Inlägg från: Anonym (Fascinerad av min dam med djupliggande G-punkt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fascinerad av min dam med djupliggande G-punkt)

Var ligger din G-punkt ?

Jag har en sexfråga till er damer som kan tänkas vilja svara, men förklarar först varför : Jag har blivit  så fascinerad av "min dam", som säger att hennes G-punkt ligger mycket djupare in än vad som verkar vara vanligast. Jag nämnde frågan/ämnet i en annan tråd, men gör nu en tråd om G-punkten.  Den sägs ju ofta vara 4-5 cm in i slidan (kan i vissa fall också vara 6-7 cm in enligt vissa). Men min dams verkar ligga djupare än så. Vissa säger att G-punkten INTE finns, men det tror jag den gör.

Hon får så gott som alltid vaginal orgasm med mig ,inte för att jag är "skicklig"-vill inte skryta med /framhålla just "min teknik"- utan pga just sin fysiska utformning där inne , och oftast mer än en. Hon menade att hon hade G-punkten långt inne, och att det blir den som får ta emot ollonets stötar. Hon tycker att ollonet är skönt, o trodde också att min snopp "utan" förhud (egentligen snarare med naturligt kort sådan) bidrog till hennes "G-punkts-explosioner", men jag tror ju hon kunde få G-punkts-orgasmer även med en man med längre skinn-i styvt kommer ju deras "spets" också fram och även skinnets rullningar anser ju en del är sköna.

Tror alltså att G-punktens placering är en av de viktigaste faktorerna, för att det är som det är.

Nu MIN FRÅGA TILL ER: VAR ligger er G-punkt ? Om du vill kan du kryssa . Kanske känner du inte av den alls. Då kan man rösta så.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-02 13:39
    Fick av MrFlex veta att det också finns en A-punkt som sitter långt in framför livmodertappen och då kanske det är A-punkts-orgasmer (eller mest pga A-punkt) hon får, och då stämmer det nog som hon trodde att just för hennes orgasmer blir ollonet "lite extra vesäntligt".

Då blir min tilläggsfråga till er damer : KÄNNER NI AV A-punkten ? Viste ni att den fanns. Jag visste bara om G-punkter-och många kvinnor , kanske flertalet - känner inte ens av G-punkten. .

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var ligger din G-punkt ?
    Bjoer skrev 2017-02-02 13:05:20 följande:

De g-punkter jag känner till av egen erfarenhet (är man) har legat 4-5 cm in  åt maghållet. Det är ju liksom baksidan av klitoris man är och pillar på så det blir naturligt att den ligger där. Sen finns det ju även andra saker som kan vara skönt men jag tror inte det är vad som menas med g-punkten. Vet med mig att vissa tyckt det varit skönt när jag kommit långt in men jag tror inte det har med någon g-punkt att göra.

Det är säkert naturligt för de flesta med 4-5 cm ,men den del av klitoris som ligger dold inne i kroppen - och längre bakåt delas upp i två skänklar - går längre in i kroppen, och även längre in kan man tänka sig G-punkts påverkan av det som händer i slidväggen.

Men som MrFlex  skrev kan det ju tänkas att i vårt fall är det mera A-punkts-orgasmer än G-punkts-orgasmer hon får-kanske en kombination .

Härligt att ge henne njutning i alla fall. Hon är en fin kvinna/människa som jag älskar.
    MrFlex skrev 2017-02-02 13:08:18 följande:

Det finns ett område vid övre slidväggen framför livmodertappen som innehåller mycket nerver. Detta område kallas för A-punkten.

Jag gissar att din partner är extra känslig där.

Tack för info. Jag kände inte ens till A-punkten . Trodde att vaginal-orgasmer alltid handlade om G-punktsområdet.

Om just hennes orgasmer mest beror på A-punkten så kan det stämma att för just henne är ollonet lite extra betydelsefullt sexuellt.
    HasseA skrev 2017-02-02 14:00:37 följande:

Min fru har - antar vi - en A-punkt hon känner av. G-punkten, eller snarare G-området, är kanske 6-7 cm in på henne, det är lätt att stimulera så hon kommer, med fingrar eller kuk.

Men så har hon också som en punkt långt in, som jag bara når fram till när jag verkligen kommer djupt in i henne, när vi pressar oss mot varandra. När jag träffar den reagerar hon helt annorlunda (andas hastigt in och spärrar upp ögonen), och så liksom bara jag gnuggar den punkten med mitt ollon, bara gungar minimalt mot henne 5-6 gånger, så kommer hon direkt, himlande med ögonen.

/Hasse

Underbart !

Ja, jag känner igen det. Det verkar som att kvinnor med känslig A-punkt kommer väldigt snabbt. De kan anses vara lyckligt lottade av naturen och skaparen. Ljuvligt . Älskar det . Väldigt bekvämt för mannen , om jag skall vara uppriktig, men de flesta kvinnor får ju inte alls vaginala orgasmer, och det får deras män ta varsam hänsyn till.

I vårt fall kan hon komma två gånger på ungefär två minuter. 

Inte för att just jag är "duktig" (är nog minst sagt "medelmåttig" som älskare ), utan för att hon har så känslig A-punkts-zon och hennes och mina dimensioner och passform passar så extremt bra ihop .

Flera Bra svar från herrar ! vad säger ni damer ? Känner ni av G- och A-punkter eller inte .

MrFlex skrev 2017-02-02 15:17:09 följande:
    Mjo, jag håller med dig att det är smidigt med en kvinna som din. Jag har aldrig lyckats träffa någon som tycks ha känsliga områden i slidan.

En kunde jag förvisso få att squirta genom g-punkten men hon tyckte inte det var så skönt.

För mina partners har det uteslutande varit klitoris (den synliga delen för att förtydliga) som gett orgasmer. En fick orgasm genom analsex men det gills inte:) Det är faktiskt lite tråkigt att inte kunna "knulla" någon till orgasm vaginalt. Det står kvar på min bucket list och ligger högt upp på önskelistan. Känner mig inte riktigt komplett som älskare innan det är uppfyllt.
    Så skall du absolut inte känna ! Om kvinnan i ditt liv , den du verkligen älskar  av hjärtat , tillhör majoriteten av kvinnor som inte får vaginala orgasmer skall du väl inte överge henne för att leta efter någon av det fåtal kvinnor som kan få det, och som är andra personer, inte din älskade. !!!
    New Dawn skrev 2017-02-02 16:48:57 följande:
    Jag är inte sådan typ av "smidig", eller "bekväm" kvinna, som beskrivs här i tråden, men det är verkligen inget som vi upplever som något problem.

Njuter hur som helst mycket av vaginal stimulering. Är nog oftast mest känslig runt 4-5 cm in, men gillar även stimulering de första centimetrarna och ibland längre in. Känner att det varierar lite efter dagsform och hur länge sedan jag fått orgasm. Det varierar också hur hård stimulans jag vill ha. Ibland blir för hårt tryck bromsade, men ibland måste jag ha hårt tryck för att komma. Dagsformen avgör

Behöver dock (olika grad av) samtidig klitorisstimulering för att komma, men den vaginala stimulansen är väldigt drivande för orgasmen, samt ökar intensiteten och njutningen. Jag känner att orgasmer utan vaginal stimulering känns ofullständiga.
    Då tror jag att du är ungefär som den stora majoriteten av kvinnor-och naturligtvis inget fel i det. Trevligt med synpunkt från en dam i tråden. Ni är ju de som vet hur det känns där inne.
    Anonym (Fastbrändgröt) skrev 2017-02-03 08:12:37 följande:

Nu är jag iof inte kvinna men tänkte ändå svara för min fru. Dock inser jag att svarsalternativena är för få. För när det gäller min fru så ligger hennes G-punkt runt den 25e varje månad. Och då närmare bestämt runt mitt lönekonto.

Alternativet "Annat" fanns ju,
    Anonym (Dagens skratt) skrev 2017-02-03 08:26:17 följande:

"Kärlekstunneln"?! 
    Haha, tack för dagens skratt!

Tycker det är ett rätt sött ord. Föredrar det framför tex f-ordet.
    Anonym (Fia) skrev 2017-02-02 21:02:04 följande:

Nivån är kanske 4-5 cm, men den sitter (känns det som, i alla fall) inte direkt under huden utan man får liksom trycka en del på väggen för att stimulera den. Så fingret, snoppen eller whatever måste in längre än 4-5 för att det ska kännas något, och dessutom måste vinkeln vara rätt.

Jag tror också det blir "optimalt" om snopp-toppen är längre in än själva G-zonen. Tex om ollonkanten  stimulerar G-zonen är ju yttersta snopp-toppen längre in. En del kvinnor gillar att känna ollonkanten. (Jag har ganska "markerad" och  är av naturen- inte kirurgiskt -som en del vuxna män är, "utan förhud" o vi trivs med det  , men andra tycker att de G-stimuleras mycket av rullningarna av en längre hud-så det finns då absolut ingen generell sanning om att "en viss penis-modell blir skönare i slidan. De flesta känner nog inte alls någon skillnad utan det är "the way he swings it" som påverkar allra mest. )
    Vaken skrev 2017-02-03 08:47:27 följande:
    Jadå. Både G- och A-punkten.

Jag skulle nog säga att min G-punkt sitter 6-7 cm in och den känner man tydligt med fingrarna när jag är upphetsad. Det är lite svårare att känna A-punkten med fingrarna eftersom den sitter längre in, men jag känner tydligt när den berörs. Otroligt skönt.

För mig är dessa beröringspunkter överlägsna klitoris när det gäller njutning. Jag kommer mycket lättare/snabbare/skönare av penetrationssex än alla andra former av stimulans.
    Ja, det verkar som att en hel del av de kvinnor (i o för sig kanske en minoritet  av alla kvinnor -men ändå) som får vaginala orgasmer tycker att de är starkast.

Faktum är att jag som man också tycker att jag kommer starkast om hela snoppen och underlivet nära snoppen stimuleras än om bara "topp-zonen" stimuleras . Prostata-zonen sägs ju vara ett känsligt centrum för oss män, och en del stimulerar bakifrån tex med ett finger instucket i ändtarmen, men jag tycker det är väldigt obehagligt att få in något i ändtarmen ( "Damen min" tycker det samma -vill inte ha analsex-så vi har samma känsla om det) . Däremot kan prostatan stimuleras framifrån genom massage av bukväggen-tycker det är MYCKET BÄTTRE. 
    New Dawn skrev 2017-02-03 09:34:37 följande:
    Jag kan ju naturligtvis säga något om vad andra kvinnor gillar eller inte, men jag tror inte att ollon, och definitivt inte förhud, påverkar den vaginala njutningen , enl min erfarenhet. Som jag upplever det har vaginal njutning mer med tryck och takt att göra. Ibland om min karl stimulerar mig både analt och vaginalt kan jag ibland inte ens avgöra riktigt vad han gör.

Majoriteten av kukar och dildos är ju längre än det området som G-punktområdet ofta beskrivs ligga, så det är väl rätt uppenbart att stimulans längre in än 7 cm ger njutning.

När man stimulerar med fingrar kan man ofta känna speciella områden som känns mer. Annars tror jag mer på att klitorisområdet sträcker sig ut över hela slidan och kan stimuleras på olika sätt.
    Det är nog typ som du säger att de flesta inte känner skillnad vaginalt på "snopp-formen", samtidigt som några tänker att de gör det. Säkert kan många olika snopptyper stimulera skönt o ingen generell sanning existerar alls o man kan vänja sig o tycka att helt nytt o annorlunda är skönt än man trodde förut. Absolut är det så . Min dam gillar mindre skinn som på min o andra gillar helt klart mer. Sedan kan den ju vara mer eller mindre böjd , ha olika dimensioner o form-sett till hela snoppen-men ofta av underordnad betydelse.
    New Dawn skrev 2017-02-03 09:54:32 följande:
    Ja, vi är alla olika och, är det inte ofta så att man upplever att ens egen partner är extra perfekt . Det är ju härligt att det är så!
    Ja. Man gillar ofta hur ens älskade är och det har absolut en fördel. Kärleken är viktigast, och personerna. Detaljer är underordnade .Hade jag "haft mer åt struthållet än den "typ svampen som jag har"" hade hon älskat mig också då.

New Dawn skrev 2017-02-03 09:54:32 följande:
    Ja, vi är alla olika och, är det inte ofta så att man upplever att ens egen partner är extra perfekt . Det är ju härligt att det är så!
    även om hon i o f s uttryckt preferenser ibland. , "men kanske delvis färgat av känslor".

Vill göra ett experiment med kärestan. Att omväxlande stimulera G-området en stund, sedan göra samma vid A-punkten , gå tillbaka till G o åter till A..... Stanna med ollonet i varje zon ett tag o försöka få dubbel effekt. Pratade med henne om det igår. Hon sade att det kanske slutar med att hon skriker högt av njutning, men det kan också tänkas att det kanske inte alls ger så stor effekt. Men prova går ju.

Tänk om man kan få kombinerad A- o G-punktsorgasm o nå ännu högre njutningshöjder . Men jag vet inte förstås.

Inte säkert, men kanske typ värt pröva .

Kvinnlig njutning är viktigt att tänka på för oss män också. Även kombinerad klitoris-, G-opunkts,A-punkts-orgasm kanske kan nås- Lite roligt med par som experimenterar i den här saken.

Anonym (emelie) skrev 2017-02-05 19:54:47 följande:

Tänkte svara först, men såg sedan alternativen..... KÄRLEKSTUNNELN?! *kan inte sluta skrikskratta*

Gillar det ordet bättre än f-ordet, samt att "åka i nämnda tunnel".

Svar på tråden Var ligger din G-punkt ?