Duktiga tjockisar?
Varför tror alltid alla tjocka personer att de är så jävla duktiga som går ner i vikt? Har de inte själva ätit sig feta?
Jag bajsar ibland på toaletten och brukar då torka mig själv. Är jag duktig då?
Varför tror alltid alla tjocka personer att de är så jävla duktiga som går ner i vikt? Har de inte själva ätit sig feta?
Jag bajsar ibland på toaletten och brukar då torka mig själv. Är jag duktig då?
Fast nu var det ju inte det jag frågade eller hur.
I din ts stör du dig på att överviktiga som får beröm att gå ned i vikt och nu skriver du om bypass som inte alla överviktiga får. Tror du behöver kolla över dina resonemang lite.
Eftersom tjocka människor ofta får höra att dom är tjocka eller att dom har gått upp i vikt så kan dom väl även få höra att dom varit duktiga att gå ner? Eller människor ska bara höra det som är negativt. Jag blev lite nyfiken. Var det längesedan du förlorade armarna eftersom du behöver beröm att du kan torka dig själv?
Alltså...alla som är överviktiga och går ner i vikt är väl "duktiga" för att de uppenbarligen börjat träna och/eller lagt om kosten. Förstår du inte att sånt är svårt?
Sen kan de också ha haft ätstörningar vilket ytterligare har försvårat det hela. Förstör du inte det heller?
Sen kan det vara psykiska problem som ligger bakom övervikt? Är det också något som du inte förstår?
TS:
Anna är tjock.
Kalle är dum i huvudet.
Anna kan banta.
Eftersom tjocka människor ofta får höra att dom är tjocka eller att dom har gått upp i vikt så kan dom väl även få höra att dom varit duktiga att gå ner? Eller människor ska bara höra det som är negativt. Jag blev lite nyfiken. Var det längesedan du förlorade armarna eftersom du behöver beröm att du kan torka dig själv?
TS:
Anna är tjock.
Kalle är dum i huvudet.
Anna kan banta.
Din fråga gällde om normalviktiga ska få hjälp. Och det är ett ja eftersom mitt svar ifrågasatte om överviktiga som vägrar banta ska få hjälp. Så jo, jag svarade visst.
Ja för du nämnde samhällsresurser. Som också var ett tillägg till innan fråga om hur skattebetalare tar notan.
Har du lässvårigheter eller dyslexi?
Driver du med mig, eller förstår du verkligen inte?