• Sade

Vilka slittåliga skalkläder till våren?

Jag söker efter extra slitstarka skalkläder till mitt barn. Funderar på Gneis som jag läser har extra förstärkning på byxorna. Mitt barn har haft sönder tre par byxor/overall från Isbjörn så jag tänker inte köpa deras kläder fler gånger. Är så besviken för jag trodde verkligen att det var välinvesterade pengar och att det yngre syskonet skulle kunna ärva kläderna. Men så har det inte blivit.

Jag är därför nu på jakt efter ett par super, extra slitstarka skalbyxor. Förslag?

• Svar på tråden Vilka slittåliga skalkläder till våren?
  • Alexi

Vi köper Kaxs, tycker deras ytterkläder är jättebra!

• Carambolan

Vi brukar också köra Kaxs. Det enda mina ungar lyckats slita sönder är snoddarna under skorna.

• Almina

Vi har också varit väldigt nöjda med Kaxs. Sonen, som just nu väljer att kasta sig mycket på marken (har slitit hål i alla mjukisbyxor...) har inte lyckats slita sönder ytterkläderna från Kaxs.

• elyse

Tycker också Kaxz. Speciellt de byxorna med hängslen.

• Maddi

Vi har reima som jag tycker är bra kläder, har ännu inte slitit ut byxorna och aldrig heller varit blöt och dom enda regnkläderna mina barn har på förskolan. 

Men mina har heller aldrig slitit hål på overallen från isbjörn heller. 

• Sade

Tack för svaren! Kanske ska prova Kax.

Har någon erfarenhet av Gneis? Står på hemsidan att byxorna är förstärkta med Cordura och det är samma tyg som Ossoami har förstärkt sina jeans med och jag har hört att jeansen håller bra.

• Dumbledore

Vi har alltid kört på Kaxs, sonen lyckades få hål på sina förra våren, men det var på ena benet, jag gissar att han fastnat i något vasst när han lekt. I övrigt har de hållit toppenbra. Och till rimligt pris.

Svar på tråden Vilka slittåliga skalkläder till våren?