Inlägg från: Anonym (Asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Asdf)

ADD.. hur berätta för mitt barn?

Öppenhet är väl alltid bäst tycker jag. Så varför undanhålla något, speciellt för en tonåring?

Jag skulle börja med att berätta vad som kommer hända och sedan förklara varför det händer. Skulle också trycka på att detta inte görs för att det skulle vara något fel eller konstigt med ungdomen utan det är till för att denne ska få hjälpmedel och de bästa förutsättningarna för att det ska gå bra i skolan och livet i stort.

• Anonym (Asdf)
    Anonym (S) skrev 2017-02-13 21:58:54 följande:

Jag skulle Inte lita på, dom där testerna. Allvarligt.

Testerna ger ju inget definitivt svar, det är det utredningen är till för. Testerna är ju mer till för att ge en indikation om man behöver gå vidare. Lite som det där testen på 15 frågor man för göra för att läkaren ska se om man är deprimerad.
  • Anonym (Asdf)
    Anonym (S) skrev 2017-02-13 22:16:22 följande:

Och vem har gjort den testen? Den verkar Inte pålitlig.

Vet du ens vad det är för tester som gjorts?
  • Anonym (Asdf)
    Anonym (S) skrev 2017-02-13 22:30:32 följande:

Jag tänkte på testen för depprission...

Såklart att de testen är opålitliga om de testar något som inte finns.

Testen för depression däremot är faktiskt också pålitliga. De är inga blodprovstester, men det ger läkaren en ganska bra bild på vilka åtgärder som behöver tas. Tillsammans med andra undersökningar då (som samtal)
  • Anonym (Asdf)
    Anonym (S) skrev 2017-02-13 22:43:57 följande:

Jag förstår vad du säger, undrar bara? Hur kan man lita på den?

Hur kan man lita på något egentligen? Det enda som är 100% säkert i hela världen är att alla någon gång kommer att dö och att Skatteverket kommer gå medieval on your ass om du försöker fuska med skatten.
Svar på tråden ADD.. hur berätta för mitt barn?