• Alexi

Någon som varit på Fritidsresor/Tui family life Playa Feliz (Gran Canaria)?

Alla erfarenheter, bra och dåligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-12 07:52
    Menar hela resorten på Bahia Feliz, inte bara just den del som heter Playa Feliz.

• Svar på tråden Någon som varit på Fritidsresor/Tui family life Playa Feliz (Gran Canaria)?
  • Dementoria
    FruNyfiken skrev 2017-02-12 16:23:28 följande:
    Absolut, både på plats flera gånger och efter hemkomst! Eftersom det var personers uppträdande, tyckte de inte att de kunde göra något. Jag fick intrycket av att personalen var ganska uppgivna.
    Vid slagsmålet på lekplatsen ringde de efter polis.
    Vi har hela tiden fått till svar att enligt beskrivningen så är "poolområdet och hotellet livligt". Livligt är inte rätt beskrivning, tycker jag
    Det låter fullkomligt vidrigt. 

Jag reser aldrig charter just pga sådant här. Jag förstår att detta måste ha varit något av det mest extrema men ändå. Vågar ni resa charter igen efter detta?
  • FruNyfiken
    Dementoria skrev 2017-02-12 16:28:44 följande:
    Det låter fullkomligt vidrigt. 

Jag reser aldrig charter just pga sådant här. Jag förstår att detta måste ha varit något av det mest extrema men ändå. Vågar ni resa charter igen efter detta?
    Nja, jag vet inte. Resa med TUI tror jag inte att vi gör. Vi har varit på flera Family Life med Fritidsresor bl.a. Samos och Sardinien och det har verkligen varit bra!
    Problemet vi har, är att vi har tre barn. Om vi reser reguljärt så är det få hotell som tar fem personer i ett rum, utan vi måste ha två rum vilket gör hela resan dyrare.
    Med små barn har det varit enkelt att resa med charter, även om vi inte enbart reser så.
    Vi har , som sagt, aldrig varit med om detta förut. När vi åkte till Mallorca i augusti, valde vi ett vanligt lägenhetshotell just för att slippa en massa skräniga resenärer. Vi har aldrig tidigare fått göra det.
  • Dementoria
    FruNyfiken skrev 2017-02-12 19:06:06 följande:
    Nja, jag vet inte. Resa med TUI tror jag inte att vi gör. Vi har varit på flera Family Life med Fritidsresor bl.a. Samos och Sardinien och det har verkligen varit bra!
    Problemet vi har, är att vi har tre barn. Om vi reser reguljärt så är det få hotell som tar fem personer i ett rum, utan vi måste ha två rum vilket gör hela resan dyrare.
    Med små barn har det varit enkelt att resa med charter, även om vi inte enbart reser så.
    Vi har , som sagt, aldrig varit med om detta förut. När vi åkte till Mallorca i augusti, valde vi ett vanligt lägenhetshotell just för att slippa en massa skräniga resenärer. Vi har aldrig tidigare fått göra det.
    Jag har också tre barn och när vi åkte 5 personer brukade vi hyra hus i stället. Det blev fantastiskt bra, mycket bättre än hotell faktiskt. Som ett tips!
  • Marten
    FruNyfiken skrev 2017-02-12 13:25:40 följande:
    Vi har rest med Fritidsresor i många år, så det är inte resebolaget som jag har invändningar emot. Jag har egentligen heller inget emot själva hotellet och närområdet. Vi bodde i lägenhet på Tres Vidas och det var verkligen fina lägenheter och ett mycket lugnt område. All inclusive var prisvärt och helt ok.
    Det vi hade problem med var, hur man nu ska utrycka det, de boende på hotellet. Det vill säga fulla, gapiga och oförskämda engelsmän. Jag kan inte komma på något bättre sätt att beskriva det på. För oss blev det en fullständig chock, vi har aldrig varit med om något liknande och vi reser ändå två-tre gånger per år.
    Ljudnivån vid poolområdet, vid hotellet och i bufférestaurangen var fruktansvärd! Vi försökte att äta antingen precis vid öppningen eller strax innan stängning, för att slippa de värsta. Vuxna människor som knuffades, skrek i restaurangen, knuffade bort barnen från barnbuffén. Helt otroligt! Det gick inte att ta ett bord, lämna bestick och dryck och gå för att hämta mat; då hade någon tagit bestick och dryck när vi kom tillbaka. En man sträckte ut handen och tog bröd från min tallrik när jag gick förbi. Vi stod i kö för att hämta pannkaka och när de ställdes fram kom en man, gick förbi hela kön och tog hela fatet med pannkakor och gick. En av de första dagarna satt vår femåring kvar vid bordet när vi andra gick och hämtade mat. När vi kom tillbaka hade en vuxen man vickat stolen så hon ramlade i golvet och tagit bordet till sig och sin familj. Hon satt på golvet och grät när vi kom tillbaka. Jag har aldrig varit med om något liknande! Jag kan berätta hur mycket som helst om uppträdandena i restaurangen.
    På kvällarna var det sådant oliv vid baren och vid uppträdandena att vi inte kunde sitta kvar. Det blev slagsmål mellan vuxna män på lekplatsen!
    Likadant var det runt poolområdet. De satt och drack öl runt poolkanten och slängde plastmuggarna i vattnet. Helt plötsligt simmade man i en massa muggar.
    Jag vet inte om engelsmän ofta åker till Gran Canaria och att det är därför vi aldrig stött på dem utomlands, eller om det är det faktum att Fritidsresor gick in i TUI som bl.a. består av engelska Thompson som gjort att Fritidsresors hotell inte längre består av skandinaviska gäster.
    Vi åkte till Mallorca en månad senare, också med TUI och det var en helt annan upplevelse. Men efter semestern på Gran Canaria är vi lite tveksamma att resa med TUI igen.
    Jag vet heller inte om det alltid är så här på hotellområdet. Vi var där i juli så det är ju högsäsong, kanske ser det annorlunda ut vid andra tidpunkter.
    Vi var där för 5 år sedan och de engelsmän som var där då betedde sig erbarmligt men det var inte så många. Har försämrats betydligt över åren.

Trist att er semester blev förstörd.

Länka ert inlägg till Fritidsresor... Kanske att ni kan då ersättning i efterhand.
  • vi och pyret

Hej,

Vi kom precis hem därifrån. Vi bodde i lägenheter på playa feliz, men som sagt så kan kan man röra sig fritt mellan de 4 hotellen som hör ihop.

Tycker det var lugnt och skönt på det stora hela. Restaurangen på vårt hotel var lugnare än den på orkidea så vi åt middag där och lunchen på orkidea då det var lugnt där vid den tidpunkten. Överlag bra al inclusive, men det blir ju aldrig liks gott som på en al carte restaurang:) Såg ingen fylla,bråk eller oförskämdheter någonstans som någon ovan nämnde.

Poolområdet var lugnt och gott om plats ( tror det var mer folk uppe vid orkidea där barnpoolerna fanns).

Mycket aktiviter och reseledarna gick in för det med 100% energi:)

Fråga gärna om du undrar ngt!

• Tessan989

Jag håller med om att Playa Feliz är bästa hotellet på området! Lugnt och helt ok mat i restaurangen. Men ta för guds skull All inclusive annars blir det dyrt. Vi gick till Orchidea på kvällen när vi skulle titta på showen och det var i en annan del för skandinaver (inte där alla engelsmännen var). Så det var trevligt! Missa inte att boka bord på a la carte restaurangen (ingick gratis en gång per vecka i all inclusive priset). OBS att bussen går precis utanför området. Åk till Mas palomas och bada på super fin strand, eller San Augustin som bara är 7 km därifrån.

• Tessan989

Och passa på att gå på roliga träningspass när barnen är på barnklubben, allt ingår ????.

• Alexi
    FruNyfiken skrev 2017-02-12 13:25:40 följande:
    Vi har rest med Fritidsresor i många år, så det är inte resebolaget som jag har invändningar emot. Jag har egentligen heller inget emot själva hotellet och närområdet. Vi bodde i lägenhet på Tres Vidas och det var verkligen fina lägenheter och ett mycket lugnt område. All inclusive var prisvärt och helt ok.
    Det vi hade problem med var, hur man nu ska utrycka det, de boende på hotellet. Det vill säga fulla, gapiga och oförskämda engelsmän. Jag kan inte komma på något bättre sätt att beskriva det på. För oss blev det en fullständig chock, vi har aldrig varit med om något liknande och vi reser ändå två-tre gånger per år.
    Det låter ju otroligt trist! Svårt att värdera informationen för mig dock, eftersom man inte vet om det var extrem otur för er, något som skedde bara då, eller som sker hela sommaren eller hela året. Jag ska fråga Tui lite om det när jag så småningom tar kontakt med dem för mer info i allmänhet.
  • Alexi
    vi och pyret skrev 2017-02-12 21:04:07 följande:
    Hej,
    Vi kom precis hem därifrån. Vi bodde i lägenheter på playa feliz, men som sagt så kan kan man röra sig fritt mellan de 4 hotellen som hör ihop.
    Tycker det var lugnt och skönt på det stora hela. Restaurangen på vårt hotel var lugnare än den på orkidea så vi åt middag där och lunchen på orkidea då det var lugnt där vid den tidpunkten. Överlag bra al inclusive, men det blir ju aldrig liks gott som på en al carte restaurang:) Såg ingen fylla,bråk eller oförskämdheter någonstans som någon ovan nämnde.
    Poolområdet var lugnt och gott om plats ( tror det var mer folk uppe vid orkidea där barnpoolerna fanns).
    Mycket aktiviter och reseledarna gick in för det med 100% energi:)
    Fråga gärna om du undrar ngt!
    Tack för ditt svar! Jag blir inte riktigt klok på de fyra hotellen. Jag tycker att det ser ut som på bilderna att Orqideas pooler är mycket större och att det är där restauranger och underhållning är, vill man inte bo där? Eller finns det all inclusive på alla ställen? Var höll barnaktiviteterna till? Är det nära att gå mellan hotellen?
  • Alexi
    Tessan989 skrev 2017-02-13 19:13:58 följande:
    Jag håller med om att Playa Feliz är bästa hotellet på området! Lugnt och helt ok mat i restaurangen. Men ta för guds skull All inclusive annars blir det dyrt. Vi gick till Orchidea på kvällen när vi skulle titta på showen och det var i en annan del för skandinaver (inte där alla engelsmännen var). Så det var trevligt! Missa inte att boka bord på a la carte restaurangen (ingick gratis en gång per vecka i all inclusive priset). OBS att bussen går precis utanför området. Åk till Mas palomas och bada på super fin strand, eller San Augustin som bara är 7 km därifrån.
    Jag frågar dig samma som till "Vi och pyret". Vill man inte bo på Orcidea, som har störst pooler osv? Hur är lägenheterna? Barnaktiviteter, hade ni det? Hur är stranden nära hotellet, badbar?
Svar på tråden Någon som varit på Fritidsresor/Tui family life Playa Feliz (Gran Canaria)?