Liza22 skrev 2017-02-11 12:13:16 följande:
Jag kan inte heller förstå det, de har försökt få med mig sedan 2år tillbaka på bolånet. Vi gick då på ett möte till banken men då jag jobbade deltid så gick de ändå inte tack och lov...
sen har jag väl bara varit manipulerad själv och mått dåligt , tänkt att det är jag som kommer att hjälpa dem ur skiten osv.. dock är min far snart 49 år, inte mitt fel om han har varit ansvarslös och inte brytt sig flera år innan. Allt har sin konsekvens. Han har jämnt försökt slänga sina skulder på mig, förväntat att jag ska hjälpa han osv vilket jag indirekt gör genom att hjälps till hemma med hyra osv.. den enda jag tkr synd om är min mor då hela hennes lön går till bolånet pga att han samlat massa skulder på bolånet för flera år sedan...
Problemet nu är att föreningen godkänt namnbytet så nu står jag på föreningen men jag har inte skrivit under avtalet på 2,4mkr.....
Får många bra tips från er men fortfarande vet jag inte vad jag ska göra.
Jag kan inte spara mycket pengar om jag fortsätter ge hyra, om jag tar bolånet behöver jag inte betala ngt men de spelar ju ingen roll då jag blir skuldsatt på 2mkr
Du kommer aldrig kunna köpa egen bostad om du går med på detta.
Dina föräldrar kommer inte kunna ta över lånet. Du kommer aldrig vräka din föräldrar. Du sitter fast!
Plus det risken att något händer och dina föräldrar inte betalar så står du med höga kostnader.
Finns många alternativ
Sälj huset utomlands
Du flyttar och hjälper sen föräldrarna att flytta till billigare
Dina föräldrar får ta ansvar för sitt handlade och fortsätta leva snålt.