• Spaceman

Var är mitten av ugnen när det är 4 hyllor?

Puckad fråga kanske. Men vart är mitten av ugnen när det finns fyra hyllor? Min förra ugn hade fem hyllor.

• Svar på tråden Var är mitten av ugnen när det är 4 hyllor?
  • Aniiee

Spelar roll. Hamnar du längre ner än mitten  (i en vanlig ungn, alltså) tar det lite längre tid, hamnar du äver mitten tar det lite kortare, och du kommer behöva lägga på folie ede sista 10 minutrarna eller så.

Är det varmluft är det skit samma.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 83. Bara 17 kvar.
  • Aniiee
    Nyfikna72 skrev 2017-02-04 17:37:52 följande:

Det finns ingen mitten då, du får välja andra anpassade recept.

Välja andra anpassade recept, var väl det fånigaste jag hört pga avsaknaden av en fals =P Dessutom är en av falsarna förmodligen i mitten ändå.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 83. Bara 17 kvar.
  • IsDimma

Andra nedifrån hade jag valt. Har du en form så blir den ju lite högre upp iaf.

• Nyfikna72
    Aniiee skrev 2017-02-04 17:52:43 följande:
    Välja andra anpassade recept, var väl det fånigaste jag hört pga avsaknaden av en fals =P Dessutom är en av falsarna förmodligen i mitten ändå.

Det var ett inlägg med grov ironi.........tyckte inte det behövdes markeras...
  • klyban
    Nyfikna72 skrev 2017-02-04 17:37:52 följande:
    Det finns ingen mitten då, du får välja andra anpassade recept.

Mitten i ugnen är på ett ställe, vill man veta detta så är det bara ta fram tumstocken.
    Sen står maten upp en bit, så det man tror vara mitten är inte riktigt detta.
    Då om man sätter galler på mitten(om det då finns), så kommer maten närmare än mitten och rätt mycket ibland beroende på vilken mat det är.

Svar på tråden Var är mitten av ugnen när det är 4 hyllor?