Inlägg från: Anonym (JagKanSjälv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JagKanSjälv)

Duktiga tjockisar?

Varför tror alltid alla tjocka personer att de är så jävla duktiga som går ner i vikt? Har de inte själva ätit sig feta?

Jag bajsar ibland på toaletten och brukar då torka mig själv. Är jag duktig då?

• Svar på tråden Duktiga tjockisar?
  • Anonym (JagKanSjälv)

Men blir ni tvångsmatade som små fåglar? Låter kriminellt. Eller är ni små kakmonster som lever med handen i kakburken?

• Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (Öh?) skrev 2017-02-03 20:37:28 följande:

Självklart kan man vara duktig om man tar ur sig ur en ohälsosam situation. En alkoholist som blir nykterist tycker jag är duktig, samma narkomaner som tar tag i sitt liv. samma med de som har matberoende som lär sig äta rätt och motionera.

Fattar inte ens vad du vill ha ut av detta inlägg? Har du tråkigt liv eller?

Jag är trött på alla 100-tals artiklar om överdrivet feta människor som vill ha en medalj för att de gått ner. Nej knarkare och alkoholister behöver inte medaljer heller. Sen är väl droger lite mer beroendeframkallande än chips?
  • Anonym (JagKanSjälv)

Jag har inte sagt att man får vara överviktig. Men ska verkligen hela världen rätta sig och tycka synd om dem? Och applådera när de går ner? De började ju gå upp.

Jag är också less på allt tjaffs om t.ex. överviktiga som inte kan bli gravida och dränerar statliga bidrag. Kan ni inte börja banta?

Jag kan absolut inte äta vad som helst. Äter jag en skål chips så får jag springa dagen efter och det gör jag. Vart är min medalj, artikel och jävla statlig assistans för att jag sköter om mig själv?

• Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (Trointeattduärnåt) skrev 2017-02-03 21:04:16 följande:

Om du lyssnar noga så kan du höra att världens minsta lilla fiol spelar bara för dig (för ingen annan bryr sig).

För dig spelar inte ens en rostig mungiga för du är sämst.
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Bougainvillea skrev 2017-02-03 21:14:02 följande:

Överviktiga blir hackade på oavsett om de skulle försöka ta tag i sin vikt eller inte. Damned if you do, damned if you don't.

Jag hackar inte på överviktiga. Jag hackar på attityden att det är synd om dem. " de kan inte flyga", de kan inte gå för långt, de tar upp två platser på bussen. De kan inte få barn normalt, vanliga kläder passar inte. Är det mitt och samhällets fel att de förätit sig? Hur kan man bara inte sluta äta överdrivet mycket? Varför är det så svårt?
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Älyt368 skrev 2017-02-03 21:18:56 följande:

Vill du ha en medalj så spring Lidingöloppet. Sen kan du börja fokusera mindre på vad andra gör så kanske du kan fixa till din taskiga personlighet

Har jag en dålig personlighet för att jag inte tycker att det är prestige att gå ner i vikt?
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (Snap) skrev 2017-02-03 21:25:28 följande:

Ibland på toaletten, inte alltid då! Torkar du dig inte själv annars då? Ja då uppfattas du nog som duktigt då du ibland bajsar på toan och torkar dig helt själv!

Jag bajsar inte hela tiden nej. Ibland gör jag det. Och när jag gör det så använder jag papper efter. Jag gör mina behov på en toalett istället för i skattebetalarnas generösa munnar.
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (väx upp) skrev 2017-02-03 21:26:33 följande:

Du har fortfarande mycket att lära. Men det borde finnas någon form av hjälp för dig.

Och en till grej som jag tror du behöver fundera över. Det finns normalviktiga som inte kan få barn "normalt", då borde väl samhället inte stödja någon som behöver fertilitetshjälp.

Men folk som inte kan få det pga övervikt ska få medicinsk hjälp hellre än att gå ner 20kg? Det är alltså som att be om en ny lunga för att ha rökt sönder sin gamla, och nu känna att man vill ha en ny så man kan fortsätta? Eller dyra gastric bypass som är gratis hellre än att en hemlös ska få tak över natten. Verkar rättvist?
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (x) skrev 2017-02-03 21:29:35 följande:

Saken att för många kan deras viktuppgång berott på ett beroende (tex sockerberoende), och då tycker jag att det är jätteduktigt när de går ner i vikt och verkligen kämpar emot sitt beroende. Tycker samma sak om de som tex är beroende av rökning men ändå kämpar med att sluta.

Att få ett beroende är lätt, att sluta med det är svårt. Därför är alla som kämpar på ändå jätteduktiga i mina ögon. Om de lyckas förstås och inte slutar efter en dag eller två, haha. Men då var de ändå duktiga som började med att ta steget i alla fall. Då har de ju i alla fall kommit till insikt och försökt och kanske lyckas bättre nästa gång tänker jag. 

Det är en fin tanke. Jag tror att alla kämpar lite med någonting men glöms bort. För nätet älskar att belysa just viktminskning. Det som folk inte verkar fatta är att det är samhällsproblemet. Att det är SÅÅ svårt att gå ner i vikt. Nästan omöjligt. Det är inte det. Det går om man vill, vill man inte så är det okej. Men det är inte synd om alla som är överviktiga och vägrar sluta käka godis. Det är hela min poäng.
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (väx upp) skrev 2017-02-03 21:39:24 följande:

Fast nu var det ju inte det jag frågade eller hur.

I din ts stör du dig på att överviktiga som får beröm att gå ned i vikt och nu skriver du om bypass som inte alla överviktiga får. Tror du behöver kolla över dina resonemang lite.

Din fråga gällde om normalviktiga ska få hjälp. Och det är ett ja eftersom mitt svar ifrågasatte om överviktiga som vägrar banta ska få hjälp. Så jo, jag svarade visst.

Ja för du nämnde samhällsresurser. Som också var ett tillägg till innan fråga om hur skattebetalare tar notan.

Har du lässvårigheter eller dyslexi?
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Akua skrev 2017-02-03 21:41:21 följande:

Alltså...alla som är överviktiga och går ner i vikt är väl "duktiga" för att de uppenbarligen börjat träna och/eller lagt om kosten. Förstår du inte att sånt är svårt?

Sen kan de också ha haft ätstörningar vilket ytterligare har försvårat det hela. Förstör du inte det heller?

Sen kan det vara psykiska problem som ligger bakom övervikt? Är det också något som du inte förstår?

Ja alla har något de ska bearbeta. Psykisk ohälsa är det mest tabubelagda eftersom vi hellre spammar fb med viktminskning, dieter och ursäkter för ett osunt beteende.

Övervikt är inte en sjukdom utan ett självförvållat tillstånd oftast. Det är naturligtvis synd om de som ofrivilligt skadat sig eller blivit överviktiga pga en olycka. Men jag känner ingen sån. Gör ni?
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (Ja) skrev 2017-02-03 21:51:44 följande:

Eftersom tjocka människor ofta får höra att dom är tjocka eller att dom har gått upp i vikt så kan dom väl även få höra att dom varit duktiga att gå ner? Eller människor ska bara höra det som är negativt. Jag blev lite nyfiken. Var det längesedan du förlorade armarna eftersom du behöver beröm att du kan torka dig själv?

Du känner alltså tjocka människor som tvångsmatats till övervikt? Finns det nån stödklubb som vi kan skicka alla till om det inte är deras eget fel. Kanske har någon låst in dem i en källare och feedat dem dagligen med 3kg pommes och bea.

Hade jag tappat armarna hade det ju varit imponerande verkligen. Ja jag tycker att det är lika ansträngade att torka mig själv som att inte överäta mig till en ohälsosam och skadlig övervikt.
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-03 21:54:15 följande:

TS:

Anna är tjock.

Kalle är dum i huvudet.

Anna kan banta.

Ja precis min poäng. Det är inte synd om Anna för hon har själv ätit sig tjock och Kalle är född med en hjärnskada. Min medalj går till Kalle. Och helst mina skattepengar med.
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (LOL) skrev 2017-02-03 22:03:53 följande:

Driver du med mig, eller förstår du verkligen inte?

Detsamma!
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (väx upp) skrev 2017-02-03 22:01:20 följande:

Tack för frågan, jag har faktiskt dyslexi :)

Fast varför ska normalviktiga få hjälp när det kostar skattebetalarna pengar? För exempelvis mannen sperma som simmar långsamt så hjälper ju knappast viktnedgång.

Allt detta kan du läsa på om, tror det skulle kunna hjälpa dig.

Ok. Ja dåså. :)

Det är inte samma sak. Om överviktiga är så pass överviktiga att de inte fungerar normalt så borde de i första hand gå ner i vikt istället för att suga ut vårt trötta välfärdssamhälle som redan har fullt upp med folk som inte kan ofrivilligt. Hur är det svårt att förstå?
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Älyt368 skrev 2017-02-03 22:18:14 följande:

TS är avundsjuk för att folk som går ner i vikt får beröm men inte han! Vill du ha beröm TS så gör nåt bra, men misstänker att du är en människa som är liten, korkad och avundsam så du får nog gå utan beröm.

Jag är hellre utan beröm om jag inte förtjänar det. Hela min poäng kretsade ju kring det i trådstarten. Är ni lite för efter i den mentala utvecklingen för att begripa ironi utan citattecken och smileys.

För när jag belyser att det är duktigt att torka sig i röven så är det ironi. Och om du inte besitter normal läsförmåga så förstod du kanske inte att jämförelsen innebär att jag är fett oimponerad av att folk kan gå ner i vikt.
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Älyt368 skrev 2017-02-03 22:19:20 följande:

Btw, pengarna som inte går till någons överviktig gastric bypass kanske inte alls läggs på nån hemlös utan på att exportera vapen och stridsplan. Fortfarande bättre än att en överviktig person får hjälp?

Om inte de hemlösa kanske flyktingar eller stöd för misshandlade kvinnor eller barn? Vi har ju svårt att hjälpa alla idag. Men jag känner iaf 4 som fått en gastric bypass gratis för att de inte vill sluta äta.

Ja jag är en elak människa som tycker att i första hand ska resurser och fokus ligga på de som är i nöd och ofrivilligt hamnat där.
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (Putte1937) skrev 2017-02-03 22:36:15 följande:

Vi har alla fattat att du inte är imponerad av folk som går ner i vikt. Dock rätt talande att du sparkar åt alla håll och kanter; överviktiga, dyslektiker, handikappade.

Att sen skylla på ironi är ju ett klassiskt grepp. Då fattar ju alla att du egentligen är en superempatisk snubbe som älskar hela världen och inte en patetiskt rasist utan utbildning och ambitioner.

Jag har inte sparkat åt varken dyslektiker eller handikappade. Jag har ju frågat om hen är det eftersom det påverkar tal och skrift. Ni kan ju inte diskutera utan att ta åt er personligt. Vad är din diagnos/ ursäkt för att vara säranpassad och småaggra på nätet?

Du vet inget. Men att själv gå till personangrepp och slå på bröstet får dig att känna dig stolt och duktig. Bravo! Nu har du förtjänat en liten kaka när du sa till på skarpen till det stora stygga trollet.
Svar på tråden Duktiga tjockisar?