Anonym (Orolig mor) skrev 2017-02-21 10:57:33 följande:
Ja nog är han dum i huvudet alltid! Hahaha.. förlåt att jag skrattar. Egentligen borde man ju nästan gråta. Det kan ju vara så också att allt jag säger och tycker det ska han vara emot. Jag vet inte... Men det är ofta så.
Jag förstår verkligen att du reagera extra starkt med tanke på dina egna erfarenheter. Jag har själv inte någon av dessa diagnoser, men jag är högsensitiv och har problem med generaliserad och social ångest, och det är inget jag fått hjälp med som barn. Hela livet har varit en kamp för att vara "normal" och försöka klara av det som alla andra gör. Plus att man hela tiden går och känner att man är värdelös eftersom man inte klarar alla krav, och man förstår heller inte varför. Tillslut var depressionen ett faktum. Kan tänka mig att det kan kännas ganska så likadant om man har tex add och inte får hjälp?
Yup, nånting ditåt... Jo kamp för att vara normal kan man nog kalla det :) O så jobbigt när man inte förstår vad som är fel, varför o vad man kan göra åt det. Total förvirring ibland.
Läste i tidningen häromdagen vad en läkare sa, att med såna här diagnoser får man kämpa så otroligt mycket med sånt som vanliga människor har alldeles gratis. Jobbigt för dig också, hoppas du fått hjälp som vuxen.
F ö, har han nåt slags trotssyndrom som hängt med i vuxen ålder?
Anonym (Orolig mor) skrev 2017-02-21 11:06:28 följande:
Får jag ställa en fråga förresten? Du behöver absolut inte svara om du inte vill.
Klarade du av att vara på lektionerna? Eller hade du hög frånvaro?
Mitt barn har över 40% frånvaro, och jag tror att h*n har svårt att säga den riktiga orsaken till varför h*n inte går dit, eller lämnar en lektion.
Hur skulle du beskriva att du upplevde skolgången?
Jo det är absolut ok, ska försöka svara lite kort eftersom jag ska iväg snart. I låg- o mellanstadiet funkade det väl, men från högstadiet o i gymnasiet började det dra iväg. Allt var bara jobbigt, klarade inte av att vara på lektionerna o skolkade en hemsk massa. Mina föräldrar kunde inte få ur mig varför, o inte jag heller.
Kan beskriva mer sen, hinner inte mer nu eftersom jag måste åka.