• Matsvag89

Hjälp! Jag tål inte stark mat och min flickvän är indisk.

Hej! Jag har nyligen ingått i ett förhållande med en indisk tjej och hon vill introducera mig till hennes föräldrar. Jag är jätteexalterad över det MEN, det stora MEN... Jag tål inte stark mat, överhuvudtaget! Jag börjar snuva mig efter hamburgerdressing, en droppe mild tacosås gör att näsan rinner. Om det är något jag vet om indier är det att dom fullkomligt älskar sin starka mat.

Finns det några trick för att klara mig genom middagen?
    Jag har redan bunkrat upp på mellanmjölk som jag tänkte gömma undan på dass. Finns det någon drog eller liknande som gör att jag klarar detta? Alvedon? Alkohol?

Har någon annan samma problem med stark mat?

• Svar på tråden Hjälp! Jag tål inte stark mat och min flickvän är indisk.
  • Petter och jag

Det är väl bara att du säger att du inte klarar av stark mat? All indisk mat är inte stark.

• Bibbidi

Varför måste ni laga så stark mat då? Det är väl bara att ni innan ni kryddar färdigt allt lägger lite åt sidan till dig som du kan äta och sen kan hon gå wild and crazy med sina kryddor på resten av maten till henne och hennes föräldrar?

Att behöva gömma mjölk på toa känns lite overkill när man kan lösa det här väldigt enkelt... 

Men om du vill go overkill www.roligaprylar.se/Mirakelfrukten-Miraculin.html

www.amazon.com/Miracle-Frooties-Fruit-Tablets/dp/B004SOMH3M

www.aftonbladet.se/matvin/article11516406.ab
    fof.se/tidning/2012/2/lura-tungan-med-mirakelmedel

Vet inte hur länge effekten varar men som sagt.... sååååååååååååååå mycket enklare att bara inte krydda all mat så himla mycket...... 

• dfuoih

Varför inte bara vara ärlig och säga om det är? Om det blir ett långvarigt förhållande lär det ju bli fler middagar...
    Du har väl sagt det till din flickvän i alla fall?

• Sandrapolsson4637
    Matsvag89 skrev 2017-02-13 19:46:03 följande:

Hej! Jag har nyligen ingått i ett förhållande med en indisk tjej och hon vill introducera mig till hennes föräldrar. Jag är jätteexalterad över det MEN, det stora MEN... Jag tål inte stark mat, överhuvudtaget! Jag börjar snuva mig efter hamburgerdressing, en droppe mild tacosås gör att näsan rinner. Om det är något jag vet om indier är det att dom fullkomligt älskar sin starka mat.

Finns det några trick för att klara mig genom middagen?

Jag har redan bunkrat upp på mellanmjölk som jag tänkte gömma undan på dass. Finns det någon drog eller liknande som gör att jag klarar detta? Alvedon? Alkohol?

Har någon annan samma problem med stark mat?

Säg sanningen. Hon tar nog inte illa upp och känner hon någon gång att hon vill äta indisk man så kan du låta henne göra det och du äter något annat.

Alargisk kan namn vara.

Jag är överkänslig mot gluten

Och är alargisk mot laktos

Min pojkvän är nötallergiker

Jag får ont i magen och diarré om jag äter något med laktos

Min kille dör om han äter nötter.

Alla får en reaktion när dom inte tåler något.

Får du utslag? Eller vad?

Säg bara till henne innan det är för sent
  • Sandrapolsson4637
    Sandrapolsson4637 skrev 2017-02-13 20:52:36 följande:

Säg sanningen. Hon tar nog inte illa upp och känner hon någon gång att hon vill äta indisk man så kan du låta henne göra det och du äter något annat.

Alargisk kan namn vara.

Jag är överkänslig mot gluten

Och är alargisk mot laktos

Min pojkvän är nötallergiker

Jag får ont i magen och diarré om jag äter något med laktos

Min kille dör om han äter nötter.

Alla får en reaktion när dom inte tåler något.

Får du utslag? Eller vad?

Säg bara till henne innan det är för sent

Aoutokorrekt

Namn= man

Man= mat
  • Jasmin Karlsson

Jag är också känslig för stark mat. Och gift med en nordafrikan. Hans släkt förstår att jag inte är van och lagar mild mat till mig när det bjuds. Det har hänt att jag fått stark mat som jag tyvärr inte kunnat äta upp. Man får vara så artig det går...

Säg som det är. Säg det till tjejen så kan hon säga det till sina föräldrar så kan du få en mild rätt. Indisk mat kan vara väldigt mild också, tex butter chicken. Mango lassi som brukar bjudas att dricka är frisk och dämpar starka smaker.

• Nymphaea
    Jasmin Karlsson skrev 2017-02-13 21:18:21 följande:

Jag är också känslig för stark mat. Och gift med en nordafrikan. Hans släkt förstår att jag inte är van och lagar mild mat till mig när det bjuds. Det har hänt att jag fått stark mat som jag tyvärr inte kunnat äta upp. Man får vara så artig det går...

Säg som det är. Säg det till tjejen så kan hon säga det till sina föräldrar så kan du få en mild rätt. Indisk mat kan vara väldigt mild också, tex butter chicken. Mango lassi som brukar bjudas att dricka är frisk och dämpar starka smaker.

Eller biryani, eller korma (mandelbaserad sås, jättegod)... Och saag aloo (spenat och färskost). Finns massa supergod mat som inte är stark utan bara smakrik. Du har massor av god mat att upptäcka!
  • Nymphaea
    Jasmin Karlsson skrev 2017-02-13 21:18:21 följande:

Nymphaea skrev 2017-02-13 23:14:36 följande:
    Eller biryani, eller korma (mandelbaserad sås, jättegod)... Och saag aloo (spenat och färskost). Finns massa supergod mat som inte är stark utan bara smakrik. Du har massor av god mat att upptäcka!
    "Du" i det här fallet --> TS, inte dig Jasmin Karlsson
Svar på tråden Hjälp! Jag tål inte stark mat och min flickvän är indisk.