• i-o

Borderline? Behöver hjälp!

Är glad att jag inte är er eller lever i någon relation.

Jag har funnit att oavsett vad man gör, hur trevlig och vänlig man är, så får man ändå skit av någon i någon omfattning oavsett om man har en relation till dom eller inte. Inte ens godis hjälper för att blidka dessa emotionella skräcködlor.

• i-o

Aww era stackare, det är så synd om er. Kom får ni en kram!

Puss på pannan.
  • i-o
    Anonym (...) skrev 2017-02-11 16:43:57 följande:
    Det där vet jag verkligen inte hur jag ska ta? Försöker du vara vänlig eller göra narr av oss?
    Måste du välja hur du ska ta det? I så fall föreslår jag att du tolkar det på det sätt som ger det önskvärda känslomässiga resultatet för dig. Jag kommer inte säga bu eller bä.
    Se det som träning.
  • i-o
    Anonym (...) skrev 2017-02-11 17:16:51 följande:
    Ja, om jag inte förstår intentionen med något så frågar jag helt enkelt istället för att dömma texten enligt mina egna kriterier.

Om jag ska tolka det efter mina egna känslomässiga referenser kommer jag ta det som en kränkning, vilket inte är särskilt lyckat och bara skapar förvirring och ältande om vad som fick dig att vilja kränka mig/oss osv. Det kommer bara boosta mina dåliga självkänsla och sociala fobi. Ergo, jag frågar istället. Om du berättar vad du menar så finns det inte längre utrymme för feltolkning.

Men men, jag tänker inte tvinga dig att svara så vi kan lämna det där åt ovissheten helt enkelt.
    Låter rimligt.

Vad som framstår för mig i din beskrivning ovan är att du är din egen värsta fiende och att du behöver jobba oerhört mycket med dig själv och sätta dina känslor i rätt perspektiv.

Hade avsikten varit att påverka dig hade det funnits alla möjligheter att skapa och generera en uppfattning ändå utifrån de premisserna du nämner, därav behöver du utgå ifrån dig själv i större omfattning och då blir ditt förhållande till dig själv och dina känslor ännu viktigare.

Har du testat att skriva och senare återgå till texterna och resonera kring dessa?
  • i-o

Det är nog bättre att bara vara tyst istället, då kan man tysta andra också, om inte annat så inser man att allt bara går runt ändå och är ganska meningslöst att ens ägna en tanke till.

Det är naivt att tro att det inte finns sådana människor där ute, för det gör det, åtminstone människor med personligheter. Men man kan ju välja att utsätta sig för dessa eller inte.

Min uppfattning av omvärlden skiljer sig från din, men om din verklighet fungerar för dig så är det bra. Härligt att du jobbar på att bli en bättre människa.

Svar på tråden Borderline? Behöver hjälp!