Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Du menar att skatt är stöld ibland? Då var jag alltså inte helt fel ute..
Det är klassisk vänsterpolitik att sänka matmomsen. Vänsterpartiet drev exempelvis linjen att matmomsen skulle slopas helt under många år. Kan du ge exempel på någon inom vänstern som grät krokodiltårar när matmomsen sänktes eller hittar du bara på detta?
Det låter på dig som att pensionärer ett mindre jobbskatteavdrag men sanningen är att pensionärer inte får göra några som helst jobbskatteavdrag på sina pensioner. Med Moderaternas politik så kommer landets pensionärer på det sämre relativt svenska löntagare.
Hur har du har kommit fram till att Kalle, som tjänar 200 kr i timmen, betalar har 60 % i marginalskatt? Tjänar du bara 200 kronor per timme så är din månadslön under 35 000 kronor per månad och då betalar du bara kommunal skatt (en skatt kring 30 %).
Gränsen för att komma upp i maximal marginalskatt (ca 60 %) går vid inkomster över 55 000 per månad. Städaren Hobbe måste vara en exceptionellt välbetald städare som tjänar mer än 55 000 kr per månad före skatt
Tror du inte att det är vanligare att det är den välbetalde som köper tjänster av den som har lägre inkomst? Det tror jag.
Hur har du har kommit fram till att Kalle, som tjänar 200 kr i timmen, betalar har 60 % i marginalskatt? Tjänar du bara 200 kronor per timme så är din månadslön under 35 000 kronor per månad och då betalar du bara kommunal skatt (en skatt kring 30 %).
Gränsen för att komma upp i maximal marginalskatt (ca 60 %) går vid inkomster över 55 000 per månad. Städaren Hobbe måste vara en exceptionellt välbetald städare som tjänar mer än 55 000 kr per månad före skatt
Tror du inte att det är vanligare att det är den välbetalde som köper tjänster av den som har lägre inkomst? Det tror jag.
Det där blev fel på slutet .. ny uträkning kommer
I stället för att fokusera på teknikaliteter kan man utgå från på vad staten vill uppnå med aktiviteterna nämligen att göra det billigare för mindre bemedlade att bo drägligt eller göra det billigare för de bemedlade att köpa städhjälp..