• Anonym (Soc.)

Utredning på soc nedlagd- väntar barn igen. Vad händer?

Hur skulle vi kunna veta att du är gravid eller får barn tänker du?

Inget händer om det inte kommer en ny anmälan såklart.

När du undrar om soc kan börja "bråka" med er så undrar jag om det var så du upplevde det i samband med de andra anmälningarna? Att soc bråkade?

• Anonym (Soc.)
    Bella 89 skrev 2017-02-14 12:06:54 följande:

Nej, är den nedlagd så är den. Dessutom ser soc sällan allvarligt på anonyma allmälningar, mycket värre om de kommer från soc, eller för den delen någon som faktiskt har stake nog att stå upp för sina åsikter. Fortsätt vara en fantastisk föräldrer och njur av det nya barnet, soc skulle ändå aldrig lita på samma person som redan ljugit 2 gånger.

Alla anmälningar anonyma eller ej tas på samma allva det kan jag garantera dig. Möjligheten till att anmäla anonymt finns av mycket goda skäl. Däremot är det svårare att utreda anonyma anmälningar och att värsta innehållet. Men det är inte samma sak som att vi tar anonyma anmälningar på mindre allvar.
  • Anonym (Soc.)
    Bella 89 skrev 2017-02-14 12:21:24 följande:

Synd att ni inte är enhetligt överens om det inom socialtjänsten då. Har flera vänner inom den, varav ett par som tar hand om barn och de är alla överens, anonyma anmälningar skapar inte alls samma oro i dem. Dessutom är samma uppfattning vidspridd i sociala sammanhang. Men det var ju bra att i alla fall en socialtjänst i landet sköter jobbet ordentligt.

Det var ju fruktansvärt att höra att man resonerar så på vissa håll. Tjänstefel kan jag bara tycka.
Svar på tråden Utredning på soc nedlagd- väntar barn igen. Vad händer?