Inlägg från: Anonym (Utmattningssyndrom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Utmattningssyndrom)

Utmattningssyndrom eller?

Hej! 

Jag diagnosticerades själv med utmattningssyndrom i slutet på februari efter nästan två månaders utredningar på sjukhuset.

Jag rasade helt i januari med yrsel, illamående, kontant känsla av ostadighet, minnesförluster, koncentrationssvårigheter, migrän, trötthet, ångest och en väldig oro bland annat. 

Skönt att se att man inte är ensam faktiskt. Jag har precis börjat orka "resa" mig igen och försöker ta promenader, åka till havet och göra saker jag känner ett lugn ut av. 

Hoppas ni mår så bra som möjligt och får den hjälp ni behöver! För jag vet själv hur hårt jag fick slita för att få rätt vård, och för att få hjälp.

Anonym (Utmattningssyndrom) skrev 2017-04-04 14:09:33 följande:

Hej! 

Jag diagnosticerades själv med utmattningssyndrom i slutet på februari efter nästan två månaders utredningar på sjukhuset.

Jag rasade helt i januari med yrsel, illamående, kontant känsla av ostadighet, minnesförluster, koncentrationssvårigheter, migrän, trötthet, ångest och en väldig oro bland annat. 

Skönt att se att man inte är ensam faktiskt. Jag har precis börjat orka "resa" mig igen och försöker ta promenader, åka till havet och göra saker jag känner ett lugn ut av. 

Hoppas ni mår så bra som möjligt och får den hjälp ni behöver! För jag vet själv hur hårt jag fick slita för att få rätt vård, och för att få hjälp.

livetibalansblog.wordpress.com  
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-04 15:54:22 följande:

Ensam är du verkligen inte, det är nästan läskigt hur många vi är.. Men ändå känner man sig väldigt ensam. Skönt att se att der går åt rätt håll för dig.

Tar en evighet ju! Jag orkar saker, men är mentalt trött, och fysiskt.. bevare mig väl.., men det är ändå bättre. Men ändå undrar jag nästan dagligen om jag nånsin kommer bli normal igen. :-/.

Ostadighetskänslan har jag kvar, men den kan ju också komma från rygg och nacke, som för mig gör ont dagligen.. Helt ur synk.

Väntar dock ännu på hjälp.. Har tid hos kuratorn efter påsk, känns väldigt slött och som att en massa tid slösas bort på denna väntan. Nästan så att jag är villig att börja med antidepp bara för att.. Sommaren är ju snart här

Usch stackare! Jag fick tid hos kurator, psykolog osv väldigt snabbt. Det är jag tacksam för. Det är verkligen så upp och ner från dag till dag.

Jag kör lätt över mig själv fortfarande, jag tror att jag mår bättre än vad jag gör :/ man vill ju må bra igen!

Läskigt hur kroppen bara kan sätta stopp.

Blir spännande med påsklov nästa vecka, sportlovet var hemskt då jag låtsas som att allt ör bra framför barnen.
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-04 20:00:30 följande:

Ja, hjärnan vill verkligen inte acceptera hur man mår! Jag vill ju så mycket! ...

Men det är väl det.. Jag har ju GAD så då finns ju stressen där hela tiden, svårt att vila sig från sig själv liksom.

Var glad att du fick tid snabbt, hade jag bott kvar i sthlm hade jag nog fått vänta max 3 veckor, inte 6 månader :,-D

Och visserligen har jag fått en tid hos kurator nu, men egentligen är det psykolog jag väntar på.. 6 månader till kanske? :-P

Herregud, att man ska behöva vänta så länge!! ???? Jag får dock panik på alla inbokade tider man har till läkare osv osv. Känner mig konstant stressad och alla saker man ska ha i huvudet hela tiden. Det funkar lixom inte :/

Ringde psykiatrin idag igen. Förstår inte hur svårt det ska vara att ge en person som ber om hjälp vård.. så nu är jag på botten IGEN.
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-05 17:41:03 följande:

Jaa du, man Känner sig långt ifrån viktig som människa när man får vänta så länge.. Dom tar in unga människor först och främst. Ok, så då eftersom jag är 35 så kan jag tydligen vänta en evighet. Jag behöver ju inte ett liv och min son behöver inte en bra mamma liksom.

Men ok...

Det är skit.

Jag vet hur det är. Jag glömmer ofta tider. Känns lite som min trademark..

Fast jag uppskattat dom tider jag ändå har. Läkartider kan vara stressiga dock..

Massage desto mindre

Läste igenom din blogg också!

Jag går omkrin och ör konstant rädd att jag missat något :P man får väl vara glad för den hjälp man får men pinsamt när det inte alls funkar
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-05 17:41:03 följande:

Jaa du, man Känner sig långt ifrån viktig som människa när man får vänta så länge.. Dom tar in unga människor först och främst. Ok, så då eftersom jag är 35 så kan jag tydligen vänta en evighet. Jag behöver ju inte ett liv och min son behöver inte en bra mamma liksom.

Men ok...

Det är skit.

Jag vet hur det är. Jag glömmer ofta tider. Känns lite som min trademark..

Fast jag uppskattat dom tider jag ändå har. Läkartider kan vara stressiga dock..

Massage desto mindre

Läste igenom din blogg också!

Vad roligt att du läste den! Vet hur svårt det är att läsa igenom en text :/
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-06 09:34:12 följande:
    Samma här, nästan konstant. Så fort jag märker något annorlunda på mig själv, något som någon annan bara skulle rycka på axlarna åt, så är jag direkt nere i det svarta hålet igen säker på att det är något allvarligt... Det är riktigt tungt. Just nu är det yrseln, den är.mkt tydligare och så upptäckte jag 2 vita fläckar på mina vader. Det var den veckan det.. -.-

Så jag har svårt att lita på det läkarna säger.

Just nu känner jag mig väldigt nere, det är svårt att känns något hopp alls att det någonsin kommer att bli bra..

Ja, det är ju viktigt att du känner att den psykologiska hjälpen du får ger något, annars måste du säga till. Fast det är jobbigt.. man vill ju inte klaga liksom..

Men jag gick på KBT i nästan ett år. Helt meningslöst. Hon följde allt efter punkt och pricka och det kändes inte som att det var utformat för mig, mer generellt. Sen när jag hade en period förra året och mådde dåligt, då tyckte hon att d3r var bäst att låta det gå över innan vi träffades igen..

Hade jag fått hjälpen jag behövde då hade jag troligtvis inte varit där jag är idag.

Men varför fick du inte hjälp när du mådde dåligt?! Låter ju inte klokt. 
    Jag tycker det jobbigaste är att man nu ska behöva kriga för att få hjälp ens, då börjar jag ifrågasätta mig själv om jag verkligen mår dåligt eftersom läkarna inte ens verkar vilja ta en seriöst? 

Sen att hela tiden få sjukskrivningar på 3 veckor, 4 veckor, 3 veckor igen, 4 veckor underlättar ju inte för mig eller min arbetsplats.  :/ Och det är ju inte direkt så att man vill sitta hos läkaren och be om en sjukskrivning eller en längre sjukskrivning. Det ska ju dom kunna bedöma vad som behövs. 
    Sist jag var hos psykiatrin sa läkaren där att " ja du har mycket att bearbeta osv så det här kommer ta tid" jag nämnde att jag tycker att det är jobbigt med jobbet att få så mkt frågor när jag är tbx osv och att jag bara sjukskrivs under korta perioder, känns som att jag aldrig kommer hinna återhämta mig, stressa ner och känna ett lugn men fick bara svaret om att jag ska släppa mitt ansvar för jobbet och det är deras ansvar att hitta någon som gör mitt jobb. Ja absolut men underlättar ju för dom om dom vet att och om dom ska ta in en vikarie för mig.. 

Vi kan ju peppa varandra :) jag känner mig också väldigt nere och min egna  bild av mig själv är helt borta. vet inte ens vem jag är längre. 

Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-06 10:51:31 följande:
    Nej fy.. jag tappade bort mig själv för länge sen. Jag var, för ca 6 år sen bara, en helt normal glad tjej som inte oroade mig över mkt. Sen hände en del grejer och jag fick barn och sen dess vet jag ingenting längre. Jag hade en plan som gick i kras så nu står jag och stampar och kommer ingen vart. Allt i livet är kaos, förhållandet med min sambo, som är världens goaste och har tålamod som få.. Men likväl känner jag inte samma för honom som han för.mig. Hur gör.man med det? Jag är ju beroende av honom nu då jag inte kan jobba och studierna ligger på is. Dessutom har vi barn ihop.

Jag vet vad jag vill ha för liv, känslor jag VILL känna, men hur kommer jag dit?!

Det är hemskt. Samtidigt inbillar jag mig hela tiden att jag har dödliga sjukdomar och annat skit.. Katastroftankar, brister ut i gråt ibland bara av att titta på min son. Rädslan att förlora honom kan också bli överväldigande.

Ibland funderar jag på om det är bättre att bara acceptera allt som det är och sluta drömma.. För det känns inte troligt att jag nånsin kommer dit jag vill vara.

Jag söker hjälp på alla möjliga håll, slösar pengar på meningslösa saker. Har sagt till min dr att jag inte klarar av det längre.. Men hon har tyvärr ingen makt över psykologin.

Bor på landet uppe i norrland nu så hjälpen är väldigt begränsad.

Och KBT terapeuten? Jadu, hon menade att mina tankar var inställda på katastrof vid det tillfället.. (hade fått ett tryck över bröstet och var under utredning, var så nervös och säker på att det var något allvarligt, var en stressad period innan så der var slutresultatet) så det fanns inget hon kunde göra förens jag mådde bättre.

Men hon hattade ju runt och visste aldrig vad hon gjorde. Det inser jag mer såhär efteråt.

Sjukskriven har jag blivit också. En månad, för att sonen ska få behålla sina timmar på dagis.. Jag har inte ens skickat in pappren ännu
    Men! Låter som att du har mycket att bearbeta och prata om. Jag vet hur det är, de tär inte lätt att separera när man har barn tillsammans, men ibland kan det göra nytta också. Så var det för mig. Jag och mina barns pappa hade iof ett förhållande som var helt ohållbart och omöjligt att rädda tyvärr. Efter att ha tänkt, pratat och analyserat så vågade jag lämna efter 1 år, du har ju rätt att få ekonomisk hjälp? 

Jag har perioder då min oro är värre, och när barnen var mindre hade jag en fruktansvärd oro att något skulle hända dom hela tiden, den ångesten och trycket över bröstet man kan få är inte lätt att leva med. 

Vad vill du med livet? Du måste nog vara egoistisk i det här och tänk vad du vill och hur du tror att du kan komma dit för att börja må bra? Jag tänker mer egoistiskt än någonsin just nu... Eller ja, försöker iaf :P

Jag ska försöka stå på mig nu i ett hopp om längre sjukskrivning nästa gång och inte få veckor i stöten, dels för att jag inte kan vila och komma i balans med mig när jag hela tiden känner stress över att jobbet hoppas att jag ska komma tillbaka medan jag känner hur mkt jag inte kan. Det är lättare för dom om dom vet att dom ska ta in en vikarie också. 

Idag hade jag två saker jag hade inbokat som jag var tvungen att gå på. Men jag funkar verkligen inte. Jag var iväg 1-2 timmar och idag har har varit helt kraschad sedan dess på soffan. Jag blir så frustrerad att jag inte klarar mer när jag vill kunna klara såna här vardagliga saker.

Hur får man tbx känslan av att något är kul också? 
    Anonym (Använd tekniken) skrev 2017-04-06 22:08:28 följande:

Om du har en smartphone och en almanacka, använd dem, på riktigt. Har larm för allt, när jag skall ringa med info inskrivet om vad jag skall tala om m personen jag ringer. Larm för barnens matsäckar, utvecklingssamtal, gympapåser och aktiviteter. När barnen skall hämtas. Osv.

En almanacka som jag uppdaterade varje kväll när det var som värst med vårdkontakter/jobbmöten och allt annat i livet. In med allt och använd teknoligin till din fördel!

Tack för tipset! :) måste testas!
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-09 11:30:54 följande:

Hej alla.. Hoppas ni och alla era nära och kära mår bra!

Vi var i Stockholm när det hemska hände.. Min son hade följt med sambon till jobbet i stan. Jag fick åka in och hämta dom med bil. Så jävla stressigt.. Hjärtat skenade och huvudet höll på att explodera. Men det gick bra, vi mår alla bra.

Men fy! Måste varit hemskt! Vi satt i säkerhet några mil från stan och följde på tv4play.

Skärrade?

Jag har varit riktigt kraschad i helgen.

Jag vill bara grina. Vill bara ligga i sängen men kan inte visa den sidan för barnen så tvingar mig upp & försöker spela normal. Hur gör ni andra? Märker era barn?

Jag har berättat för mina barn nu då dom haft så mkt frågor kring vad jag är för sjuk och varför läkarna intw gör något osv. Så jag kände nu att jag behövde lägga korten på borden.

Min minsta son är så klok. Han har tydligen märkt mer än jag sagt och berättat i skolan att mamma är sjuk, att det inte syns. Dom hade pratat om sjukdomar som inte syns, att man kan ha sjukdomar i huvudet. Då hade han sagt "jaha som min mamma". Lilla skrutt jag som trodde dom inte märkte något..
    Anonym (M) skrev 2017-04-07 08:51:07 följande:

För mig var det extremt tydligt att det var utmattningsdepression det handlade om när jag en dag på jobbet kände "jag måste härifrån". Det fanns inget alternativ till att följa den rösten längre. Jag hade fått signaler från kroppen i måånga år men totalt struntat i dom, sånt hade inte jag tid med och det kan ju stämma under vissa perioder men det var ett dumt beteende minst sagt. Skall man ligga på gränsen så skall man hålla utkik efter indikationer som berättar att nu ligger du för nära men pressar man undan dom under lång tid så normaliseras situationen. Och man kan driva sig ännu lite hårdare i en tid till.

Se till att ändra på ditt liv i den mån det går, lås inte fast dig vid hur saker "måste" vara, status osv. Terapi var nyckeln för mig till att kunna tänka om. Det behövdes eftersom mitt sätt att driva mig själv hårt framåt funkade bra i många år men jag kunde inte själv se något alternativ när det inte gick längre. Och den starka ångesten jag till slut fick lättade genom terapin.

Lycka till!

Jag ska till psykiatrin igen i slutet på april. Kag längtar för nu måste jag ha hjälp. Jag går sönder totalt snart. Och jag fortsätter att köra över min kropp... måste få hjälp så hoppas jag får det.. vill bara gråta och skrika rakt ut. Hela jag gör ont typ..
    Anonym (Utmattad) skrev 2017-04-10 16:17:07 följande:

Får ni några förkylningssymtom som kommer och går?

Jag kände mig konstant "sjuk" hela hösten, kände mig febrig men inget som riktigt bröt ut trodde jag. Men har hört att man är mer känslig för att få förkylningar osv.
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-10 14:54:15 följande:
    Jag var nog mest skärrad, min son förstår ingenting tack och lov, men så fyller han bara 5 snart. För sambon tog det en dag att riktigt fatta..

Jag tror att jag har efterdyningar nu.. Jag fick aldrig nån riktig chans att reagera, var runt folk hela tiden och tycker inte om att gråta framför människor. Inga alls.

Vi kom tillbaka upp till norrland igår och idag när jag vaknade låg min puls på 95, var hos VC, men hjärtat mådde bra iaf. Obehagligt är det.. Trött som fan är jag.. Darrig. Tog ut mig ganska mkt i sthlm, gick på lekland med sonen, värken efter det har inte gått över ännu. Ont i ryggen hela tiden. Tryck över hela bröstet. Jag kommer aldrig i livet ur det här utan hjälp. Jag tar emot vad jah får. Nästa vecka onsdag har jag tid för kurator. Känns som en evighet tills dess just nu.

Vi mår nog lite lika du och jag just nu :-/.

Jag har också berätta för min son. Berättad eom stress och att hjärnan tänker så mkt att man blir trött. Han förstår litegrann, men brukar själv säga att han är trött och yr. Helt slut och utmattad har han sagt nån gång också. Der gör mig väldigt ledsen.. Jag försöker bete mig så normalt jag kan, men barn ser igenom illusioner.

Så jävla less. Dessutom har jag fått en massa akne på hela ryggen! Snart är der sommar! Jag vet inte vad jag kan se fram emot...
    Skönt att han inte förstår! Min 11 åring satt som klistrad framför TVn och jag tänkte bara på hur glad jag är att han inte går i skolan inne i stan. 
    Skönt att hjärtat mådde bra! Men så obehagligt hur kroppen känns när den verkligen säger ifrån. 

Min minsta son och jag var ute med hunden igår och jag frågade vart han ville gå "till hamnen för havet är lugnande mamma".. Vet inte om det var en pik mot mig eller att han ville ha lugnet. Men så underbart hur dom tänker. 

Jag är sjukt less på allt. Jag vill så mkt men kan så lite! Vill vill vill! 
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-11 18:29:19 följande:

Haha, inte pik tror jag.. Han kanske hade dig i åtanke eller så tycker han bara det. Fint iaf .

Vill vill vill! Ja, visst är det frustrerande! Men der går.. Man får ha tålamod. Förhoppningsvis kommer något bra ur allt detta, men det känns inte så troligt just nu..

Ska säga åt kuratorn nästa vecka att hon får ta upp med min dr att skicka in mig på hälsohemmet snarast.. Orkar inte vänta längre. Tänkte hälsohem och antidepp. Why not liksom, fast jag är emot medicinering, men det är bara för att jag är orolig för biverkningar.. Fast å andra sidan så känns livet som en enda stor biverkning nu ändå..

Jag hoppas man kommer ut starkare än någonsin så småningom efter det här :) och klokare.

Men nu mitt i det känns det helt hopplöst..

Jag har slutat med min medicinering, mådde inte alls bra av dom och märkte ingen skillnad trots ökade doser osv. Men är däremot beroende av Imovane så vill varna för såna sömntabletter.

Gav mig fan på att sova utan inatt men efter 2 timmar i sängen med världens ångestattack gick pojkvännen och hämtade en och jag kunde somna.. :/

Vad är hälsohem? :)

Tycker lite problemet är just nu att jag är helt matt.. vill ingenting men man måste ju, frukost, lunch middag ska ju göras och vill inte att barnen märker för mkt av hur jag mår så jag låter mig Inte vila.. blir knäpp! Skulle bara vilja åka iväg och rymma från livet och alla krav och måsten, känns inte som att man någonsin kommer bli frisk annars.. :/
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-13 09:35:33 följande:
    ... och det är därför man åker till hälsohem .

Man kan väl också kalla det för Vilohem. Visserligen har det olika syften, men för sådana som vi passar der namnet utmärkt. Jag ska dit i 5 veckor på ett stresshanteringsprogram. Då får jag samtalskontakt, yoga, mindfulness, sjukgymnastik, föreläsningar, lika olika aktiviteter, det finna ett spa, massage osv. Vegetariskt kost med fisk 3 ggr/vecka. Helt enkelt ett ställe att koppla av på och lära sig hantera sin stress .

Det förutsätter dock att man kan vara borta 5 veckor.. Och det kan tyvärr inte alla .

Såg på nyheterna igår om en alpackafarm som ska vara väldigt bra mot stress, en helg där kanske vore nåt

Jaa, jag har också fått förslag på sömntablett, men har avstått just pga beroende.. Min sömn går ju upp och ner, just nu sover jag rätt ok. Givetvis har jag jobbiga nätter också, men dom får jag bara acceptera. I annat fall har jag Lergigan och Oxascand om der behövs. Fick du prova Lergigan? Enligt min läkare är det det första man ger mot sömnbesvär orsakade av ångest, iom att dom inte är beroendeframkallande.

Matt är jag också.. Och klen. Och yr! Speciellt första halvan av dagen. Det kändes lite bättre ett tag, men efter helgen är jag tillbaka igen. Det är så tufft att kämpa vidare när man saknar tron på att man någonsin kommer bli normal igen..
    Det är kanske något jag ska diskutera med min läkare då, för såhär kan jag inte fortsätta om jag någonsin vill må bra igen känns det som.. 

Nej jag fick först attarax och sen gick dom över på Imovane. Jätte dumt. Det måste jag också ta tag i så småningom dom nämnde det redan för ett år sen att jag borde gå på "sömnskola" för att vänja mig av med dom. Men hade ju inte tid att ta tag i det då. Nu har jag det ju dock men en smäll till orkar jag nog inte. 

Ska försöka ta mig ut på promenad idag, varit mest still hela veckan. Behöver bli trött i kroppen men känner mig så sjukt tung, att gå upp för trappan hemma gör mig helt slut.. 

Klarar du av miljöer där det händer mycket? Mataffärer, center, trafik osv? Jag kan verkligen inte fokusera min blick och känns som hela jag ska rasa i såna miljöer. Kan inte ens skrolla på mobilen utan att tappa fokus med ögonen lr hur man ska förklara det.. 

Heja oss! :) Vi kommer komma ur det så småningom! 
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-13 22:15:34 följande:

Men! Vila är också bra. Så känn dig inte tvungen att gå på promenad!

..var tvungen att få med det..

Ja usch dom senaste dagarna har jag inte gjort annat än att sova och gråta, jag sover något helt vansinnigt mycket just nu. 

Igår vaknade jag 16, somnade om igen vid 20.00 och sov till 10.30 idag, jag är helt slut... Men är väl en del i processen att börja må bättre. ?

Haft sån vansinnig ångest också senaste dagarna så nu har jag fått Lergigan som fungerar. Och efter att ha fått den sover jag konstans känns det som..

Hur mår du? Hämtat dig efter Sthlm?

Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-19 23:34:20 följande:
    Så du fick lergigan till slut, vad bra..

Ja, det är en del av processen. Din hjärna är ju helt slut, lite trasig helt enkelt.. Så den går väl in i en repair-mode, alltså aktivera dig minimalt för det orkar den inte med. Det blir bättre. Sen så är ångesten en del av det också, det är ju svårt att acceptera hur man mår.. Det är ju bättre att du får sova än att du inte kan sova. Då blir det bara värre.

Har jag återhämtat mig? Jag vet inte.. Kanske efrer sthlm, men inget annat. Jag är ju trött hela tiden också, men kan inte sova på dagarna. Just nu ligger jag i sängen och hjärtat hoppar runt, så antar att jag har haft mkt inre stress idag..

Var hos kuratorn idag. Första ggn. Hon sa till mig att hon inte tror att jag är utmattad och bara trött pga hur jag mår i livet. Jaha, de kändes väldigt nonchalant..Hon har ju på intet sätt nån vetskap om mitt fysiska mående alls, knappt mitt psykiska, så det kändes faktiskt tungt när hon sa så.. Typ förringar mina problem. Sen sa hon att den vanliga väntetiden till hälsohemmet är ca 7-8 månader..! Så där försvann det också.. Jag har förtillfället inget att se fram emot. Vet inte nu hur jag ska bli bättre då jag inte känner att jag får hjälp från något håll.

Och du, du kommer att må bättre. Jag har gått igenom DN värsta ångesten i mitt liv. Den varade i en vecka innan det lugnade sig något, night alltså..Jag har ju GAD så ångesten är ju alltid där. Gråter kan jag göra närsomhelst, och jag föredrar ändå det gentemot apatin som kan komma.

Så hur tungt det än känns så är du där du är för att fin hjärna behöver det. Den stänger ner sådant som den nu inte tycker är viktigt tills den råkar ta upp det igen. Nånstans måste mamma hitta en acceptans, då blir det lättare med ångesten också. Det kommer att bli bra!!! <3
    Verkligen tack för värmande orden <3 Hoppas ångesten blir bättre snart.! Sover, sover och sover just nu.. Helt vansinnigt. Orkar inte ens ta ut hunden på tomten den här veckan så pojkvännen får sköta allt med honom. Tur att barnen inte är hemma den här veckan. :) Men är väl därför också, påsklovet tog hårt och kör ju på som vanligt när jag har barnen. Åkte in akut i måndags och det var den värsta upplevelsen i mitt liv kan jag ju lugnt säga, första läkaren gör är att nämna socialtjänsten för att jag kan behöva "mer stöd", fick sån sjuk panik av det och bara tanken på att deras pappa skulle få veta hur jag mår skulle inte vara bra för mig där jag är idag. Usch! så där satt jag och sa att allt är fint och att ångesten inte är någon fara.. 

Skulle gått till läkaren i morgon, har verkligen längtat efter läkarbesöket då jag mår så dåligt just nu plus att jag bara fick medicin fram till i morgon, men igår ringde dom och avbokade tiden pga sjukdom. Är så jävla less på vår vård! Så fick pinsamt berätta för jobbet att min sjukskrivning kommer skickas in sent, kul att sitta en vecka utan sjukskrivning känner jag plus att inte få den hjälp jag behöver.. Rädd för att det ska bli krångel med jobbet och försäkringskassan, men kan verkligen inte ta mig till jobbet just nu så får väl hoppas det löser sig. 

Jag förstår att det tog hårt på dig att hon sa så, men då tycker jag att du ska försöka få en ny kontakt för det där är en person du antagligen inte kommer öppna upp dig för.. Sjukt hur känslokalla dom kan vara och säga helt olämpliga saker. 
    Anonym (Utmattad) skrev 2017-04-20 12:45:33 följande:

Börjar med Sertralin/zoloft idag.. lite nervös då jag testat en rad olika mediciner redan. Måste få hjälp att varva ner så jag kan återhämta mig.

Håller tummarna för dig! Berätta hur det går :)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-21 17:45:27 följande:

Men helt galet ju! Varför kan dom inte bara sjukskriva dig på 6 månader?! Det är väl inget att krångla med! Tror jag det att det blir ännu mer stessande för dig, det är ju som att inte få tillåtelse att vila och då är det inte lätt! Lergigan gör en även väldigt trött, som biverkning också om jag minns rätt..

Får man fråga vad som hände i måndags?

Och sen tror jag inte att socialtjänsten har nåt med att göra att du är utmattad? Det verkar ju helknäppt. Det kan hända precis vem som helst! Gör dig på intet sätt en sämre mamma, bara lite tröttare.. :)

Och som svar på att du är trött nu efter påskveckan..Ja, man får betala för allt man gör.. SÅ frustrerande..

Sen angående att byta kontakt.. Nä, för det finns inga! Jag står på kö till psykolog, men det är låånga väntetider; så just nu får jag nöja mig med denna kurator eller ingen alls.. :( Sjukvården idag är inget att lita på längre.. det finns så mkt bra hjälp att få, men HUR får man det?? Allt får man göra själv, och inte ens då är det säkert att man hittar rätt.. Och man blir bara mer och mer trött och det känns mer och mer hopplöst..

Jadu jag ver inte dom pratade om extra stöd och hjälp i vardagen men det vill jag verkligen inte ha! I måndags hade jag sån ångest så jag inte kunde hantera det riktigt, var dum och tänkte att mina anti Depp skulle hjälpa men dom skjutsade ju bara på som jag förstod på läkaren så det var ingen höjdare men nu har det varit bättre i några dagar, har klarat mig utan lergigan :)

Har faktiskt bokstavligt talat bett om längre sjukskrivning än 4 veckor i stöten men det kan inte husläkarmottagningen ge enligt dom för då kan försäkringskassan tydligen börja krångla säger dom. Dom enda som kan ge sjukskrivning nu är psykiatrin och dom verkar ju knappt ha tid för en.. typ så jag funderar på att ta tjänstledigt bara för att slippa allt krångel som är just nu så jag slipper all underliggande stress om jobbet och när jag ör tbx och "jaga" läkarintyg typ. Känns som att dom inte tar en seriöst alls..

Jag fattar inte varför man inte får hjälpen man behöver ju snabbare dom ger den kan man ju komma tbx till jobb osv men nej man får verkligen kriga för att få hjälp.. :/

Hur går det med pulsen? Kommer du till ro?
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-22 13:04:20 följande:
    Tycker dom verkligen var ute på tunn is på akuten när dom sa så.. Känns inte som deras domäner för enbart ångest osv. Socialtjänsten.. hallå? Ska det får dig att må bättre?!

Pulsen är snabb än, det har kommit och gått.. Har olustkänslor i hela kroppen. Yrsel och svimfärdig nästan.. Vet inte om det är psykiskt eller fysiskt. Fy...

Ska till min dr nästa vecka Och se vad hon kan göra för mig, igen.. Har ju ingen annan att vända mig till. Min depression blir bara värre.. Men om jag känner min dr rätt kommer hon säga att allt är bra, utan prover, och be mig vänta tills psykolog hör av sig. Och nöja mig med kurator under tiden. Jag vet att min kropp är helt i obalans, hormonerna, binjurarna, sköldkörteln låg betydligt högre än det brukar, men fortfarande inom ramarna.. Vilket inte betyder nåt för alla är olika. Så helt hopplöst med andra ord.

Wow, det blir vekligen inte bättre...

Skönt att höra att du klarar dig utan lergigan iaf. Den starka ångesten kan inte hålla i sig för alltid . Lika trött ännu?
    Inte lika trött, men har en riktigt hektiskt vecka så har sån puls nu, antagligen av att jag känner mig så galet stressad.. :/ Sista jag ska utsätta mig för, allt snurrar verkligen något galet till och från och senaste dagarna riktigt illa.. Känns som jag ska svimma.. 

Men säg att du vill ha nya prover tagna för sånt kan få en att må och känna så väldigt konstig. 

Akuten var verkligen ett skämt och skulle aldrig i livet ställa min fot hos dom igen.. 
Svar på tråden Utmattningssyndrom eller?