• Seraphina

Filmer som bara finns på vhs

Har lite filmer jag skulle vilja titta på som bara finns på vhs.

Funderar på om det är värt mödan att leta upp nån bra tjock-tv och vhs-spelare på loppis och släpa hem, eller är tekniken och banden så kortlivade att det inte är värt det?

• Svar på tråden Filmer som bara finns på vhs
  • Fontana

Som Nyfikna72 säger/menar: Det borde räcka med en VHS-spelare. Förutsatt att din teve har SCART-ingång, jag vet inte om man har tagit bort dem på de allra senaste modellerna. (Finns ett par andra möjligheter att koppla också.)

Egentligen får jag väl inte säga det här, men många gamla filmer finns att ladda ner olagligt från Nätet. Varierande kvalitet enligt min erfarenhet. Får man sedan en film på franska som är textad på ryska så är det ju ganska meningslöst.

• Seraphina

Läst att det blir väldigt dålig bild med vhs till stor platt-tv? Har en 50". Sen om det går att koppla en vhs till den ens vet jag inte, men det är en väldigt ny tv.

Jag laddar inte ner, kör på lagligt ;)

• Fia 28

Det blir skitkvalitet till dagens stora tvn. Dessutom torkar bandet på vhs filmerna, så det blir grått och hackigt. Inte värt det tyvärr. De allra flesta filmer finns ändå att köpas på dvd.

• Aniiee

Vilka filmer är det? Du kan väl nämna 1 eller 2?

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 68. Bara 32 kvar.
  • KarlssonsKalle

Det flesta datorer har ju video-ingång vilket gör att du kan omvandla filmerna och köra dom på BlueRay/DVD. Dock är ju kvaliten rätt risig om man kör den på en större tv.

Svar på tråden Filmer som bara finns på vhs