Tips på kisslarm önskas!
Min son fick larm via sjukvården när han var 9. En sensor man stoppar i kalsongerna. I praktiken klipper ett hål i ett trosskydd och lirkar ner sensorn där och sen klistrar fast sensorn i kalsongerna.
Sköterskan på barnmottagningen var extremt noga med att a) sonen själv skulle vara motiverad (annars hade vi fått det redan ett år tidigare) och att en vuxen skulle sova i samma rum och väcka sonen direkt larmet gick och att han skulle stänga av det själv. Larmet hade kunnat väcka döda men i början sov sonen som en gris och jag fick verkligen ruska honom för att han skulle stänga av det. Men på 3 veckor var vi nere på vara en olycka i veckan mot för varje natt. Sen använde vi larmet 2 månader till och sen dess har han i princip varit torr. De gånger han fått återfall är för att han slarvat med sin movicol för helt uppenbart hänger hans sängvätning ihop med en förstoppning som inte märks på något annat sätt.
Det larmet var så känsligt att jag behövde stoppa sensorn bakom stoppningen i trosskyddet för låg det direkt under ytan falsklarmade det av att han ibland svettades. Men med sensorn bakom stoppningen så funkade det väldigt bra.