• Anonym (LESS)

    Säger man så här till någon som är utbränd?

    Är utbränd men inte sjukskriven. Jobbar 80% och det finns inte på kartan att jag ska jobba mer...
    För två år sedan var jag helt sjukskriven.
    Sitter och kollar upp hur jag kan spara in på min mobilräkning och säger det till min sambo. Jag ser att jag kan spara in 2050 per år och tycker väl att det är bra.
    Han däremot säger "men det är väl inte så mycket"
    Sen kommer han och säger "Tänk om du kunde jobba 100%, vad mycket bättre du kunde tjäna då!"
    När han säger det känns det jättemycket i min kropp. Jag blir jätte sårad. Vilket han inte kan förstå...........................

  • Svar på tråden Säger man så här till någon som är utbränd?
  • Anonym (oops)

    Oj, vad du överreagerar!

    Om du blir så ledsen för en sån vanlig och harmlös kommentar så måste ni ha andra problem i förhållandet.

  • Anonym (Mmm)
    Anonym (oops) skrev 2017-02-07 13:02:50 följande:

    Oj, vad du överreagerar!

    Om du blir så ledsen för en sån vanlig och harmlös kommentar så måste ni ha andra problem i förhållandet.


    Man gör ju det när man inte mår bra. Har du inte vart utbränd ska du inte uttala dig. Man blir helt förstörd för minsta lilla och dessutom när man får en sån kommentar av den som ska förstå en bäst.
  • Anonym (X)
    Anonym (oops) skrev 2017-02-07 13:02:50 följande:

    Oj, vad du överreagerar!

    Om du blir så ledsen för en sån vanlig och harmlös kommentar så måste ni ha andra problem i förhållandet.


    Eller så är det just att TS är utbränd som gör att hen reagerar på ett klumpigt uttalande. (För ja, det var en klumpig kommentar Ts)
  • Lebn1037

    Ja det var en jävla klumpig kommentar för jag antar att han såg dig när du var utbränd och i vilket skick du befann dig i då? Samtidigt så är det en sak som kan slinka ur i ett obetänksamt ögonblick. Säg till honom att du blev ledsen eller be honom hålla truten. 2000 pix på ett år tycker jag f.ö är bra pengar! Go TS!

  • Anonym (LESS)
    Lebn1037 skrev 2017-02-07 13:12:43 följande:

    Ja det var en jävla klumpig kommentar för jag antar att han såg dig när du var utbränd och i vilket skick du befann dig i då? Samtidigt så är det en sak som kan slinka ur i ett obetänksamt ögonblick. Säg till honom att du blev ledsen eller be honom hålla truten. 2000 pix på ett år tycker jag f.ö är bra pengar! Go TS!


    Tack för dom orden!
  • Anonym (LESS)
    Lebn1037 skrev 2017-02-07 13:12:43 följande:

    Ja det var en jävla klumpig kommentar för jag antar att han såg dig när du var utbränd och i vilket skick du befann dig i då? Samtidigt så är det en sak som kan slinka ur i ett obetänksamt ögonblick. Säg till honom att du blev ledsen eller be honom hålla truten. 2000 pix på ett år tycker jag f.ö är bra pengar! Go TS!


    Tack för dom orden!
  • Anonym (LESS)
    Anonym (oops) skrev 2017-02-07 13:02:50 följande:

    Oj, vad du överreagerar!

    Om du blir så ledsen för en sån vanlig och harmlös kommentar så måste ni ha andra problem i förhållandet.


    Ja, det kan tyckas vara en harmlös kommentar. Men det är inte första gången heller som han har jämfört mig med andra kvinnor som tjänar mycket bättre än mig. Han är så besatt av pengar. Det skulle vara skönt ifall han kunde bry sig om  min hälsa istället......
    Han vet att jag mår dåligt. Varför då ställa högre krav på mig?
  • Anonym (LESS)
    Anonym (asdf) skrev 2017-02-07 13:10:09 följande:

    Överreaktion.


    För att han tycker att jag inte tjänar tillräckligt med pengar? Nä, jag kan inte se det som en överreaktion.............tyvärr
  • elyse

    Det är svårt att vakta tungan hela tiden. I en relation uppstår också frustration över situationen, och egentligen inte din sjukdom i sig, och då kan grodor hoppa ur munnen.

Svar på tråden Säger man så här till någon som är utbränd?