• Anonym (S)

    Mensvärk varje dag?

    Hej! Först och främst måste jag säga att jag inte är gravid, det är omöjligt, så mitt problem beror ej på graviditet fastän det kan låta som det. Jag har mensvärk VARJE dag. Inte jätteont, men sådär lite småont man kan ha dagarna innan mensen ska komma. Det känns alltså som om jag ska få mens varje dag, men jag får mensen då den ska komma och det varar 5 dagar. Jag har alltså en helt normal menscykel varje månad, men har mensvärken varje dag en hel månad. Det började för några månader sen att jag när jag fick mens fick värre mensvärk, och började känna av mensvärk någon gång i veckan där efter. Men nu är det varje dag. Min mens slutade för två veckor sedan men jag har fortfarande mensvärk. Är detta normalt? Kan det vara något farligt? Tacksam för svar, är sjukt rädd att något är fel. På en timme brukar det vara ca två tillfällen jag känner av "mensvärken"...

  • Svar på tråden Mensvärk varje dag?
  • Anonym (Tintin)

    För min del beror samma symtom på endometrios. Tror det går att få pga cystor också. Hör med gyn om du är orolig :)

  • Anonym (Nej)

    Nej det är inte normalt att gå med smärta varje dag. Du bör kolla upp detta, hur gammal är du? Har du börjat med cellprovtagning (börjar vid 23 år)? Oavsett så bör du ringa en gynekologmottagning och få detta uppkollat.

  • Anonym (Nej)

    Vill tillägga att det behöver inte bero på något farligt, men det är inte normalt. Som ovan skrev kan det bero på endometrios men det bör ändå kollas upp så du får hjälp med besvären!

  • Anonym (S)
    Anonym (Nej) skrev 2017-01-31 15:57:05 följande:

    Nej det är inte normalt att gå med smärta varje dag. Du bör kolla upp detta, hur gammal är du? Har du börjat med cellprovtagning (börjar vid 23 år)? Oavsett så bör du ringa en gynekologmottagning och få detta uppkollat.


    Är 21 så har ej börjat med cellprovtagning ännu. :/
Svar på tråden Mensvärk varje dag?