Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!

Får man inte svar på sina sms så kanske man ska fundera på om personen kanske inte har tid,lust eller ork att svara just då.
    Att då fortsätta kräva svar blir bara irriterande för den som får sms:en.

Att önska livet ur sina vänner eller hota med att begå självmord bara för att man inte får svar känns bara fånigt.

Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Folk_är_efterblivna) skrev 2024-01-25 15:20:25 följande:
    För mig har det med normal vanlig hövlighet att göra. Anser man sig inte ha tid att svara eller inte orkar eller vill så är det inte så jättejobbigt att lämna en kort kommentar om det. Annars så kan man vara uppriktig om det är så att man inte alls vill ha med personen att göra.

Folk som ofta säger att de inte har tid brukar ha ganska mycket tid när det kommer till kritan, ofta bara lama ursäkter.
    Tycker du det är hövlighet att hota med självmord för att man inte får svar också?
    Jag skulle ärligt talat tröttna på en person som börjar sms:et med en förkortning och sen är så desperat efter svar på det att h*n skriver en massa frågetecken som man förväntas svara på.
    Och sen hotar med självmord på det.
  • molly50
    Anonym (Folk_är_efterblivna) skrev 2024-01-25 16:03:19 följande:
    Just att hota med självmord är väl det enda jag reagerar negativt på med TS text (ja, tråden har några år på nacken), men jag tror att flera av oss är väl bekanta med att ställa frågor i all vänlighet på t.ex. Facebook för att bara mötas av ignorans. Jag reagerar på själva det ignoranta beteendet.
    Det kan väl finnas legitima orsaker till att man inte svarar på en gång?
    T ex att man är på jobbet,inte har tid,eller andra saker som man prioriterar framför att svara på sms.
    Det behöver inte handla om lathet eller ovilja som du och TS försöker få det till.
  • molly50
    Anonym (Folk_är_efterblivna) skrev 2024-01-25 16:52:49 följande:
    Men om man ställer en fråga i all vänlighet och inte har för avsikt att störa, vad är då problemet? Om jag t.ex frågar om en gemensam bekant som inte varit anträffbar på länge, och undrar om något har hänt denne, skulle inte du också så uppfatta det som ignorant om personen inte svarade? Jag kan hålla med om att TS kanske inte var helt seriös, det är själva beteendet i sig jag reagerar på, att behandla folk som luft,, även om deras intentioner inte är "suspekta".
    Har man en sådan fråga så ringer man väl till någon man vet känner den personen hellre än att skriva på sociala medier?
    Jag hade hellre svarat på en sådan fråga via ett telefonsamtal än på sociala medier.
Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!