Kompis sur pga min depression (?)
Hej. Jag och min bästa vän har varit vänner i ca 4 år. Jag har under det senaste halvåret eller så varit väldigt deprimerad och mest bara legat hemma i min säng, kramats med min pojkvän. Har även gått upp nästan 20 kg i vikt vilket ger mig sjuk ångest, har ett förflutet med dåliga relationer med mat. Tränade 5 dagar i veckan förr och åt väldigt bra. Jag har inte pratat med min vän så mycket dock, pga mitt dåliga mående. Har inte haft någon ork, verkat otrevlig och kortfattad i mina meningar när vi pratat/smsat. Jag har verkligen inte varit otrevlig mot henne på en personlig nivå.
Detta har fått henne att bli ledsen, men vi har pratat om det redan och rett ut det, enligt mig iallafall. Men nu är hon sur på mig igen över allting, trots att jag mått bättre de 2 senaste månaderna. Hon säger knappt hej till mig, svarar kortfattat på meddelanden och beter sig allmänt otrevligt mot mig. Har försökt umgås med henne men hon tar liksom inget initiativ längre. Jag förstår verkligen inte varför, hon har själv sagt att det är för att hon är sur för att jag gjorde så, men jag är/var ju faktiskt deprimerad, vilket kanske låter som en dålig ursäkt men det är ju faktiskt förklaringen på varför jag inte varit mig själv. Vet inte vad jag ska göra..hjälp..