Inlägg från: Anonym (Bartonella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bartonella)

Utmattningssyndrom eller?

Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-25 00:30:06 följande:

Usch.. Jag mår hemskt. Jag insåg precis att mitt hopp att må bra igen är borta.. jag tror verkligen inte det. Jag är så ledsen.. . Fy...

Om du blir sämre av fysisk ansträngning så är det troligtvis ME och/eller kronisk borrelia och co-infektioner.

En person med stressrelaterad hjärtklappning kan reducera stressnivåerna genom motion och på detta sätt bli bättre och bättre.
  • Anonym (Bartonella)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-25 09:01:02 följande:
    Fast ME..? Jag har läst på om det och känns inte så.. Nog för att jag är trött, men inte så trött. Sen vad jag förstått så känner man sig sjuk efter träning, ända upp till 24 timmar. Jag känner mig inte sjuk.. Jag blev bara trött några timmar efter, ungefär som jag blir oavsett. Borrelia har folk nämnt förut, men jag har inte haft en fästing sen jag var 6 år och jag kollar noggrant varje sommar, åt dessutom en dubbelkur penicillin förra året, andra kuren var stark och sådan man ger vid borrelia.
    Ja, då är det nog inte ME. Jag tror att man bäst känner själv vad som är orsaken till sina symptom. För de symptom som du beskriver kan vara orsakade av psykisk stress och/eller fysisk sjukdom. Så om du känner att orsaken är enbart psykisk så stämmer säker det!

Vad gäller fästingbett så är det inte alltid som det blir en röd ring trots att fästingen bär på smitta. Fästingar kan vara mycket små och man kan ha burit på en fästing utan att märka det. 
  • Anonym (Bartonella)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-26 10:37:18 följande:
    Ja, vem vet.. Proven visar inte borrelia iaf. Har jag sån otur vet jag inte vad jag gör.. Är ju sjukt stressad och har varit det i några år, så får försöka få bukt med det först och se..
    I Sverige erbjuds man bara vanliga Elisa-tester på VC. Om du haft borreliaspirocheter i din kropp en längre tid så får du inget poitivt resultat på IgM på dessa tester. Immunförsvaret går ner när det inte orkar jobba mot borrelian längre. IgM-testet mäter just hur aktivt immunförsvaret är mot borrelian och då syns det inte att man har borrelia. IgG visar om du haft borrelia någon gång, men även detta test kan visa negativt trots att du haft fästingbett.

Ett Western Blot-test visar vilka "bands" av borreliabakterier man har. Ett sådant test kan du kanske be att få ta?

Annars återstår att skicka blod till Tyskland för analys om du är nyfiken på om du har borrelia. Där finns olika testmetoder för kronisk borrelia och co-infektions.
  • Anonym (Bartonella)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-04-26 10:37:18 följande:
    Ja, vem vet.. Proven visar inte borrelia iaf. Har jag sån otur vet jag inte vad jag gör.. Är ju sjukt stressad och har varit det i några år, så får försöka få bukt med det först och se..
    Följande infektioner kan också ställa till en hel del oreda i hjärnan:

*TWAR (Clamydia Pneumonia)
    *Mycoplasma
    *Anaplasma (Erlichia)

Dessa kan man testa med IgG (här i Sverige) och se om man har haft vid något tillfälle. Be att få ut resultatet med siffror, inte bara pos eller neg eftersom gränsvärden ibland kan skilja sig åt laboratorier emellan.
Svar på tråden Utmattningssyndrom eller?