har ont från i till lite hela tiden. Känner inget idag. Jag hoppas så. Men först vill jag bara veta om jag fått ägglossning så jag vet att det funkar. Lycka till håller tummarna :)
    Jag hoppas att du får bra resultat och du vet att du har fått ägglossning! Håller tummarna för dig!
  • Callisia
    Jaacky skrev 2017-02-06 02:01:46 följande:

Hejsan hoppsan! :)

Är nu 8 dagar kvar till BIM för mig, och fortfarande molvärk som kommer och går. Har nu för en stund sen även känt lätt ömmade bröst ... Så ja, mer å mer nyfiken! Tänker dock vänta tills BIM dagen att testa! BIM 14/2 :)

Hej hej!
    Låter som det kan vara något på gång! Jag har haft samma symptom i någon dag och bim den 13. Igår kände jag inte något molande mer men hoppas att det börjar kännas idag igen, känns bra och hoppfullt att känna NåGOT :)
  • Callisia
    Tisse85 skrev 2017-02-06 18:34:11 följande:

Jag bm den 10/2 men kunde inte hålla mig så redan i fredags fick jag ett plus på 2 tester.

Använde clearblue early, ett nytt test som man kan använda 6 dagar innan mens.

Jag har en dotter som är 8år, jag gjorde bara ett gravtest när jag väntade henne.

Hur många ska man behöva göra för att man ska lita på svaret? Känns som att jag skulle kunna kissa på apotekets alla tester dom har inne.

Oo det är ju snart onsdag :D hoppas verkligen på ett starkt pluss!! Då borde vi ha bf nästan samtidigt.

Har du några symtom?
    Hej!
    Guuuud va kul att du fått positivt på två tester, flera dagar innan dessutom. Det bara KAN väl inte vara annat än plus då!? :) Jag har BIM den 10 men jag klarar knappt vänta längre! Har köpt CB test, vanliga med plus och minus. Testade det för tre år sedan då jag blev gravid med första barnet.

Jag har lite symptom av molvärk då och då men kan lika gärna vara vanlig värk mellan ÄL och BIM. Var du haft några tidiga symptom??
  • Callisia
    Tisse85 skrev 2017-02-06 20:49:48 följande:
    Hej :D

jag hade världens värsta ägglossnings smärta som kom onsdagen den 2/10. Jag låg mest i sängen o hade så jävla ont o fick sån smärta i brösten. Men dom sista ägglossningarna har varit så för mig o sen håller det i sig till efter mens. Så tänkte inte mera på det.

Mitt första tecken som jag reagerade på var att jag åt världens minsta choklad bit onsdagen efter. O fick världens finne i pannan o några små runt näsan. Jag har aldrig i livet haft finnar och sen från ingenstans kom det blåsor i munnen.

Så kunde inte låta bli o testa mig. Hittade då den clearblue early testen som visar redan 6 dagar innan bm.

Idag är jag i v4 och dom enda symtomen jag har är ju smärta i brösten, lite små smärtor i tjejmagen och ingen matlust alls. Jag vill helst inte äta något alls förens på kvällen. Då äter jag allt :) o så sover jag till efter lunch.

Vi har samma dag på beräknas mens denna månad:)

Oo hoppas du får ett plus
    Tack för uppdatering om hur du mått efter ägglossning. Jag är också i v 4 idag ifall det finns ett litet liv i magen! Kul att vi har samma datum! Vart bor du?

Jag ska försöka vänta tills på söndag innan jag testar. Blir nästan lite nervös av tanken nu bara haha.

Jag har fått munsår samt ett par finnar på kinden. Jättekonstigt för mig! Åh vad jag önskar att detta kan bli ett plus! :)
  • Callisia
    Tisse85 skrev 2017-02-06 21:32:55 följande:
    Glömde den värsta symtomen.

Jag gråter över allt! Och har humörsvängningar delux :D min sambo sa att han hade överseende med mitt ilska jag tjuter över allt. Jag känner mig som värsta pms kossan.

jag bor i linköping, vart bor du?

Oj vilket imponerande tålamod du har som har planerat test söndag. Haha hade jag aldrig klarat
    Åh nej, humörsvängningar! Jobbigt värre! Jag är ganska nervös av mig för tillfället. Gnager på naglarna som jag aldrig gör annars. Min man undrar om jag är nervös...ehh jo men liiite kanske! :D

Jag bor i utanför Göteborg.
    Ja men jag tänker att jag bara måste vänta tills på söndag även om jag nästan inte stör ut med att vänta. Gäller att hålla sig väl sysselsatt så går det bättre. Jobba intensivt liksom ????

Har ni försökt få barn flera gånger eller är detta första gången?
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?