• Anonym (JagKanSjälv)

Duktiga tjockisar?

Varför tror alltid alla tjocka personer att de är så jävla duktiga som går ner i vikt? Har de inte själva ätit sig feta?

Jag bajsar ibland på toaletten och brukar då torka mig själv. Är jag duktig då?

• Svar på tråden Duktiga tjockisar?
  • Anonym (Snap)
    Anonym (JagKanSjälv) skrev 2017-02-03 20:18:47 följande:

Varför tror alltid alla tjocka personer att de är så jävla duktiga som går ner i vikt? Har de inte själva ätit sig feta?

Jag bajsar ibland på toaletten och brukar då torka mig själv. Är jag duktig då?

Ibland på toaletten, inte alltid då! Torkar du dig inte själv annars då? Ja då uppfattas du nog som duktigt då du ibland bajsar på toan och torkar dig helt själv!
  • Anonym (väx upp)
    Anonym (JagKanSjälv) skrev 2017-02-03 21:17:45 följande:

Jag hackar inte på överviktiga. Jag hackar på attityden att det är synd om dem. " de kan inte flyga", de kan inte gå för långt, de tar upp två platser på bussen. De kan inte få barn normalt, vanliga kläder passar inte. Är det mitt och samhällets fel att de förätit sig? Hur kan man bara inte sluta äta överdrivet mycket? Varför är det så svårt?

Du har fortfarande mycket att lära. Men det borde finnas någon form av hjälp för dig.

Och en till grej som jag tror du behöver fundera över. Det finns normalviktiga som inte kan få barn "normalt", då borde väl samhället inte stödja någon som behöver fertilitetshjälp.
  • Bougainvillea
    Anonym (JagKanSjälv) skrev 2017-02-03 21:23:04 följande:

Har jag en dålig personlighet för att jag inte tycker att det är prestige att gå ner i vikt?

Nej, men du är oförstående. Du kan jämföra det med ett missbruk. Det är lätt att hamna där men ju längre missbruket pågår desto svårare blir det att ta sig ur.
  • Anonym (x)

Saken att för många kan deras viktuppgång berott på ett beroende (tex sockerberoende), och då tycker jag att det är jätteduktigt när de går ner i vikt och verkligen kämpar emot sitt beroende. Tycker samma sak om de som tex är beroende av rökning men ändå kämpar med att sluta.

Att få ett beroende är lätt, att sluta med det är svårt. Därför är alla som kämpar på ändå jätteduktiga i mina ögon. Om de lyckas förstås och inte slutar efter en dag eller två, haha. Men då var de ändå duktiga som började med att ta steget i alla fall. Då har de ju i alla fall kommit till insikt och försökt och kanske lyckas bättre nästa gång tänker jag. Glad

• Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (Snap) skrev 2017-02-03 21:25:28 följande:

Ibland på toaletten, inte alltid då! Torkar du dig inte själv annars då? Ja då uppfattas du nog som duktigt då du ibland bajsar på toan och torkar dig helt själv!

Jag bajsar inte hela tiden nej. Ibland gör jag det. Och när jag gör det så använder jag papper efter. Jag gör mina behov på en toalett istället för i skattebetalarnas generösa munnar.
  • Anonym (väx upp)
    Anonym (JagKanSjälv) skrev 2017-02-03 21:29:37 följande:

Jag bajsar inte hela tiden nej. Ibland gör jag det. Och när jag gör det så använder jag papper efter. Jag gör mina behov på en toalett istället för i skattebetalarnas generösa munnar.

Fast hur påverkar en viktnedgång skattebetalarna?
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (väx upp) skrev 2017-02-03 21:26:33 följande:

Du har fortfarande mycket att lära. Men det borde finnas någon form av hjälp för dig.

Och en till grej som jag tror du behöver fundera över. Det finns normalviktiga som inte kan få barn "normalt", då borde väl samhället inte stödja någon som behöver fertilitetshjälp.

Men folk som inte kan få det pga övervikt ska få medicinsk hjälp hellre än att gå ner 20kg? Det är alltså som att be om en ny lunga för att ha rökt sönder sin gamla, och nu känna att man vill ha en ny så man kan fortsätta? Eller dyra gastric bypass som är gratis hellre än att en hemlös ska få tak över natten. Verkar rättvist?
  • Anonym (JagKanSjälv)
    Anonym (x) skrev 2017-02-03 21:29:35 följande:

Saken att för många kan deras viktuppgång berott på ett beroende (tex sockerberoende), och då tycker jag att det är jätteduktigt när de går ner i vikt och verkligen kämpar emot sitt beroende. Tycker samma sak om de som tex är beroende av rökning men ändå kämpar med att sluta.

Att få ett beroende är lätt, att sluta med det är svårt. Därför är alla som kämpar på ändå jätteduktiga i mina ögon. Om de lyckas förstås och inte slutar efter en dag eller två, haha. Men då var de ändå duktiga som började med att ta steget i alla fall. Då har de ju i alla fall kommit till insikt och försökt och kanske lyckas bättre nästa gång tänker jag. 

Det är en fin tanke. Jag tror att alla kämpar lite med någonting men glöms bort. För nätet älskar att belysa just viktminskning. Det som folk inte verkar fatta är att det är samhällsproblemet. Att det är SÅÅ svårt att gå ner i vikt. Nästan omöjligt. Det är inte det. Det går om man vill, vill man inte så är det okej. Men det är inte synd om alla som är överviktiga och vägrar sluta käka godis. Det är hela min poäng.
  • Anonym (väx upp)
    Anonym (JagKanSjälv) skrev 2017-02-03 21:34:36 följande:

Men folk som inte kan få det pga övervikt ska få medicinsk hjälp hellre än att gå ner 20kg? Det är alltså som att be om en ny lunga för att ha rökt sönder sin gamla, och nu känna att man vill ha en ny så man kan fortsätta? Eller dyra gastric bypass som är gratis hellre än att en hemlös ska få tak över natten. Verkar rättvist?

Fast nu var det ju inte det jag frågade eller hur.

I din ts stör du dig på att överviktiga som får beröm att gå ned i vikt och nu skriver du om bypass som inte alla överviktiga får. Tror du behöver kolla över dina resonemang lite.
  • Akua

Alltså...alla som är överviktiga och går ner i vikt är väl "duktiga" för att de uppenbarligen börjat träna och/eller lagt om kosten. Förstår du inte att sånt är svårt?
    Sen kan de också ha haft ätstörningar vilket ytterligare har försvårat det hela. Förstör du inte det heller?
    Sen kan det vara psykiska problem som ligger bakom övervikt? Är det också något som du inte förstår?

Svar på tråden Duktiga tjockisar?