Inlägg från: Dixie |Visa alla inlägg
  • Dixie

Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!

vcent skrev 2017-02-10 23:29:28 följande:

Asså, jag pratar om alla från mamma till flickvän och vänner och lärare, släkt. Det är inte ALLA, men vissa är sjukt irriterande ibland. Hur många gånger man än berättar problemet för dom så händer inget

Vad är det för problem?

I exemplet ovan frågar du ju bara vad de gör - de vill kanske inte berätta?? Tur jag inte har ngn vän som förföljer mig så med frågor....
  • Dixie
    vcent skrev 2017-02-10 23:37:21 följande:

Som sagt så tog jag bara vgd som exempel..

jag förföljer ingen.

Skickar man sms en gång i halvtimme så är man både jobbig och förföljer sina vänner - uppenbarligen vill de inte svara så låt dem vara!
  • Dixie
    LAzon skrev 2017-02-10 23:40:06 följande:

Och jag läste "var god dröj" ???????????????? tur ingen skriver förkortningar till mig...!

Vad lustigt det hade varit - du sitter och väntar på att de ska återkomma och de undrar varför du aldrig svara...
  • Dixie
    vcent skrev 2017-02-10 23:50:38 följande:

Jag gav ett exempel. Det kan handla om flera timmar emmelan istället. Och vissa frågor finns inget "vill" eller "vill inte" svara, vissa frågor SKA man svara på. Vgd var bara ett exempel, så alla som påpekar nått om det borde lära sig tänka eller dö...

Och nu kommer den bästa delen av allt!!!

Alla som inte svarar på frågor hur många gånger man än ställer dom blir jättesura när man inte svarar på "vgd" eller inte kommenterar ett sms med "ok" OAVSETT om jag läst smset eller inte.

Vilka frågor "ska" man svara på och varför umgås du med dessa personer om de är så irriterande? Låter mer som du inte riktigt fixar sociala koder eller kan läsa av folk korrekt...
  • Dixie
    vcent skrev 2017-02-10 23:59:46 följande:

Kan jag visst! Alla jag känner säger att jag är bäst p att läsa av dem.

Och jag ska alltså enligt dig sluta umgås med folk för att de ibland inte förstår allmänt hyfs och inte svarar folk på frågor. Du verkar ju ha en bra bild av detta....

Om du är så irriterad på folk förstår jag inte varför du umgås med dem - de verkar ju tycka du är jobbig annars hade de väl svarat på dina frågor! Det låter som du skickar massor av sms hela tiden och det låter inte som mottagarna uppskattar all din kommunikation, så att du är bra på att "läsa av folk" tvivlar jag på.
  • Dixie
    vcent skrev 2017-02-11 00:13:20 följande:

Tycker det är rätt tydligt att ingen som svarat i tråden har förstått något alls av vad jag skrev i början.

Jodå, vi förstår - men håller inte med dig - och jag förstår att det är jobbigt för dig att inse - men det verkar tydligt att du inte riktigt kan hantera det sociala spelet - men det är väl bra att du nu fått svar på frågan varför folk inte svarar dig - de tycker du är jobbig som hela tiden skickar frågor och inte ger dig om du inte får svar!
Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!