Inlägg från: SelmaI86 |Visa alla inlägg
  • SelmaI86

Arg 8-åring

Har precis samma problem här hemma skillnaden är väl bara att jag har en pojke som fyller 8 i juni. Jag vet själv inte vad jag ska ta mig till ibland. Tror att problemet ligger i att det är barn med väldigt starka personligheter. Han har varit speciell redan från födseln. Han ser både äldre och är mognare än barn i hans ålder. Bäst i klassen och vill hela tiden ha nya utmaningar annars tröttnar han väldigt snabbt. Vi har tillåtit surfplattor och tv-spel obegränsat redan från start försöker hela tiden hitta sidor där han har nått och lära men sen en tid tillbaka spelar han mycket roblox. Detta har jag satt stopp för och han får bara spela det 1-2 timmar med införda spel dagar det har hjälpt jättemycket. Känner att just detta beteendet med att säga fula saker som sårar en och bli känslokall på nått sätt började då han började spela roblox. Kolla upp vad din tjej gör på paddan och sätt gränser. Då hon beter sig illa mot dig sätt upp regler och ta bort paddan några dagar som konsekvens och förklara att det blir straff helt enkelt. Min lugnar sig ganska snabbt och hittar på annat bygger lego mm.

jag vet att det känns helt hopplöst ibland, kan ju va så att dem går in i puberteten tidigare men tänk på att du inte är ensam. Du har säkert gjort allt för att hon ska få en bra uppfostran för det har jag och som du skriver har jag aldrig bettet mig själv så mot mina föräldrar eller någon annan. Acceptera att alla är olika och vi får hålla tummarna att det är en fas som ungarna går igenom. För just nu kan vi inte göra mer än prata med dem om vad som är rätt och fel och sätta gränser. Lycka till!

Svar på tråden Arg 8-åring