• Orkide

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

LeiaBus2010 skrev 2017-03-16 17:37:39 följande:
    Jo det vet jag

Blir bara inte klok på varför jag knappt blöder. Visst är det skönt. Men man tänker ju att något inte står rätt till när det bara kommer "gammalt blod" och inga större mängder.
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Ska du inte boka tid till gyn då?
  • Orkide

Idag har jag varit på spolning. Får fortsätta med letrozol sen, dubbeldos.

Hur går det för er?

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-03-24 17:14:02 följande:
    Vad skönt! Gick spolningen bra?

Jag är på ÄL+2 här. ÄL kom på CD13, skönt min cykel funkade utan stimulering. Så nästa helg vet jag ju ev om uppstarten med ivf blir som planerat...som jag gissar den blir. Men oavsett var det faktiskt skönt med en månad utan extrahormoner, har mått riktigt bra och känt mig gladare.
    Jo spolningen gick bra. Lite obehagligt var det dock.

Vad skönt att kroppen har fungerar som den ska och att den har fått återhämta sig en månad utan tillskott av hormoner Inte långt kvar nu tills ni börjar!!
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:36:51 följande:
    Idag på ÄL+9...har jag fått ett svagt positivt på Testlagrets..,jag är i chock, började darra och gråta. Helt galet. IVF skulle ju starta nästa vecka...
    Men vad har jag missat! Härligt jobbat. Grattis! Super härligt!!!
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-03 20:14:57 följande:

Hej tjejer!

Någon mer som tempar?

Man ska ju få en ökning efter äl. .. Idag fick jag en dipp? !?!?! Blev skitledsen...

Jag hade glad gubbe två dagar i sträck. (Gröna plus på bilden? Sedan dess har det varit minus..m sen i söndags... så jag var helt säker på att tempökningen skulle ske idag.. nu blir jag orolig att jag inte ens haft någon äl...

Jag tycker verkligen att du ska kolla upp din äl. Ägget kanske aldrig släpps utan återbildas och därför får du ingen mens. Kram
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 20:26:03 följande:
    Åh.. fy va jobbigt. Håller tummarna stenhårt att läkaren har rätt <3

Jag var tvungen att kolla i eftermiddags pm mitt svaga verkligen var ett plus. Och det var det!

Gravid 1-2

Så nu kom nästa orosmoment. .. kommer det STANNA? Kommer det vara friskt? Med mera

.. men ska försöka tänka att vi väntar barn. Inte missfall. ..
    Men guuud så kul!!!! Jättegrattis!! Woho!
    Sprid nu lite gravidbaciller.

Tyvärr är mensen på ingång. Hoppas den gör det snarast så jag kan påbörja dubbelkur letrozol.
  • Orkide

Här kom mensen idag. Så två dagar kvar till det är dags att börja dubbelkur med letrozol!!

• Orkide
    brennaV skrev 2017-04-21 11:04:09 följande:

Nu har vi träffat gynekolog. Inga graviditetsrester kvar. Hon kunde se något blodflöde i livmodern som skulle kunna vara en polyp. Men för att se det gör man undersökning 10 dagar efter menstruationens första dag. Hon kunde se en äggblåsor på 24,9 mm. Vi 25 mm släpper ägget. Hon rekommenderade oss att vänta 1-2 menscyklar för min kropps skull. Men vet inte hur jag ska göra. Blä.

Hur hade du gjort?

Er problematik verkar inte vara att bli gravida utan snarare att behålla graviditet. Så hade jag varit i er sits hade jag avvaktat som gyn sa.
    Vi har försökt bli gravida i över två år med ett missfall och vi hoppar inga månader.
  • Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-04-29 08:34:41 följande:

okey det är ju bra att ni får sån hjälp!

Här kom mensen! :(

Näe bläe fy vad trist!!! Kram!!

Här fick jag glad gubbe på ät test så när barnen lagt sig ikväll så vet vi vad vi ska göra hehe.
  • Orkide
    Anonym (bag) skrev 2017-04-30 09:24:53 följande:

Utsäkta min okunnighet, är det något speciellt allmänt känt tillstånd att det är ectra svårt att bli gravid efter just två graviditeter?

Nej det blir inte svårare per automatik med nr 3.
    Mitt resonemang enligt mina egna erfarenheter är att om det är svårt att bli gravid med första barnet så är det svårast psykiskt. Att försöka med barn nr två är också jobbigt psykiskt. Att försöka med nr tre är jobbigt men inte alls lika jobbigt som när vi försökte med nr 1 och nr 2. Därför vill jag "deppa" i forumstrådar där man försöker bli gravid med nr ett eller två och har svårigheter.. hmm lite konstigt formulerat men förstår du lite av hur jag tänker...?
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...