Inlägg från: amira22 |Visa alla inlägg
  • amira22

Bränner 3000 kval varje dag.

Hej jag har bara en fråga förstår inte riktigt hur man räknar för att gå ner i vikt på ett hälsosamt och bra sätt iq dagsläget bränner jag 3000.

Ska jag ta 3000 minus det jag äter eller hur ska jag räkna för att gå ner i vikt ?

Nu äter jag ca 500-700 kcal

• Svar på tråden Bränner 3000 kval varje dag.
  • amira22

Jag förstår inte så jag ska alltså äta upp det jag tränar sen dra minus ? Förlåt om jag verkar trög men tycket det är lite komplicerat.

Jag bränner 3000 kcal varje dag är en aktiv 4 barns mamma. Och tränar 5 dagar i veckan .Men vill gå ner 10 kg, M en på ett hälsosamt sätt därför jag undrar hur man räknar? Jag har ett sånt band man har på handledern därför vet jag hur mycket jag bränner står att jag går 13 km och 27.0000 steg .

• amira22

Jag har på mig bandet hela tiden förutom när jag dushar gör samma rutin varje dag tränar 6 dagar i veckan är på gymmet minst 3 timmar per dag sen utöver det är jag aktiv promenerar affären tex vart jag än ska. När jag väl är hemma så har jag då mycket att göra så du blir det att jag rör mig minst 3 timmar, till Sen när barnen kommer blir det mera att göta. Mitt band är pålitligt det är ett dyrt och som mäter nästan etxakt märket fitbit.

Nej j jag gissar inte brukar läsa av bandet varje kväll vid 23 för 00.00 brukar den ställas om på 0 nu är klockan liksom redan 13 . Och redan jag är uppe i 7000 steg Och jag glömde att ha den på mig fördra 2 timmarna då jag övningskörde nu på morgonen

Jut nu räknar jag kcal och ligger max på 700 kcal per dag känner mig pigg glad ätit så här ett bra tag nu undrar bara hur man räknar .

• amira22

Kjell hej tack för ditt svar jag har haft bandet i ca 2 månader varje dag och dom dagarna jag tränar och gör samma rutin vid 23 när jag är klar för dagen med allt så står det 27.000 steg och mellan 2800 kcal och 3000 pendlar några 100 gram mellan dagarna men jag är väldigt aktiv sitter aldrig vilar bara när jag sover ????

• amira22

Ostpaj jag vet inte vad det är som gör mig så aktivi alla som känner mig och min mamma brukar bara säga hur orkar du haha jag tror jag har adhd liksom jag kan inte sitta stilla även om kroppen ofta känns trött så pushar jag mig just nu äter jag mycket grönt och soppor med mycket näring i

• amira22

Jag kan lägga ut en bild av mig band i slutet på dagen så ni tror mig ????

• amira22
    ostpaj skrev 2017-02-13 13:06:48 följande:

För att jag skulle bränna 3000 kalorier skulle jag behöva cykla på en motionscykel i lagom tempo i 6 timmar eller eller spela fotboll i 5 timmar, ungefär. Två nutrilettshake på det.. tja. Funkar det så, grattis! :D

Just nu är jag på gym och tränat konditon sen halv 12 och ska hålla på minst 1 timme till. Sen allt annat som ska göras så ja kommer kanske är för aktiv inte vet jag men jag själv tycker det är normalt
Svar på tråden Bränner 3000 kval varje dag.