• Mitchu

Ensam eller gemensam vårdnad - vad gäller

Åh snälla se till att skaffa gemensam vårdnad! Hur väl känner du den här tjejen? Är du villig att satsa din relation till ditt framtida barn på hur väl du känner henne? 

Och som någon sa tidigare - du kan ju ta ut dina dagar också - du behöver heller inte göra det allt på samma gång - och det kan också vara bra att spara lite dagar. Det låter som att du vill ha en relation med ditt barn - då är det väl en jättebra idé att ta ut dina föräldradagar! Hon har inte mer rätt till ert barn än vad du har!

Sen om ni vill vänta med dagis så kan man ju dryga ut dagarna .. det är vad vi gör. Min dotter kommer börja dagis när hon är runt 2 år. 

• Mitchu
    Queennr1 skrev 2017-02-14 21:42:40 följande:
    Dryga ut dagarna är inte så lätt om man är ensamstående.
    Nej, har aldrig sagt att det är lätt? Både jag och min man är studenter och får lägstanivån så det är rätt knepigt för oss också.. Det handlar ju väldigt mycket om att vara ekonomisk och hur man prioriterar där.. Vi prioriterar att ha henne hemma längre framför att ha mer pengar helt enkelt.
  • Mitchu
    Seven Costanza skrev 2017-02-15 20:03:33 följande:
    Ett tips för er (om ni inte redan tänkt på det) är att så fort ni tagit ut 180 SGI-dagar (värda 250 kr per dag för er) så börjar ni ta av lägstanivådagarna (värda 180 kr per dag) istället. Det ger lite mindre pengar men om ni kan spara så många som möjligt av SGI-dagarna tills ni börjar jobba så blir de ju värds mycket mer pengar när de baseras på er lön.
    huh.. det har jag inte tänkt på alls. bra tips - ska göra så från och med nu ^^ 
Svar på tråden Ensam eller gemensam vårdnad - vad gäller