• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Swn
    Percafluviatilis skrev 2017-02-27 06:43:50 följande:

Igår tyckte jag mig skymta lite, lite rosa i en flytning. Hoppas jag såg rätt och att det kanske var en nidblödning. Är på äl+7 idag. Jag gjorde cellprov med biopsi av livmodertappen förra tisdagen så funderar på om det kan va något gammalt blod från det. Blödde dock inget alls efter eller senare under veckan.

I övrigt känner jag inget ovanligt och hade det inte varit för den flytningen hade jag helt tappat hoppet igår då min sedvanliga pms kom igår. Punktlig som vanligt en vecka innan bim (märks tydligt då humöret är som att dra ned en rullgardin den dagen). Är det nån som har koll på om man kan ha pms som vanligt innan bim och ändå vara gravid?

Om man bara kunde sluta analysera allt så mycket :)

Är också på ÄL+ 7 :)

Tror faktist det kan vara en nidblödning då det är färskt blod som kom, hade det varit från i tisdags skulle det varit brunt. Håller tummarna :)

PMS och graviditetssymtom är väldigt lika så visst kan det vara en graviditet :)
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-02-26 21:54:10 följande:

Men de är ert jag inte fattar. Är de så alltså?

Att min cykel kommer alltså överskriva 34 dagar denna månad.

Ja jag tror att det är så. Mens påverkas av äl och inte tvärtom. De gånger jag haft tidigare äl har jag även haft tidigare mens. Och tvärtom. För mig har det dock inte skiftat mer än ex cykel på 26 ( tidig) till cykel på dag 30.

Lutealfasen brukar vara ungefär samma fast den kan skifta lite för mig. Mellan 14-16 dagar de senaste två månaderna, troligtvis pga progesteronkräm :)
  • Nykär15
    Percafluviatilis skrev 2017-02-27 06:43:50 följande:

Igår tyckte jag mig skymta lite, lite rosa i en flytning. Hoppas jag såg rätt och att det kanske var en nidblödning. Är på äl+7 idag. Jag gjorde cellprov med biopsi av livmodertappen förra tisdagen så funderar på om det kan va något gammalt blod från det. Blödde dock inget alls efter eller senare under veckan.

I övrigt känner jag inget ovanligt och hade det inte varit för den flytningen hade jag helt tappat hoppet igår då min sedvanliga pms kom igår. Punktlig som vanligt en vecka innan bim (märks tydligt då humöret är som att dra ned en rullgardin den dagen). Är det nån som har koll på om man kan ha pms som vanligt innan bim och ändå vara gravid?

Om man bara kunde sluta analysera allt så mycket :)

PMS beror på den ökade mängden progesteron som infaller ca en vecka efter ÄL, samma har man om man är gravid så det är ingen skillnad. 

Här är jag på ÄL+5

• Anonym (Symptom)

Äl flytning den 14.de molvärk den 16.de och kramp/ilningar höger sida långt ner den 18.de.

När kan äl ha infallit tro? 16.de enligt app men min mens kan diffa på några dagar.

• Percafluviatilis
    Swn skrev 2017-02-27 08:41:44 följande:
    Är också på ÄL+ 7 :)

Tror faktist det kan vara en nidblödning då det är färskt blod som kom, hade det varit från i tisdags skulle det varit brunt. Håller tummarna :)

PMS och graviditetssymtom är väldigt lika så visst kan det vara en graviditet :)
    Nykär15 skrev 2017-02-27 08:48:47 följande:

PMS beror på den ökade mängden progesteron som infaller ca en vecka efter ÄL, samma har man om man är gravid så det är ingen skillnad. 

Här är jag på ÄL+5

Okej, då behöver jag inte bli så nedslagen varje gång pms:en kommer i framtiden då. Åh, hoppas det går vägen för så många som möjligt denna gång. Det är så nedslående när mensen kommer och man måste ladda upp på nytt...
    Jag har inga barn sen tidigare så är därför extra nervös över ifall det ens går...

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 08:48:47 följande:

Här är jag på ÄL+5

Hur mår du Nykär15?

Är själv på äl+4 och känner noll förutom konstant molvärk som jag haft i 2 dygn. Iof vore det konstigt att redan känna nåt om det nu skulle ha tagit sig :)
  • Lillafisfia

Så, tokpositivt ÄL-test igår, ÄL-sekret och mys med mannen! Nu börjar den där väntan igen...!!!!

• Ebbajohannake
    Percafluviatilis skrev 2017-02-27 06:36:17 följande:

Ja, visst är det så! Är det första barnet för dig också? Denna gången tycker jag att det får vara dags!

Ja, det är första barnet för oss. Så allt är extra spänt känns det som. Ingen som varit med om det förut och ingen av oss som vet hur det ska kännas. Men spännande är det! Hoppas så det går bra för oss den här gången
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 09:22:24 följande:
    Hur mår du Nykär15?

Är själv på äl+4 och känner noll förutom konstant molvärk som jag haft i 2 dygn. Iof vore det konstigt att redan känna nåt om det nu skulle ha tagit sig :)
    Jag mår bra, känner väl inte av nåt speciellt Glad har börjat med Lutinus nu och då sticker ju progesteronet iväg så jag brukar inte kunna spekulera så mycket. Nån månad blev jag tokskengravid, förra kände jag ingenting...och inte fått nåt plus. Så vågar inte tro nåt alls. Skulle bli sjukt förvånad om jag får plus igen, tror jag aldrig nånsin kommer få se det igen....
  • Anonym (förstaförsöket)

ÄL +10 idag och jag har fortsatt ont i svank och ljumskar. Jag sov dåligt pga värken, vaknade vid två och var kissnödig men valde att ligga kvar och somna om, och sen så drömde jag en hemsk mardröm om att jag började blöda (mens - vill verkligen inte ha den nu!!!)  Jag har värk som är obehagligt lik mensvärk, men jag har i alla fall inte fått någon direkt dipp i temperaturen. Hade 36,94.

Jag kunde inte vänta till på onsdag (ÄL +12)  med att börja testa så jag tog mitt första test nu på morgonen, och den var helt galet blank. Jag har massor med stickor på lager så jag kanske testar varje morgon nu...

Jag hoppas vi får börja se några + i gruppen snart!!!

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017