Utmattningssyndrom eller?
Blev inte så kort svar... :-P.
Har precis gjort glukosbelastning och väntar på svar. Morgonsockret låg på 6+ så jag är inte jättepositiv..

Blev inte så kort svar... :-P.
Har precis gjort glukosbelastning och väntar på svar. Morgonsockret låg på 6+ så jag är inte jättepositiv..

Jag hade en 'low' i helgen.  Men nu har den släppt lite.  Så nu har jag återigen bestämt mig för att inte äta medicin - i alla fall just nu. Fördelen med att vara mig är att de värsta dalarna i humör släpper rätt så snabbt. Men ja, trötthet och sömnproblem är här plus rastlöshet. Antar det är svag ångest som är rastlösheten.  
Det kan väl inte vara oväsentligt att förstå varför man mår dåligt?  Funderar hur din psykolog kan mena. Absolut är det ju här och nu som gäller. Jag brukar få bekräftelse i att det inte är konstigt att jag mår dåligt med tanke på vad jag varit med om. Av psykologen. När jag inser att jag inte mår bra av något så försöker jag ju förändra det för att må bättre. Det går typ hela terapin ut på att få mig att känna efter vad jag känner och mår bra och dåligt av och hur jag är som person i förhållande till andra människor. Men vi kan ju ha vad min psykolog skulle säga 'olika grundproblem' så din terapi kan ju vara annorlunda från min. Plus att alla psykologer ju jobbar olika. Går du i KBT? Jag går i psykodynamisk inriktad. Bara det är ju typ som natt och dag. Alltså KBT vs. PDT
 . Jag är inne i oeriod då jag tror jag sover bra, men icke. Kroppen och knoppen vaknar trötta. Troligtvis inte tillräckligt med djup sömn.
 . Jag är inne i oeriod då jag tror jag sover bra, men icke. Kroppen och knoppen vaknar trötta. Troligtvis inte tillräckligt med djup sömn. 

Magkatarr också...? Usch! Jag har nog alltid lite problem med blodsocker. Måste äta regelbundet annars blir jag helt slut,arg och orkeslös.  
Jag hade en bra period då jag sov hela nätterna. Fast blev inte alltid utvilad ändå. Är det inte bara så när man är utbränd? Nu började jag må sämre igen förra veckan, alltså mer deppig, så vaknar jag igen.. Men lyssnade lite på podd i morse så det är liksom inte total katastrof, mest irriterande att jag går åt fel håll. Vill bli bra nu.Idag sov jag lite på dagen för att kompensera. Så nu känner jag mig rätt så normal i skallen.  
Men svänger fram och tillbaka nu med medicin...varje kvart ny åsikt.    Vet inte om jag pallar detta mer att vara deppig och nere. Hur går dina funderingar?

Börjar med Sertralin/zoloft idag.. lite nervös då jag testat en rad olika mediciner redan. Måste få hjälp att varva ner så jag kan återhämta mig.

Jag dras nu med allergi symtom. Kliar och rinner i ögonen, kliande utslag, snuva som försvinner snabbt. Inte pollen tror jag dock, för det blir inte värre utomhus. Vad är det som händer med min kropp? Kommer mest på natten och lättar på dagen.  
Aldrig haft problem tidigare...

Mycket möjligt att det bara är ett icke relaterat problem så att säga. 
Ja hua vad less jag är på alla dessa symtom som utmattningen dragit med sig. Jag har varit sjuk i 13 månader och börjar tappa tålamodet, stundom också hoppet. Är så rädd att förbli såhär handikappad. Det är så skrämmande att vara så illa däran redan vid 27 års ålder. Min utmattning svänger mycket med, den följer liksom inget tydligt förlopp. Den ändrar sig, ibland går vissa saker bättre och sedan blir det jobbigt och annat fungerar istället t.ex. 
Kan du känna dig instängd? Idag är det sol och varmt ute, och jag vill bara gå ut och göra något i det fina vädret, men jag känner att kroppen vill vila. Då känner jag mig instängd, som jag sitter på sidan och kollar på livet.
 . Men det tar tid att återhämta sig. Speciellt då man mår så upp och ner. Mådde man bra psykiskt hela tiden  så skulle ju den fysiska återhämtningen gå så mkt snabbare. Jag vet ju inte hur din situation ser ut, i livet och så, om du har något som tynger ner dig än, för då kan det bli svårare. Har du provat att ändra kost? Eller äter du bra redan?
 . Men det tar tid att återhämta sig. Speciellt då man mår så upp och ner. Mådde man bra psykiskt hela tiden  så skulle ju den fysiska återhämtningen gå så mkt snabbare. Jag vet ju inte hur din situation ser ut, i livet och så, om du har något som tynger ner dig än, för då kan det bli svårare. Har du provat att ändra kost? Eller äter du bra redan?

Hej alla... Hur mår Ni? Hoppas att det går åt rätt håll.
Här är det både och. Men generellt är jag mkt stressad än. Har svårt att somna för det går  son elchocker från hjärta till huvud, precis när jag ska somna..  
Min läkare har slutat. Har fått svar från psykologen att jag måste vänta minst 3 månader till, fast jag står på prioriteringslistan. Det blir då 10 månaders väntetid. På hälsohemmet som jag fått remiss till är det 8-9  mån väntetid. 
Uppenbarligen är jag inte viktig nog..
Just nu är jag galet trött.
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu.

På dina symtom är jag rätt säker på att du dras med infektioner som satt sig på nervsystemet, en av dem är jag ganska säker på är borrelia. Tyvärr får de flesta utmattningsdiagnos eftersom kunskapen om dessa infektioner är liten.

Jag känner igen mig i symptomen.. jag har ME sen några år tillbaka. Vad tror folk att utmattning beror på egentligen? Har alla gått på det där om att det bara är yttte omständigheter och att man har mycket för sig?? 
 Hoppas att det bara är något tillfälligt för dig, verkar vara många som kan komma över "utmattning" till viss del och depressioner.

Så, jag har lovat att följa denna tråden hela vägen. Då är det på plats med en uppdatering då.
Sommaren kom och gick, jag mådde väl sådär. Stress och oro över olika saker, hjärtat väldigt mycket. Har gjort nu ultraljud och olika ekg och allt såg bra ut.
För ca 1 månad sen mådde jag rätt ok. Cyklade en mil och hade planer för hösten att börja simma och hitta deltidsjobb, sen kom yrseln smygande. Sedan tröttheten. Nu är jag så förbenat trött och yr. Känner mig sladdrig i hela kroppen. Igen. Känns som jag åkt tillbaks ett halvår..
Känner mig väldigt nedstämd pga allt detta nu. Att varje gång få motgång precis när medgången börjar.
Här börjat gå hos psykolog nu iaf och ska få akupunktur av sjukgymnasten. Ska även boka tid till doktor så får se hur det går denna gång. 
Hur mår ni Då?

Har du kollat Hb och järndepåer nyligen? Trötthet och yrsel hade jag också när jag hade järnbristanemi!

Hej, jag har exakt samma symptom som du beskriver och är under utredning av psykiatrin. Blev väldigt nyfiken att veta om du har fått någon diagnos ännu och om du fick reda på om det var psykiskt eller något annat?
 . Så mycket inre stress och oro kan tydligen göra vad fan det vill med en kropp!!
 . Så mycket inre stress och oro kan tydligen göra vad fan det vill med en kropp!!