nihka skrev 2017-03-22 08:02:01 följande:
Experten har talat
Åkesson säger att han vill ha ett samarbete med M, men "egentligen" vill han inte det. För det "vet" du.
Du får jobba lite med matten. 15-20% i opinionsundersökningar gör att det fattas 46-31% till en egen majoritet.
En analys, och om 5 år kan du säga "vad var det jag sa, du hade fel".
Men det är tveksamt det sker, då jag inte tror SD kommer ingå i samarbete än.
Men denna är som ett lotteri och går inte förutspå vilket det blir.
Jag skiter i opinionsundersökningar, det är valresultat som är det viktiga.
Det har visat sig var gång att när det närmar sig, så kommer folk på vad som de vill prioritera.
De har 5 år på sig att få egen majoritet eller bra nära, och först då har vi det slutgiltiga svaret.
Men var analys jag gjort om innan och deras valsiffror åratal innan, så har jag missat varje gång och för lågt analys på valresultatet.
Men förstår, du vill inget annat än hata SD, men är inte intresserad att underminera SD och få dom att tappa sitt momentum.
Är det inte dax att ni seriöst tar reda på hur man gå vidare för minska SD, än bara blunda och kalla dom rasister.
För det är ju uppenbart detta inte funkar.
Och varför försöker du intala dig att SD opinionssiffror är bra, då de råkar ha en nedåt pendel i opinionsundersökningar förstår jag inte.
Detta är ju helt normala fluktuationer som alla partier får ta del av.
Det är först till val som folk till det dom vill ha, och det råder ingen som helst tvekan om att Sveriges befolkning vill ha en annan invandrarpolitik.
Desto snabbare du inser detta utan inbilla dig dom är rasister, är desto snabbare du kan påverka.
Än detta blinda hat som du har nu.