Knäluxation behöver råd
Hej! För lite över en månad sedan så halkade jag så illa när jag var ute och gick att min knäskål gick ur led, jag blev liggandes i ca 30 min med knäskålen ur led innan jag kom till akuten där läkaren drog den till rätta på en gång.
Jag röntgades och läkaren sa "det är absolut ingenting brutet, eller skadat i ditt ben. Det är lite trasigt men du ska få en stödskena och citodon så kan du jobba om en månad igen." För det första kan man fundera på vad det var som var trasigt som hon såg på röntgen? Jag hade fått en del morfin varpå jag inte var i skick att fråga.
Jag bokade sen in mig hos en sjukgymnast som gav mig ett väldigt simpelt träningsschema då jag fortfarande är väldigt svullen och har ont.
Ringde sedan till vårdcentralen nu för en vecka sedan och skulle be om mer sjukskrivning, då vart det ett jäkla hallå om varför jag inte varit hos en läkare tidigare och jag måste till en ortoped!
Jag fick då komma till en läkare som sa "jag kan ingenting om knän men skriver en remiss till ortopeden". Och nu sitter jag här, har fortfarande svullnad och smärta vilket jag tydligen inte borde ha.
Vad ska jag göra? Tycker inte jag får någon klarhet i hur lång tid ska man ha ont? Vad kan det vara för fel? Ska tilläggas att det är första gången jag har vridit knäskålen ur led.
En sista sak, tydligen var det en benflisa på 6mm som hade lossnat i knäskålen kan detta ha med smärtan att göra? Är orolig och är inte van att handskas med sjukvården så skulle behöva lite råd känner jag.