Utmattningssyndrom eller?
Som rubriken lyder så vet jag inte vad som är fel på mig...
Symptomen nu är:
* svaghet och darrig i ben och armar, framförallt ben
* Trött trött trött...
* Ljudkänslig
* Känns som blixtrar genom huvudet ibland (dagligen dock)
*Stickningar i benen
*Rastlöshet i kroppen, jag måste liksom spänna mina muskler
* Spänd
* Yrsel yrsel..
* Sömnproblem.. vaknar flera ggr/natt.. obehag och ångest förekommer då och då
* Gråter i tid och otid
* Orkar inte göra mycket kroppsligt förutom en promenad nu och då
* Bomullshuvud
* Hjärthopp
* Ryckningar i kroppen
* Fumlig
osv osv..
Detta har pågått ett tag, men blev förkyld för ca 3 veckor sedan och efter det började svagheten och allt blev värre liksom..
Det andra har hållt på i allt från 2 år till 3 månader beroende på symptom.
Jag är livrädd nu att det ska vara något neurologiskt, typ ME eller MS. Altt aldrig få bli normal igen.. Att bli en dålig mamma..
Jag jobbar inte för tillfället och stress som jag haft/har beror inte på det, snarare personliga problem såsom oro. Mycket började efter att sonen föddes, rädslan att förlora honom, men jag känner mig även vilse i livet och har insett att jag är dödlig. Har utvecklat hälsoångest pga av allt detta och brist på bra hjälp..
Jag har tid hos neurologen imorgon och är rädd för vad han ska hitta. Eller att han inte ska hitta nåt och säga typ.. VI avvaktar i 6 månader och ser vad som sker.. Vet inte hur jag ska ta mig igenom det då :(
Jag vill egentligen bara att ni ska berätta om ni gått igenom nåt liknande, om ni känner igen något? Jag känner mig så ensam och rädd och vet inte vad jag ska göra..
Och skulle det vara utmattning hur länge kan man räkna med att känna såhär innan det blir bättre? (tänker mest på svagheten..)