• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    FyrAAAA skrev 2017-02-25 20:37:13 följande:

Men äl-test kan väl visa pos ett bra tag före grav.test? Håller tummarna, tror snarare det är så!

Kan de verkligen visa positivt innan gravtest?

Har för mig att jag läst att de kan visa positivt vid graviditet men inte innan själva gravtestet.
  • Anonym (förstaförsöket)
    FrökenE1985 skrev 2017-02-25 18:53:10 följande:
    Jag läste lite om det iom att jag tyckte det var för tidigt och känna så. Av det jag hittade så verkar det som att det är ganska vanligt vid överrörlighet och hormonkänslighet just i början av graviditet men att det kan avta en period för att sen komma tillbaka senare igen.

Hoppas att det stämmer, annars lär jag bli helt invalidiserad tidigt i grav. Men det visar sig väl tids nog.
    Tack för info! Verkar hoppfullt att det onda antagligen inte behöver hålla i sig hela graviditeten Glad
  • Gräddost

Hejsan!

Får jag vara med här?

Har BIM den 2-3/3 lite osäker då jag åt pergotime förra månaden som skjöt upp min mens nästan två veckor gissa om jag hann få upp hoppet rejält eller?!

Hade äl-flytning den 17 så jag räknar med att jag hade äl då.

Har ett barn sedan tidigare på 1,5 år. Bor i nordvästra Skåne är 30 år gammal.

Ska läsa igenom tråden nu!

• Mariiieee
    Gräddost skrev 2017-02-25 21:57:42 följande:

Hejsan!

Får jag vara med här?

Har BIM den 2-3/3 lite osäker då jag åt pergotime förra månaden som skjöt upp min mens nästan två veckor gissa om jag hann få upp hoppet rejält eller?!

Hade äl-flytning den 17 så jag räknar med att jag hade äl då.

Har ett barn sedan tidigare på 1,5 år. Bor i nordvästra Skåne är 30 år gammal.

Ska läsa igenom tråden nu!

Välkommen
  • Isvattenis
    FyrAAAA skrev 2017-02-25 20:37:13 följande:

Men äl-test kan väl visa pos ett bra tag före grav.test? Håller tummarna, tror snarare det är så!

Jaha är det så det kan vara också alltså? Spännande. Jag håller tummarna för de men vi sexar på imorgon och måndag med ifall att. :P

Hur går de för er andra?
  • Callisia

Jag har blivit så orolig. Trodde att det skulle vara lätt att kolla när man har ägglossning. Har tidigare trott att man kan lita på flytningar som är tjockare och trådigare vid ägglossning. (Senast var 2013 då jag gick på typiska ÄL flytningar och nio månader senare föddes vår dotter.) Har inte haft ägglossning denna månad och befinner mig på dag 16 i menscykeln. Borde inte mitt clearblue test visa att jag har ägglossning nu, borde visat glad gubbe för flera dagar sedan tycker jag. Jag har tidigare trott och varit övertygad om att jag haft ÄL runt dag 13-14. Har era ÄL test visat negativt trärots att ni haft ägglossning? Eller är det så att jag råkar ha väldigt sen ägglossning eller ingen alls... :(

• Gräddost
    Milou3 skrev 2017-02-25 20:43:43 följande:

Kan de verkligen visa positivt innan gravtest?

Har för mig att jag läst att de kan visa positivt vid graviditet men inte innan själva gravtestet.

Yep! När jag misstänkte graviditet förra gången hade jag inga gravtest hemma. Fick dock utslag på äl-test vilket jag aldrig fått innan, inte ens vid äl :-P

Ska se om jag hittar bilden. Tror dock tyvärr inte det funkar på alla

• JessK
    Isvattenis skrev 2017-02-23 11:15:38 följande:

ÄL + 5

BIM 4/3

Hur känner ni om det inte blir nått denna månad? Jag är själv ett december barn och har alltid sagt att jag ALDRIG ska chansa att de blir i december :P dumt kanske men..

Hur känner ni

Känner samma dig. Jag å gubben pausar lite nästa månad för ingen av oss vill ha ett barn i december. Men självklart skulle det bli så är det absolut välkommet.
  • grästuva

För mig vid graviditet har teststrecket på äl test varit starkare än kontrollstrecket, vid denna tidpunkt har jag dock även plussat på gravtest så det har inte visat innan.

Ang äl test, själv har jag inte använt glad gubbe test utan enbart stickor men lärt mig att man inte fullt ut kan lita på testen ändå.

Ett äl test kan visa posetivt även om själva ägget inte släpper och ibland kan lh stegringen vara kort och man kan missa den (egen erfarenhet är detta).

Så stirra dig inte blind på testen

♥ Stolt mamma till fyra fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11, Filip 11/4-12 och Nils 28/1-14♥
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017