• Anderssonaandersson

    Phantom of the Operah - slutet

    Hej,

    Jag har tittat på musikalen Phantom of the Operah men blir inte helt säker på hur det hela slutade, är det någon som kan förklara? :)

    Det gäller alltså musikalen och inte filmen...

    Tack!

  • Svar på tråden Phantom of the Operah - slutet
  • Aniiee

    Tydligen fick det ett för mycket h på slutet =P

    Slutet är medvetet aningens disambigous. Ingen är riktigt säker på hur det slutar. Inte ens jag, och jag har sett den där förbaskade musikalen säkert 15 gånger.... =P (finns säker de som sett den 15000 gånger)


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • HippHipp
    Aniiee skrev 2017-02-11 23:17:48 följande:

    Tydligen fick det ett för mycket h på slutet =P

    Slutet är medvetet aningens disambigous. Ingen är riktigt säker på hur det slutar. Inte ens jag, och jag har sett den där förbaskade musikalen säkert 15 gånger.... =P (finns säker de som sett den 15000 gånger)


    Precis samma här! Slutet är helt klart inte helt klart...
  • Aniiee

    Ser att jag skrev totalt fel... disambigous betyder så klart motsatsen till vad jag SKULLE skriva..... Skyller på feber idag med....


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Carambolan

    Man måste väl ändå väga in att den på sätt och vis börjar med slutet? Rent kronologiskt då.

  • strangertown

    Christine infriar Fantomens längtan efter kärlek genom att kyssa honom, detta förändrar honom och han inser att han i gengäld måste låta Christine gå - med Raoul. Det gör hon men kommer tillbaka och lämnar tillbaka ringen hon fick av honom, en symbol för att verkligen släppa taget om henne.

    Men sångens gåva och musiken tar Christine med sig vart hon än går. Raoul och Christine tar båten tillbaka över sjön medan Fantomen undflyr den annalkande mobben genom ett teatertrick och försvinner genom sin tron, dock ligger masken kvar när Meg Giry når fram till tronen.

Svar på tråden Phantom of the Operah - slutet