• Callisia

Följas åt i väntan på bim?

Tisse85 skrev 2017-02-06 22:05:29 följande:
    Jag tog ut min p ring i september och har sedan dess varit oskyddad vid samlag.

Men vi har inte räknar ägglossnings dagar & försökt pricka in utan det har verkligen varit som vanligt.

Förutom föra fredagen då skickade jag ett sms till min sambo o sa att han hade ett jobb när han kom hem från sitt resejobb, o han kom hem just den fredag kvällen o jag hade räknat ut med sån ägglossnings kalender på nätet att det var då. O det var det visst:D

jag har en dotter som är 8 år oxå <3
    Haha kul att din man fick höra att han hade jobb att göra när han kom hem. Surprise! :D Jag har tyckt det är svårt att veta när jag har ÄL för jag tror min har inträffat tidigare än den borde enligt uträkningar. Men förhoppningsvis prickade vi in den förra gången. Det visar sig till helgen!

En dotter på 8 år, samma åldersskillnad som hos mig och mina syskon. Det kommer bli en stolt storasyster om det kommer en bebis <3

Imorgon är det onsdag och då ska du testa igen antar jag? :D Jag håller tummarna. Jag vill ju veta hur det går för alla här, ifall det blir många som plussar! Spönnandeee..
  • Callisia
    Tisse85 skrev 2017-02-07 18:32:06 följande:
    Jag har läst på väldigt många sidor att det bara är 25% chansa att ägget blir befruktat. Det är ju hur lite som helst :(

Imorgon kommer mitt digitala veckor test vid 15 & då blir det ett test till.. hoppas verkigen att det visar att jag är gravid. Då jag redan har haft 2 positiva innan så kommer de vara en väldigt stor besvikelse om de inte vissar det imorgon .

Egentligen är det bara att ligga 3 gg i veckan mellan mens o mens :D till slut så prickar man ju.

Ägget lever upp till 24 timmar och en frisk spermie stannar ju ca 3 dagar.
    Imorgon kl 15! Ohhhh Du måste att skriva direkt och meddela hur det gick. Sitter här och vill höra. Jag vet, har också läst om 25%chans att ägget blir befruktat. Det låter inte särskilt bra. Om man tänker på att var fjärde månad kanske man har tur och kan bli gravid då :/

Japp, man får sexa var fjärde dag så borde man få till det. Tur att spermierna lever flera dygn! :D

Jag tycker det har stuckit lite i nedre magen idag. Idag har jag verkligen varit hur yr som helst när jag rest mig upp. En gång fick jag sätts mig ner igen för det nästan svartnade. Antingen är det riktiga gravidtecken eller så är jag bara såå trött mentalt av att hjärnan går på högvarv för jag tänker så mycket på allt...
  • Callisia
    Tisse85 skrev 2017-02-07 20:31:33 följande:
    Idag är jag väldigt gasig i magen ( ursäkta infon)

Och så sticker det i blygdbenet o lite små värkar.

jag vet!! Brevbäraren är inte den snabbaste här ute på landet.

Du är nu -5 bm :) har du ett sånt early test?
    Samma här, jättegasig och har varit inett par dagar. Fiser verkligen inte så mycket normalt sett haha. Älskar att höra att andra har samma symptom som jag, känns bättre då! *hoppas* Jag har ert vanligt cb test med plus el minus. Står att man kan använda den några dagar före beräknad mens men jag vågar inte chansa förrän tidigast dagen innan. Vad har du för test?

Min man tycker inte jag ska testa alls förrän om ett par veckor. HAHA galenskap. Här ska det testas!
  • Callisia
    yennie84 skrev 2017-02-07 22:42:16 följande:

Hej!

Har också bim 14/2 tror jag. 2 barn sen innan 8 och 5 år. Själv är jag 32 och bosatt i Gbg. Inte känt av ngt speciellt mer än känsliga bröstvårtor och lite illamående 2 kvällar i rad. Tänkte köpa ett clear blir earls i morgon.

Hejsan!
    Jag finns också i Göteborg, är 32 år och har 1 barn. Har BIM den 13 och är förväntansfull och hoppas hoppas hoppas. Första försöket är det så jag räknar väl inte med att det kanske går så lätt men jag tycker att jag har vissa symptom som yrsel, stickningar i magen och trött. Men det skulle ju kunna vara inbillning. Hur mår du? Vi måste hålla kontakten ifall vi plussar båda två! :D
  • Callisia
    Tisse85 skrev 2017-02-08 14:30:12 följande:
    3 positiva gravtest av 3. Nu vågar jag tro att jag är gravid:D
    Åh grattis!!!!!! <3 Såååå roligt!!!! Är jätteglad för din skull. Måste kännas underbart!
  • Callisia
    yennie84 skrev 2017-02-08 08:46:01 följande:
    Hej! Jag mår bra, alldeles för bra ???? Hur gammal är din första?
    Härligt att du mår bra!
    Idag har jag varit såååå trött. Brukar ha mycket energi på kvällen men somnade Sommen stock i soffan efter jag lagt dottern. Hon är 2.5 år.

När har du tänkt att testa? Till helgen kanske? :D
  • Callisia

Har bim den 13, har haft molande värk den senaste veckan av och till. Har inte vågat testa ännu, tänkte göra det på söndag, en dag innan BIM.

Blev så orolig nu bara, molvärken är kraftigare och jag hade rosa flytningar nyss. Kan det bli så vid BIM när man är gravid? Eller kan det vara mensen som är på väg, usch nej.
    :(

• Callisia

Så himla besviket. Mensen nom idag. Hur kan man vara så skengravid som jag varit senaste veckan. Hela kroppen har spelat mig ett spratt. Jag VET att något var på gång men det måste blivit något fel. Jag har aldrig aldrig haft mensvärk mellan ÄL och BIM förut. Och den stockande känslan. Det var verkligen inte inbillning. Mitt första MF. Jag är jätteledsen nu.

• Callisia
    Callisia skrev 2017-02-11 11:03:51 följande:

Så himla besviket. Mensen nom idag. Hur kan man vara så skengravid som jag varit senaste veckan. Hela kroppen har spelat mig ett spratt. Jag VET att något var på gång men det måste blivit något fel. Jag har aldrig aldrig haft mensvärk mellan ÄL och BIM förut. Och den stockande känslan. Det var verkligen inte inbillning. Mitt första MF. Jag är jätteledsen nu.

*stickande
  • Callisia
    Puffmajs skrev 2017-02-11 14:15:35 följande:
    Det kan absolut vara så, att det tog sig men slutade utvecklas. En kemisk graviditet. Jag vet att det inte är någon tröst men jag beklagar verkligen <3 jag tycker du ska hänga kvar här i tråden och så ska vi fortsätta stötta varandra!
    Tack snälla du för det. Ja jag ska väl stanna kvar här i tråden. Just nu behöver jag ett par dagar att vara besviken på, sedan laddar jag om och försöker när nästa tåg går. Har just beställt ägglossningstest.
  • Callisia
    Puffmajs skrev 2017-02-16 08:45:49 följande:

Håller tummarna för er som väntar på bim och såklart ni som fått tanten, jag är gärna med och stöttar inför nästa äl <3

Du är underbar. Tack! <3
  • Callisia
    PinkLipstick skrev 2017-02-16 06:35:38 följande:
    Och där kom tanten.. inget denna gång heller. Fan va surt de kändes dehär.. vad hände lixom? Klassas detta som tidigt missfall eller e de rent så jag aldrig var gravid... förstår ingenting.. :'(
    Tråkigt! Jag fick också detta tråkiga i lördags. Jag vet att befruktning skedde så det var något som gick snett för mensen kom, alldeles för tidigt. Nästa ÄL är runt den 27 sä nu väntar jag otåligt och har köpt ägglossningstest för att ha bättre koll! När är din nästa ÄL?
    Kram till dig!
  • Callisia
    PinkLipstick skrev 2017-02-16 16:34:39 följande:
    Lagomt surt.. nåja.. nya tag till nästa äl :D
    Callisia skrev 2017-02-16 10:30:17 följande:

Tråkigt! Jag fick också detta tråkiga i lördags. Jag vet att befruktning skedde så det var något som gick snett för mensen kom, alldeles för tidigt. Nästa ÄL är runt den 27 sä nu väntar jag otåligt och har köpt ägglossningstest för att ha bättre koll! När är din nästa ÄL?

Kram till dig!

Men usch.. va kan ha hänt då? :/ de va ju mysko! De är så typiskt att nå ska gå galet! Man vill ju så gärna.. säkert därför i mitt fall kroppen spela mig ett spratt haha.. för o va lite positiv i de hela :'D haha

Jag vet it heller va som hände.. fick ju svagt positivt, men sen näe, då skiter kroppen i de.. jag funderade också på äl test, men vet inte va man ska köpa.. vad köpte du för nå?

Min nästa äl e kring den 1a mars enligt beräkningen om ja ska anta cykeln är 28 dagar.. nu vet jag ju inte riktigt om ja ska räkna som förut, för nu är de ju helt plötsligt 28-30 dagars .. Men vi kör på extra kring dom datumen ja "antar" äl ska komma.. Så håller vi tummarna de tar sig även om jag inte vet exakt när de blir!

Håller tummarna för er under nästa äl! :D kram
    Jag köpte clearblue ägglossningstest som jag hört ska vara bra. Jag verkar ha 26 dagars menscykel ibland och ibland 30, det verkar väldigt oklart. Jag känner på mig att ÄL infaller mycket tidigare än vad jag trott så ska köra på extra tidigt denna gången :) nu är mensen slut och jag får snart börja ha koll på ägglossningen. Håller verkligen tummarna för både er och oss nu!!!
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?