• Anonym (TS)

Han pruttar högt och mycket!!

Jag är tillsammans (flera år) med en kille som är smart och snäll. I början tänkte jag aldrig på det här med rap, prutt, fis osv för att det märktes aldrig av. Men senaste tiden hör jag hur mycket prutt som helt så fort jag lämnar ett rum. Det är något som jag inte bara kan låtsas att jag inte hörde. Det är SÅ HÖGT och mycket. Jag VET att alla pruttar men det stör mig så pass mycket att attraktionen minskar dramatiskt.

• Svar på tråden Han pruttar högt och mycket!!
  • taquine
    Anonym (hata!) skrev 2017-02-14 12:11:36 följande:
    Jag bad honom gå till läkaren för uppenbarligen var det ett problem. Och jag tror fan han gjorde allt med flit. Faktiskt. och fyra gånger i timmen var det faktiskt. Det är inte trevligt. Det är inte kul. Det är oförskämt. Och till läkaren ville han inte, "det är ju naturligt". Absolut! Nån gång ibland. Men inte hela kvällarna. Varje kväll. 10 ggr per kväll. År efter år. Dessutom tar inomhusluften stryk. Alltid en fadd äcklig lukt överallt :(. Nä, usch och fy.
    Håller med dig, och jag tror också många gör det med flit . Och även i sitt egna hem får man fanimej ta hänsyn till andra.
    Som jag redan skrivit var min exman lite sådan , att han gjort något bra när han släppte av  och satt med sitt dumma flin när vi andra äcklades.

Ingen skulle tro han hade den position som han har om de visste hur han betedde sig hemma . Urk....
    Goodness me
  • Anonym (Sanna)

Det låter extremt äckligt. Skulle inte stå ut med en man som betedde sig som en treåring.

Och vadå inte kärleksfullt att låta sin partner prutta hejvilt hemma? Är det trevligt att sitta i ett stinkande rum? Låter inte normalt att behöva släppa sig så ofta.

• Queennr1
    taquine skrev 2017-02-14 12:20:40 följande:

Håller med dig, och jag tror också många gör det med flit . Och även i sitt egna hem får man fanimej ta hänsyn till andra.

Som jag redan skrivit var min exman lite sådan , att han gjort något bra när han släppte av  och satt med sitt dumma flin när vi andra äcklades.

Ingen skulle tro han hade den position som han har om de visste hur han betedde sig hemma . Urk....

Kan du själv producera fram en stinkande brakskit med vilje?
  • Aiyana
    Queennr1 skrev 2017-02-14 12:03:16 följande:
    I sitt eget hem måste man få vara avslappnad och man får fisa exakt så mycket man vill om man bara är hemma med faniljen. Allt annat är helt orimligt.

Det är ju liksom inte så att man framkallar fisar med flit, utan det är ju ett kroppsligt behov som man behöver få utlopp för annars blir man sjuk och får ont i magen. Om man nu har magproblem som gör att det kommer en brakade 4 ggr i timmen, är det verkligen helt orimligt att man varje fång ska behöva gå och gömma sig på toa. Dessutom kan fisen hunna sugas in igen innan man hunnit på toa.
    Måste och får... Vem säger det? Det är nog väldigt personligt om man tycker det är ok eller inte. Man kan gå undan och släppa en fis, det behöver inte ske högt och ljudligt inför andra.Det är ju ingen mänsklig rättighet att förpesta omgivningen för andra, speciellt om ens partner verkligen ogillar det. 
  • Påven Johanna II

I vår familj sköts sådant på toaletten.

• Anonym (A)

Jag var väldigt frikostig med mina fisar innan denna relationen, men redan i början gjorde han det klart att han tycker inte man fiser framför varandra i "onödan" för det är oattraktivt.. och det har vi hållt på (tillsammans närmre 10 år). Mina vänner undrar hur jag inte exploderar då de vet hur jag var innan, men på nåt sätt så har kroppen anpassat sig, det kommer naturligt när jag är på toaletten, inte så jag måste springa och släppa mig utan kroppen verkar ha fattat vinken liksom.. så jag tror med man gör det mkt "med flit" även om man inte är i jätte behov av att släppa sig. Många fisar går faktiskt att hålla inne utan besvär. Sen kan man såklart ha ätit något som gör att det i princip blir smärtsamt att hålla sig men har man inga magproblem bör det inte hända så ofta..

• Anonym (Exakt)
    Påven Johanna II skrev 2017-02-14 13:45:00 följande:

I vår familj sköts sådant på toaletten.

Precis!

Jag tycker sånt tillhör normalt folkvett. Hur vore det annars om folk gjorde samma sak på jobbet där de tillbringar minst halva sina dagar? Hur klara de av att hålla sig där om de inte gör det hemma? Kan man bete sig normalt där kan det väl inte vara så svårt att gå på toan när man är hemma också?

Hemska tanke om alla gjorde så i mitt hushåll där vi är fem personer. 

Att det kan hända någon enstaka gång är väl inte hela världen, men vissa personer gör det definitivt för att de tycker det är skoj, av ren illvilja och gärna i närheten av andra.

• Anonym (Kurtis)

Hemma får alla fisa hur mycket det vill. Men vet man att man har stinkande gaser för tillfället brukar man ju försöka gå till toaletten om man kan. Och stinker det förjävligt efter en fis ber man väl om ursäkt om ens partner är där?

Man fiser inte hos andra och jag har jävligt svårt för folk som fiser i mitt hem. Inte om de råkar fisa lite med de som helt skamlöst bara fjärtar loss.

Min pappa är inte välkommen hit mer pga att han rapar och fiser som om det vore helt normalt att göra i andras hem. Alltså 10 gånger på ett besök på en timma...

Låt din man fjärta i sitt hem TS! Luktar huset död kan du ju be honom vädra och kanske gå till toaletten nästa gång?

• Frontline
    taquine skrev 2017-02-14 11:22:48 följande:
    Kan ju undra vad för skit ni stoppar i er? Själv fiser jag nästan aldrig, och det handlar knappast om att leka fin eller att det skulle vara pinsamt.
    Min exman var lite sån,klia sig mellan benen och släppa brakare när vi låg i soffan. Snacka om oattraktivt och jag tappade lusten till slut.
    Mycket grönsaker, fick och kyckling blir det.
    Den mesta maten vi äter är vanlig husmanskost och väldigt sällan köper vi eller äter mat ute..

Håll ALDRIG tillbaka en fis! Då backar den, vandrar längs med ryggraden, upp till hjärnan å förvandlas till skitsnack!
    Så fjärta loss och va en bra kompis.

Anonym (Sanna) skrev 2017-02-14 12:28:58 följande:
    Är det trevligt att sitta i ett stinkande rum?

Måste det alltid lukta illa bara för man lägger en rökare?

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Frontline
    Anonym (hata!) skrev 2017-02-14 12:11:36 följande:
    Dessutom tar inomhusluften stryk. Alltid en fadd äcklig lukt överallt :(. Nä, usch och fy.
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-14 12:28:58 följande:
    Är det trevligt att sitta i ett stinkande rum?

Aiyana skrev 2017-02-14 13:41:23 följande:
    Det är ju ingen mänsklig rättighet att förpesta omgivningen för andra, speciellt om ens partner verkligen ogillar det. 

Hmm vadå måste det alltid lukta, är väldigt väldigt sällan det luktar här..

Håll ALDRIG tillbaka en fis! Då backar den, vandrar längs med ryggraden, upp till hjärnan å förvandlas till skitsnack!
    Så fjärta loss och va en bra kompis.

• Aikido
    Frontline skrev 2017-02-14 00:37:33 följande:
    Skönt att man lever ihop med en som själv kan släppa en rap eller en brakskit. Orkar ju fasen inte springa in på muggen bara för att släppa lite på trycket.
    Kan bara hålla med. Att man själv sedan har en bakdel som på fullaste allvar tror att den är ättling till Louis Armstrong i rakt nedstigande led och dagligen måste träna trumpetblåsningar gör dock livet lite besvärligt i sociala sammanhang ibland.
  • Tarmen

Glad att mina sambo accepterat mig precis som jag är!jag släpper väder framför min man varje dag, tyvärr! Men inget jag kan göra åt, har enorma tarm och magproblem!

• taquine
    Tarmen skrev 2017-02-14 15:23:01 följande:

Glad att mina sambo accepterat mig precis som jag är!jag släpper väder framför min man varje dag, tyvärr! Men inget jag kan göra åt, har enorma tarm och magproblem!

Så det är svårt att gå undan då när du tvunget  "ska släppa ditt väder"? Eller det kanske ingår även vid middagsbordet eller vid älgskog? 
    Goodness me
  • Anonym (Usch)

Ni som fiser mkt hela tiden, gör ni det även på jobbet? Vad jobbar ni med? Låter ju helt orimligt.

Jag jobbar som psykolog. Ska jag sitta och fisa hela dagarna? Förstår hur sjukt det skulle verka?

• Frontline
    Aikido skrev 2017-02-14 15:13:17 följande:
    Kan bara hålla med. Att man själv sedan har en bakdel som på fullaste allvar tror att den är ättling till Louis Armstrong i rakt nedstigande led och dagligen måste träna trumpetblåsningar gör dock livet lite besvärligt i sociala sammanhang ibland.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Usch) skrev 2017-02-14 15:34:44 följande:

Ni som fiser mkt hela tiden, gör ni det även på jobbet? Vad jobbar ni med? Låter ju helt orimligt.

Jag jobbar som psykolog. Ska jag sitta och fisa hela dagarna? Förstår hur sjukt det skulle verka?

De sparar väl på sensationerna tills de kommer hem och kan vara "sig själva". Men den här Frontline har väl dessutom någon sorts utomhusarbete, det har jag för mig att jag läst i någon annan tråd.

Frontline, är du asfaltsläggare eller liknande?
  • Frontline
    Anonym (Usch) skrev 2017-02-14 15:34:44 följande:
    Japp jag jobbar ensam och högljutt är det med så även om nån skulle vara där så hörs det inget.
    Skulle det vara en stinkare vet jag förmodligen om det innan så är det nån vid mitt jobb just för stunden avvaktar jag..
    taquine skrev 2017-02-14 15:31:22 följande:
    Så det är svårt att gå undan då när du tvunget  "ska släppa ditt väder"? Eller det kanske ingår även vid middagsbordet eller vid älgskog? 

Matbordet och när vi äter överhuvudtaget är det fisfritt..
    Älgskogen ja där kan man fisa fritt precis hur mycket man vill men inte när vi knullar...
  • Frontline
    Påven Johanna II skrev 2017-02-14 15:52:50 följande:
    De sparar väl på sensationerna tills de kommer hem och kan vara "sig själva". Men den här Frontline har väl dessutom någon sorts utomhusarbete, det har jag för mig att jag läst i någon annan tråd.

Frontline, är du asfaltsläggare eller liknande?
    Jobbar både ute och inne men inte som asfaltsläggare...
  • taquine
    Frontline skrev 2017-02-14 15:54:09 följande:
    Japp jag jobbar ensam och högljutt är det med så även om nån skulle vara där så hörs det inget.
    Skulle det vara en stinkare vet jag förmodligen om det innan så är det nån vid mitt jobb just för stunden avvaktar jag..
    taquine skrev 2017-02-14 15:31:22 följande:

Matbordet och när vi äter överhuvudtaget är det fisfritt..
    Älgskogen ja där kan man fisa fritt precis hur mycket man vill men inte när vi knullar...
    Haha försökte ju med ett finare ord för knull... Men du har rätt i att i skogen kan man fisa fritt  ,och förpestar inte andra .
    Goodness me
  • Queennr1
    Aiyana skrev 2017-02-14 13:41:23 följande:

Måste och får... Vem säger det? Det är nog väldigt personligt om man tycker det är ok eller inte. Man kan gå undan och släppa en fis, det behöver inte ske högt och ljudligt inför andra.Det är ju ingen mänsklig rättighet att förpesta omgivningen för andra, speciellt om ens partner verkligen ogillar det. 

Han gör det ju när hon ej är i rummet..
Svar på tråden Han pruttar högt och mycket!!